Löytyykö keltään linkkiä tai tietoa mikä pinni eculta on toi tai mistä se olisi helpoin ottaa? mittariston joudun ottamaan pois joten olisko sieltä helpoin "ryöstää" signaali?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 200 3B nopeussignaali ECU:lta
Collapse
X
-
Kannattaa käyttää 220V omaa jakajaa Hall signaalin ottoon. Tumppihallissa on eri hammastus pyörässä, eli ratas ainakin pitäis ottaa 3B siihen. Tai vaihtaa AAN tumppihallikoneen imunokka.
edit: Tuolta se suorasytkä 220V vakiokonehuoneessa näyttää 1.8T puolilla. Päälle voi laittaa vielä 20V turbo tulpanjohtojen peitelevyn. Niin ei näy yhtään ulospäin. Sitä miltä se näyttää apukuskin jalkatilassa, hätäisesti toteutettuna, en viitsi laittaa ;)
http://i296.photobucket.com/albums/m...tails/sytk.jpgViimeksi muokannut juhakill; 17.7.2008, 14:42.
Comment
-
Helpoin paikka kaivaa nopeussignaali on takapenkin alta diffiksen kytkentäboksin liittimestä ja vetää sin-valk - johto maton alla apukuskin puolella ecu:lle. Johtosarjan kytkentäsiirtomuutokset 3B --> ABY oli noin reilu parikymmentä muutosta (johtojen paikanvaihtoja ja uusia johtoja) ja virransyötöt, suorasytkän triggeröinnit yms.
Hyvällä hermolla ja motronic -pinniirroitustyökalulla tehtävissä oleva homma.
Suosittelen AAN tai ABY-johtosarjan hankkimista. Yleensä vanhassa 3B johtosarjassa tai AAN tai ABY jo jotkut johdot rispantuneita ja siksi vanhan 3B johtosarjan modaus ja elvytys MIL-specsin johdoilla suositeltavaa (kipinä-driver johdot, hall-sensori, suuttimien plussat ja maat)
Johtojen eristeet ovat mallia ohuet tehtaalta ja siksi uudet johdot oltava myös ohuilla eristeillä tai muuten johtohässäkkä ei mahdu kulkemaan motronic -liittimen läpi.
On myös saatavilla valmita after market UCUja, jotka menevät heittämällä vanhaan 3B johtosarjaan ja sen jälkeen hermoa ja malttia tarvitaan vain ohjelmointiin !
Comment
Comment