Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.7 bt:n huohotin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei taida riittää aika/vs hinta mitä tuosta kehtaisi pyytää :)

    Haku auttaa tähänkin:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=f-letku
    http://s4wiki.com/wiki/F-hose

    Tomaatissa ei ole F-letkua, eikä riittävän uudessa biturbossa.

    Comment


      Joo ei tuollaisten hitsailulla varmasti leiville löis...kunhan huudatin. ;)
      Automaagi itellä (tippi) kyseessä, joten siksi kai ei F-letku silmään pistänyt.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja VilkkuS Näytä viesti
        ^ Okkim: Askeja vaan sarjatuotantoon :D

        Onko jollain kuvaa siitä paljon puhutusta F letkusta?
        En nyt oikeen ymmärtänyt mikä se oli, ja oliko omassani edes sellaista??

        Pystyikö muuten sen "vacuum boosterin" / "suction jet pump" toiminnan jollain todentamaan?
        Siis se: 058 133 758B tjs.
        Pystyy; Siitä menee se sivuhaara tukkoon. Uuden kun hain aikanaan tiskiltä, niin sivusta pystyi puhaltamaan ilmaa. Pitäisi uusi hakea, edellinen kesti muutaman vuoden ennenkuin meni tukkoon. Yritetty on myös puhdistaa, huonoin tuloksin

        Comment


          Menin eilen jo tiskiltä tilailemaan sen "suction jet pumpin" ja tässä aiemmin mainitun korkin, missä se venttiili.

          Muuten ei ole kyllä putsailun jälkeen ollut ongelmia.
          Ilman putsarin hornin otin pois ja tikku on ollut varuiksi vähän raollaan.

          Korkki oli muistaakseni 20? ja se vacuum booster 39?

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen
            Joudun tuomaan kontribuutioni tähän kerhoon. Sellasta savutusta ja nykimistä oli aamusella, että jotain on jossain jäässä. Pääsin kuitenkin töihin saakka, mutta saas nähdä pääseekö kotiin.

            Parastahan tässä on se, viime talvena tuli uusittua huohotinputkisto ja asennettua öljynkeräyssäiliö...
            Great.
            Eilen töistä lähtiessä tarkastin öljyt. Ehkä 5mm alarajan alapuolella, eli tikku pikkasen kastui. Onneks on öljyä mukana ja pari litraa sitä ainakin lisäsin. Pistin pahvin keulaan ja ilmanoton umpeen maskista. Ilmanotto on siis konetilasta. Oli myös öljynkeräyssäiliöön tullut aika paljon vettä.

            Eihän tuo turbojen elinikää ainakaan pidennä jos puskee litratolkulla pakoputkesta pihalle..
            Viimeksi muokannut Pitkänen; 30.11.2010, 10:49. Perustelu: quote lisätty

            Comment


            • Luin vikakoodit ja seuraavaa sanoi:

              Address 01: Engine
              Controller: 8D0 907 551 C
              Component: 2.7l V6/5VT 0002
              Coding: 05611
              Shop #: WSC 51012
              2 Faults Found:
              16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
              P0154 - 35-10 - - - Intermittent
              16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
              P0134 - 35-10 - - - Intermittent
              Readiness: 0000 0000

              Meinaako sitä, että lambdat on ottanu kipeetä öljystä? Saa nähä tuleeko koodit uudestaan kun käyn hieman ajamassa.

              Comment


                Kyllähän tuo siltä näyttää. Ajele jonkin aikaa ja katso mitä lambdat sanoo myöhemmin.

                Comment


                • Ajoin koneen lämpimäks ja ei ainakaan vielä tullut vikakoodeja takaisin.

                  Comment


                  • Osui silmään ebay:ssa tuollainen, mutta siitä puuttuu perästä a kirjain kun on pelkkä 068906391 ajaako asiansa vai onko eri tuote?
                    http://cgi.ebay.de/VW-Golf-2-Passat-...item3f04f03dd6

                    Comment


                    • Ei näytä kyllä kestävän pakkasta tuo huohotin. Kouvolasta Lahteen ajossa tänä aamuna alkoi taas puskee savua niin helvetisti 55km ajon jälkeen. Pakkasta -24. Puolet keulasta oli ummessa pahvilla, isompi putsattu huohotinputkisto, öljynkeräyssäiliö ja huohottava öljykorkki. Pitäis tänään ajella vielä Kuopioon joulun viettoon..

                      Eipä tässä varmaan muuta voi tehdä kuin vetää keulan kaikki aukot umpeen pahvilla ja lähtee soittelemaan kohti savoa.

                      Comment


                        Jäätyy siitä Y-putken kohdalta. Ja vaikka siitä jäätyykin niin pitäisi alipaineella vetää tuolta suction jet pumpilta suoraan imusarjaan. Ja kun ei sieltäkään vedä niin tukossahan sulla koko järjestelmä on. Taas.

