16 mm sopii huohotinpurkin päähän (se mihin kaikki putket menee), ja kansien päihin mene 21 mm letku. Tietty jos katkaisee sen liittimen, ja liittää sen 16 mm letkun siihen, niin ei tarvitse tehdä mitään supisteita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 2.7 bt:n huohotin
Collapse
X
-
Kertaus on opintojen äiti, varmaan vatkaan samaa mitä tässä ketjussa mahdollisesti on jo kerrottu...
Päivitin huohotin letkut 1,5kk sitten silikonisiin letkuihin, joidenka sisähalkaisija on 16mm.
Jo tuossa ajassa oli f-letkuille menevä letku ihan täynnä paskaa, hyvä että läpi näkyi. Muut letkut pikkasen paskassa, mutta ei pahasti. Tuntuu isommilla ahdoilla huohottavan aikalailla.
Ajatuksissa, josko deletoisi kokonaan tuon letkunpätkän eli F-letku delete. Samalla tapaa mitä Pitkänen laittoi linkkiä aiemmin tässä ketjussa. Huohotin purkki on tarkoitus asentaa tässä lähiaikoina.
Kysymys kuuluu, miten tuon F-letkulle menevän letkun deletointi käytännössä muuttaa huohotus systeemiä?
Mitä siellä tapahtuu, kun letkua F-letkulle ja siitä imusarjaan ei olekaan? Minne letkuun menevä moska matkaa, kun letkua ei olekaan enää :)
Comment
-
Tulipa tämäkin asia mieleen että pitäisi hoitaa ennen talvea, nyt kun ahtojakin on reippammin niin saattaa huohotellakkin.
Eli summa summarum lyhyesti, autossani on orkkis huohotinputkisto, f-letku, ei catch cania. Toiminko seuraavasti jos haluan toimivimman systeemin:
-Deletoin f-letkun
-Otan f-letkulle menevän huohotinputken takaiskuventtileineen pois kokonaan ja heitän roskiin
-Tulppaan hämähäkin mötikältä tuon f-letkulle menevän lähdön
-Vaihdan loput huohotinputket isompiin kumisiin/silikonisiin
-Laitan hämähäkin mötikän ja PCV-venan väliin oil catch canin
-Tulppaan y-putken jossa PCV-vena siis kiinni
-Sekä annan siis PCV-venan huohottaa ulkoilmaan
Huohottaako siis edellämainittu systeemi sekä ali- että ylipaineella mentäessä öljy/vesihuurut catch caniin sekä ilma jatkaa PCV-venan läpi ulkoilmaan? Vai tarviiko PCV-vena alipaineen toimiakseen/päästääkseen ilmat läpi? Eli pitääkö PCV-vena jättää kokonaan pois ja laskea ilmat catch caniltä suoraan ulkoilmaan?
Vahvistusta ajatukselleni kaipaan.Viimeksi muokannut Lupe-81; 4.8.2012, 10:45.
Comment
-
Ei tuossa tapauksessa tarvitse PCV-tötteröä ollenkaan. Sehän on vaan rajoittimena estämässä isoilla ahdoilla tapahtuvaa liiallista imua.
Tuossa sinun systeemissä F-haaran poisto poistaa myös alipaineella imun tehostaman huohotuksen, mutta ei sillä taida olla käytännön merkitystä koska laitat catch-canin. On noin tehneet muutkin. Catch canin ulostuloon kannattaa laittaa joku filtteri.
Comment
-
Mutta siis sen PCV-tötterön voi kuitenkin pitää siinä catch canilta tulevan letkun päässä irrallaan niin kuin Pitkänen on tehnyt. Kumpi nyt on sitten parempi vaihtoehto, pitää PCV-vena roikkumassa vai ottaa pois? Se siis päästää virtauksen kumpaankiin suuntaan mutta siis vain rajoittaen virtausta? Huoh..
