Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 3B nopeussignaali ECU:lta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 200 3B nopeussignaali ECU:lta

    Löytyykö keltään linkkiä tai tietoa mikä pinni eculta on toi tai mistä se olisi helpoin ottaa? mittariston joudun ottamaan pois joten olisko sieltä helpoin "ryöstää" signaali?

    #2
    Valkosininen tai sinivalkoinen ja menee radiolle, siitä helpoin varastaa jos kojiksella sitä tarvitsee.

    Comment


    • #3
      Kysyn vielä senkin että käykö AAN ecu 3B:n ilman että kone hajoaa jotain muuta ikävää tapahtuu? :)

      Comment


        #4
        Ei ihan pienillä muutoksilla käy.

        Comment


          #5
          Nnoh, suurin ero siellä on se, että AAN on suorasytkällä, kun 3b on jakajalla. Siitä sitten pohtimaan mitä kaikkea tarvitseekaan muuttaa :)

          Comment


          • #6
            Keltainen tyhjä liitin mittariston takana. Tai vaikka ilmastoinnille/perälle menevästä johdosta. Suorasytkäs pin 50 on nopeus. Suorasytkä 3B on helpompi homma kuin miltä kuullostaa äkkisältään. Tommy tietää ;)

            Comment


              #7
              Juuh, alkuaanhan AAN:ssä oli jakajan jämät jossa halli, sit vaan piuhat puolille jne

              Comment


              • #8
                Kannattaa käyttää 220V omaa jakajaa Hall signaalin ottoon. Tumppihallissa on eri hammastus pyörässä, eli ratas ainakin pitäis ottaa 3B siihen. Tai vaihtaa AAN tumppihallikoneen imunokka.


                edit: Tuolta se suorasytkä 220V vakiokonehuoneessa näyttää 1.8T puolilla. Päälle voi laittaa vielä 20V turbo tulpanjohtojen peitelevyn. Niin ei näy yhtään ulospäin. Sitä miltä se näyttää apukuskin jalkatilassa, hätäisesti toteutettuna, en viitsi laittaa ;)
                http://i296.photobucket.com/albums/m...tails/sytk.jpg
                Viimeksi muokannut juhakill; 17.7.2008, 14:42.

                Comment


                • #9
                  kysyn nyt vielä senkin että käykö AAN lastut 3B ECU:n ihan noin vain koska boxithan on vissiin samanlaisia molemmissa?

                  Comment


                    #10
                    Pienellä mutulla sanosin, että ohjelmat on ainakin erillaiset. Eli ei ainakaan ihan heittämällä käy.

                    Comment


                      #11
                      Eivät sovi. Boxien liittimissä on myös eri pinnijärjestys 3B <> AAN.

                      Comment


                      • #12
                        Lyödään vielä sellainenkin tarkennus et 3B boxille ei tule nopeussignaalia. Eli boxin liittiimestä sitä ei saa vaan pitää kaivaa edellä mainituista paikoista.

                        Comment


                        • #13
                          Helpoin paikka kaivaa nopeussignaali on takapenkin alta diffiksen kytkentäboksin liittimestä ja vetää sin-valk - johto maton alla apukuskin puolella ecu:lle. Johtosarjan kytkentäsiirtomuutokset 3B --> ABY oli noin reilu parikymmentä muutosta (johtojen paikanvaihtoja ja uusia johtoja) ja virransyötöt, suorasytkän triggeröinnit yms.

                          Hyvällä hermolla ja motronic -pinniirroitustyökalulla tehtävissä oleva homma.

                          Suosittelen AAN tai ABY-johtosarjan hankkimista. Yleensä vanhassa 3B johtosarjassa tai AAN tai ABY jo jotkut johdot rispantuneita ja siksi vanhan 3B johtosarjan modaus ja elvytys MIL-specsin johdoilla suositeltavaa (kipinä-driver johdot, hall-sensori, suuttimien plussat ja maat)

                          Johtojen eristeet ovat mallia ohuet tehtaalta ja siksi uudet johdot oltava myös ohuilla eristeillä tai muuten johtohässäkkä ei mahdu kulkemaan motronic -liittimen läpi.

                          On myös saatavilla valmita after market UCUja, jotka menevät heittämällä vanhaan 3B johtosarjaan ja sen jälkeen hermoa ja malttia tarvitaan vain ohjelmointiin !

                          Comment

                          Working...
                          X