                        Ota Y-putkelta letku irti ja tulppa tilalle. Anna huohottaa ulkoilmaan. Tietty tuolla modifillahan se vetää alipaineella suoraan mittaamatonta ilmaa tuonne imusarjaan.

                        Comment


                          Ei tuon ikäisesssa ole mitään suction jettiä. Se on niitä Risan herkkuja... ;)

                          Vetää se muuten ylipaineellakin ilmaa siitä Y-putkesta ihan samalla tavalla, eihän siinä kohti ole koskaan ylipainetta.

                          Comment


                            Pitkänen - Ihan mielenkiinnosta, mitä öljyä sulla on koneessa?

                            Comment


                              Y-putkestahan se vetää alipaineella ja ylipaineella jopa vielä paremmin kun turboille ilmaa virtaa silloin enemmän. Ylipaineellahan se vetääkin vain tuolta Y-putken kautta huohotinjärjestelmästä kamaa.
                              Alipaineellahan se noissa "pikkuveljissäkin" vetää suoraan imusarjaan sieltä jakajapurkilta tavalla tai toisella. A6 2.7 bi-turbossa ja RS4 B5 mallissa näin ainakin tekee. Ja noissahan se suction jet pumppu onkin.
                              Katso Mikko millainen systeemi S4:ssa on? Joku takaiskuventtiili siellä pitää olla varsinkin kun se sinne imusarjaan suoraan alipaineella imee. Ahtopainettahan sinne huohotinjärjestelmään ei saa päästää ja muodostaa.

                              Kun noita tukkoon laitetaan tai muutetaan ulkoilmaan hengittäväksi pitää tuo imusarjan imupiste tukkia tavalla tai toisella.

                              Comment


                                S4:ssa on tuo "hieno" F-letku ja siihen tulee huohotinputki jonka välissä on takaisku. Sitä kautta imetään alipaineella mömmöt koneeseen.

                                Täytyis joskus ehtiä miettimään/tekemään miten tuon oman virityksen tekis valmiiksi. Ainakaan F-letkua en laita. Kaipa sen keräyspurkin voisi laittaa ja huohotus sitten jonnekin.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Sepe Näytä viesti
                                  Pitkänen - Ihan mielenkiinnosta, mitä öljyä sulla on koneessa?
                                  Öljyinä Castrolin Magnatech 5W-40 ja tais olla samat viime talvenakin eikä mitään ongelmia pakkasella. Niin ja ei ole myöskään f-letkua. Sen poistin samalla kun pistin huohotinletkut uusiksi.

                                  Turvallisesti Kuopiossa, parhammillaan oli -30 pakkasta. Vaikka oli n. 98% keulan aukoista ummessa niin ei tarvinnut kuin kolmesti pysähtyä sulattelemaan. Uskomattoman stressaavaa kun tarkkailee koko ajan peilien kautta mahdollista savutusta ja ai että sitä fiilistä kun huomaa, että alkaa puskea sinistä savua eikä mitään paikkaa minne pysähtyä.



                                  Semmosta.

                                  Comment


                                    Miten nopeasti se sulaa? Odottelitko vain kone käynnissä sulamista, vai miten sulattelit?

                                    Ei pitäisi sanoa, mutta itsellä tuo ei ole jäätynyt ikinä ei lyhyellä, eikä pitkällä matkalla vaikka pakkasta on ollut yli 25 astetta. Mistä lie johtuu, ehkä Mobilista :)

                                    Comment


                                    • Auto sammuksiin ja joku 5min. Viimeisellä etapilla (kuopion motari) alkoi taas savuttaa mutta helpottu heti kun pääs motarilta ja viimasta pois. Veikkaan, että jossain välijäähystä tms. löytyy öljyä ihan kiitettävästi.

                                      Comment


                                        Eli sulla on f-letku poissa ja tukittu? Imee vain Y-putken kautta huohotinkäryt?
                                        Tulppaa se letku ja anna huohottaa ulkoilmaan. Tai ota ois imutorvi ja anna imeä konehuoneeesta lämpimämpää ilmaa. Sulla ei varmaan ole huohottimessa lämmitintä lähellä sitä Y-putken kiinnitystä?

                                        Comment


                                        • f-letku on korvattu suoralla letkulla näin Tukin imutorven jo ekan savuepisodin jälkeen ja siirsin ilmanoton konehuoneen puolelle ja lämmittimiä ei ole asennettu.