Comment
-
Mikä tämä on tämä huohotin hässäkän vitsaus olevinnaan, uusiiko kaikki pelkästään sen takio koska se tukkeutuu? Itellä ei ole ikkään tukkeutunu eikä viimisimmän remontin aikanakaan putkistossa nyt mahottomasti paskaa näkyny mutta kuitenkin. Onko tukkeutumisen riski suurempi ku on nytte itelläki enemmän ahtoja kun aikaisemmin ollut vakiona. Mietin vaan että kannattaako ruveta toimivaa värkkäämään talven varalle. Nyttekö oikeen kehuu niin varmaa ensimmäisillä pakkasilla tukossa... *koputtaa puuta*
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viestiMutta siis sen PCV-tötterön voi kuitenkin pitää siinä catch canilta tulevan letkun päässä irrallaan niin kuin Pitkänen on tehnyt. Kumpi nyt on sitten parempi vaihtoehto, pitää PCV-vena roikkumassa vai ottaa pois? Se siis päästää virtauksen kumpaankiin suuntaan mutta siis vain rajoittaen virtausta? Huoh..
Comment
-
Just lueskelin ulkomaanfoorumeita. Jos huohottaa ulkoilmaan niin N75 ei toimi oikein kun huohotussysteemiin tulee atmosfäärin paine ja ahdot voi laskea. Yksi hämähäkille tuleva letkuhan tulee N75:ltä, ja tuo huohotussysteemi siis pitäisi olla suljettu että mitattu ilma pysyy imusysteemissä. Olenko käsittänyt oikein?
Taidan kuitenkin hommata laittaa PCV:n y-putkeen kiinni mutta deletoin f-letkun ja laitan catch canin hämis-mötikän ja PCV:n väliin.
Noissa ebay catch caneissa ei vissiin ole mitään säiliön sisällä ja eivät ole ilmeisesti kovin hyviä, öljyhuurut saattaa mennä imuilmaan kuten ennenkin. Saikou Michu on vissiin hyvä mutta hintavahko (115 $ + rahti + tullit). Onko muita todistetusti hyviä kuin Saikou Michu mutta halvempia?
Comment
-
Itsellä odottaa vielläkin kontissa Saiko Michu:n cani asennusta. Ei vaan ole mukamas kerennyt. Josko sen vaikka tässä syksyllä sais asenneltua kun jumppaa tuon huohotuksen varoiksi auki ja putsaa sen. Ainakin tuo Saiko Michu on kapeampi, mitä eBayssä myytävät catch canit. Yhden ostin kokeeksi eBaystä, mutta ei tilaa löytynyt mistään, mihin sen olisi saanut. Onneksi löysi uuden omistajan, enkä jäänyt edes tappiolle siitä :)
Comment
-
Oma versio. 16mm sisäh silikooniletkua n.2m, 2kpl T-haaroja ja öljynkeräyssäiliö. Kaikki alkuperäiset letkut pois myös se yhdyssäiliö, joka on korvattu T-haaroilla. Öljynkeräyssäiliöstä menee edelleen letku pvc venttiiliin ja n75 hengittä pihalle. Tämä versio ollut noin 6kk, Ei mitään ongelmia ja logeissa ei näy mitään poikkeavaa.
Comment
-
Joo näytti siliconhoses.com:ssa olevan 16mm oil/fuel letkua 34£/m(?). Kait tuota suomestakin jostain luulisi saavan? Pitääpä surffailla.
Sitten vähän asian vierestä, muistan jonkun laittaneen huohotuksen filsun kautta pihalle enkä muista kuka ja miksi eli mitä käytännön hyötyjä olisi mutta onko näissä MAF vehkeissä niin arka asia eli tuleeko ropleemia jos/kun näin homman tekisi.
Comment
-
En ostanutkaan siliconhoses.comista, vaan täältä. Muistin väärin. Ja ihan normaalia silikoniletkua olen käyttänyt, en oil/fuel. Perussilikoniletku kestää öljyä, mutta bensiinin kesto on huono. Käytä vaan normaalia.
http://stores.ebay.co.uk/Auto-Perfor...=p4634.c0.m322
11puntaa metri.
Mulla on säiliön kautta huohotus pihalle + F-letku deletoitu. Se hyöty ainakin, ettei huohotus höyryjä mene lainkaan koneeseen. Se ei niitä tartte mihinkään ja ei tule ongelmia. Lyhyesti: kansista menee mustalle purkille lohkon taakse, siitä tietysti lohkoon (isommalla letkulla) ja purkista sitten huohotussäiliöön ja siitä pihalle. Koneen päällä olevan Y-putken huohotushaaran olen tulpannut.
Comment
-
Vähän tutkiskelin noita öljyn/bensan/lämmönkestävyyksiä niin ei tuo perussilikoni näytä soveltuvan kovin hyvin edes öljylle. Silikoniletkut, jotka kestävät kaikkea maksavatkin sitten mammonan/metri. Etrassa olisi ollut Hydro'k kumiletkua mutta lämmönkesto vain 100C. Löytyisikö mistään edukkaampaa ja kaikin puolin soveltuvaa vähemmän tyyristä letkua. Jotain teflon silikoniletkuja (PTFE) jossain suositeltiin? Hinnoista ei mitään hajua.Viimeksi muokannut Mikse; 28.11.2012, 19:55.
Comment
-
Kyselyistä johtuen, tekasen omasta versiosta paremman selityksen, kuvia valmiista teoksesta ei nyt ole.
Öljyletku Ikh 16mm sisähalkaisija, noin 2m
2 kpl T-Haaroja 19mm, olis saanut olla pienempi mutta ei löytynyt.
Alkuperäisestä käytetään ainoastaan liittimet jotka menevät lohkoon, kansiin ja pcv venttiilille. N75 hengittää pihalle ja F-letku on poistettu.
Comment
-
Vittu ei oo totta. Pakkasta kun on yli - 10 niin ongelmat näköjään alkavat. Kiva oli savupilven sisällä äsken ajella keskustaan. Luonnollisesti en ollut vielä tehnyt talvimodausta, eli y-haaran pcv-reikä umpeen ja huohotus ulkoilmaan öljynkeräyssäiliöstä. Sen se näköjään vaatii, nytkin oli auto 2,5h roikassa
Comment
-
Joo tää on meikäläisen vakioketju aina tähän aikaan vuodesta :)
edit: ajelin parkkihalliin ja tyhjensin catch canin, oli aika helvetin täynnä öljynsekaista vettä ja myös jäähilettä aika paljon. Nyt pannukakkuventtiili saa tasailla paine-eroja takakontissa. Y-putki tukittu pcv:n kohdalta ja huohotus tapahtuu catch canista ulkoilmaan.Viimeksi muokannut Pitkänen; 2.12.2012, 18:40.
Comment
-
Eilen purkaessa huohotinputkistoa. Lohkosta irrottaessa viimeistä putkea, niin sillä oli vielä painetta.
Taitaa olla todella tukossa putket.
Eihän siellä pitäisi painetta olla, jos kaikki muut putket on auki?
Mites tuon F-letkun poistaa helpointen.
Hämähäkiltä menee 1 putki F letkuun. Tämä letku poistetaan takaiskuventtiileineen. Tulpataan hämiksenpää.
Liitetäänkö F-letkuun jäävät 2 päätä yhteen?
Mites tuo N75, joka tulee hämähäkin päähän. Miten sen voi laittaa huohottamaan ulkoilmaan?
Voiko öljynkeräys säiliön laittaa kansista tuleviin letkujen väliin.
Kansista letkut yhteen ja siitä keruusäiliöön ja sieltä haaralla lohkoon ja pcv ventiilille/ulkoilmaan.
Taitaa sitä moskaa tulla kyllä sieltä lohkostakin?
On tullut luettua ketjua edes takaisin. Kunhan varmistelin, että ymmärsin oikein.Viimeksi muokannut ozzz; 22.12.2012, 11:56.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ozzz Näytä viestiMites tuo N75, joka kait tulee hämähäkin päähän. Sen voi jättää huohottamaan ulkoilmaan.
Comment
Comment