                                          Comment


                                          • Tuonne PVC-ketjuun vastailinkin seuraavasti: Huohotin systeemin rakensin 19mm letkusta muuten, paitsi F-letkun otin kokonaan pois ja N75:n letkun tulppasin huohottimesta. Eli huohottaa kansista ja kampikammiosta hämähäkille ja siitä keräilijän kautta ilman "mötikkää" Y-putkeen.

                                            Eilen testattuna 26 asteen pakkasissa ei ihmeempiä ongelmia ollut. Aika kylmänä tuo Y-putkesta lähtevä letku+keräilysäiliö käy kyllä kunnon pakkasviimassa =D. Keräilijän aukaisin iltasella ja eipä sinne kuraa ainakaan vielä ole kertynyt, kosteutta ainoastaan..

                                            Huohotinta purkaessa minulla tuo F-letkun haara oli melkeinpä eniten karstassa, toki muutkin putket oli kovettunutta mömmöä kerännyt. Venttiili F-letkun ja hämähäkin välissä päästi hivenen läpi, eli taisi olla resu...

                                            Onko muut poistaneet tuota pressure limiting valvea? Mitä ongelmia sen poiston takia voi seurata?

                                            Comment


                                            • Taidan tehdä seuraavaksi niin kuin Sahlman ehdotti. Y-putkesta mötikän reikä tukkoon ja keräilijäsäiliöltä mötikälle menevä letku ulkoilmaan.

                                              Comment


                                                Se öljyntikun raollaan pitäminenkin voi auttaa. Itsellä ei savuta kopkop Tai ei ole enää savuttanut, tehdyt toimen piteet: Huohotin putkien putsaus, Huohottava korkin vaihto, imutorven pala pois, ja tikkua varmuudeksi pitäny raollaan. Ei ole ollut mitään ongelmia tuolla -30 keleillä enää (ei edes ilman pahvia nokalla) A6 biT kyseessä Vaihtoi tosin just eilen omistajaa, muttei huohotus ongelmien vuoksi ;D

                                                Comment


                                                  RiSassa auttoi tuo lämmitysvastuksen lisäys huohotukseen. Ei oo jäätynyt sen jälkeen.

                                                  Comment


                                                    On varmaan vaan tuurista kiinni. Se on nimittäin sen verran kaukana PCV-tötteröstä ja väärällä puolellakin (näin siis olettaisin). Siitä ihan Y-putken suultahan se todennäköisimmin jäätyy, koska siinä se kylmin kohta on.

                                                    Comment


                                                      Ja öljytikkua ei raollaan kannata pitää :D
                                                      Helppo siivota konehuone kun se pukkaa öljyt sitä kautta kartanolle.

                                                      Pitäs saada se lämmitysvastus ihan siihen Y-putken suulle mistä huohotin tulee siihen. Oikeastaan siihen liitoskohtaan heti ja mielellään vielä sisemmälle sinne Y-putkeen.

                                                      Comment


                                                        Mulla on kerran mennyt tukkoon, siitä hämähäkki keräyssäiliön ja lohkon välinen putki. Se putki sitten lohkesikin kylmässä räplätessä..katkasin sen kokonaan välistä pois ja klemmareilla isompi putki välille ja hyvin on pelittänyt putken tilavuuden suurentuessa, ei mene ainakaan niin helposti paskasta tukkoon:)
                                                        F-letku on samcon, ei ole sen jälkeen hajonnut (2x orkkis meni aikoinaan paskaks)

                                                        Comment


                                                        • Siihen paras lääke taitaa olla syksyinen huohotuksen puhdistus. Se ei ole kumma homma kun tietää, mitä tekee. Voisin melkeen tehdä tuosta artikkelin ensi kerralla, jos ei nyt jo ole olemassa.

                                                          Comment


                                                          • Asiasta kukkaruukkuun. Itsellä tuo laitos on tänään roiskinut 2 litraa öljyä pitkin konetilaa ja pohjaa ja sen lisäksi arponut vuorotellen airbagin varoitusvaloa, jarrunesteen varoitusvaloa, heittänyt lämpömittarin tappiin ilman syytä jne jne...

                                                            Johtopäätös: Palaan takaisin Saabeihin, ei jaksa miettiä toimiiko auto vai ei kun on tavallinen suomalainen talvi ! Itse osaan vaikka kasata koko moottorin atomeista mutta tälläistä suunnitelun kukkasta ei vaan jaksa ! 10 Saabia takana ennen Audia ja en edes tajunnut että joku auto voi keksiä tällaisia kepposia :-( Edellinen harharetki oli UUSI Citikka ja siinäkin kävi samoin !


                                                            Ostakaa loistava Audi ! Ens viikolla tuoreella leimalla ja uudella jakoremmilläkin jos ehtii laittamaan ! 9-5 Aero kiitos mulle ;-)

                                                            Comment


                                                            • Ootko vikakoodeja lukenut =)?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X