Mobilia on sisällä. Taidan kuitenkin "painostuksesta" kokeilla seuraavaksi Gastrolia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 2.7 bt:n huohotin
Collapse
X
-
Mulla kun meni huohotin jäähän vuosi sitten, niin koneessa oli Castrol 0W30 öljyt. Sen jälkeen olen käyttänyt Mobil 1 0W40 öljyä. Enää ei ole mennyt jäähän onneksi.. (en vaihtanut öljymerkkiä jäätymisen takia :))
Silloin kun meni jäähän, niin oli vanhan malliset putket. Uudet asennettiin heti tapahtuneen jälkeen.
Comment
-
Minulla on Mobil 5W-50. Tuli eilen testattua vähän pidemmälläkin matkalla (n. 60 km) tuo huohotin. Pakkasta oli 25 astetta, ja ei jäätynyt. :) Kyllä hieman jännitti loppumatkasta kun tuli mieleen että mahtaisiko se jäätyä, mutta niin ei onneksi käynyt.
Comment
-
Nyt on vaihdettu repsikan puoleinen venakopan tiiviste, putsattu hieman noita huohotinputkia ja vaihdettu vacuum booster.
Vanhasta boosterista oli tukossa se sivulle, eli huohotin putkistosta imevä haara (mahtaakohan olla vaikutusta tähän jäätymis ropleemiin) ja uusi piti tyhjäkäynnillä sellasta vaimeeta pihinää, eli vissiin ilma menee ihan vauhdilla läpi...
Täytyy vielä jossain vaiheessa vaihtaa niitä suuntaventtiileitä, kun ei taida kaikki pitää kunnolla...
Edit: kirjoitus ei vastannut taas ajatusta...
Ja Miten kovilla virtauksilla/paineilla sen y putkeen kiinnittyvän palikan pitäs sulkeutua/avautua? meinaan eilen sitä puhaltamalla yritin saada sulkeutumaan ja tänään vanhaa versiota, niin hyvin sai puhkuttua läpi
Edit2:kalvorasian sisus (iso kuva)
Eipä ime että ei puhaltamalla mennyt miksikään. Kyseessä on siis vanha palikka. Imemällä sen olisi varmaan saanut kiinni, mutta aika moinen imu tarvitaan että tuo sulkeutuu... Miten mahtaa olla kalvo päässyt tuohon kuntoon? eikö kestä öljyä, vai onko jarrupuhdistusaineella näppinsä pelissä?
Comment
-
Mullakaan ei ole huohotin vielä jäätynyt! Ei ole ylimääräisiä lämmittimiä jne..
Mobilin öljyt ja öljyn olen vaihtanut aina noin 7000 km välein.
Taitaa olla tuo 30 000 km öljynvaihtoväli aika pitkä.. Pääsee kertyyn kosteutta öljyn sekaan..
Ja näyttäis, että noissa A6:ssa olis enemmän ollut tuota jäätymis ongelmaa kuin S4:ssa?!?
Comment
-
Olin viikonloppu reissulla -22 pakkasilla ajelemassa ja tutustuin "uuden" autoni toimintaan..=)
Lyhyttä matkaa alle 5km ja 200km yhtäjaksoista matka ajoa lopuksi.
Ilman lohkaria lähdöt ja pisimpään seisoi noin 15 tuntia auto pihalla ja yöllä oli jopa -29...
Ei jäätyny mitään reissulla.
Mistä näkis helpoiten että onko huohotin sitä lämmitettyä laatua?
Auto on kuitenkin "suomiauto" joten lämmitin pitäisi olla (-00 malli)?
Comment
-
Mistä näkis helpoiten että onko huohotin sitä lämmitettyä laatua?
Auto on kuitenkin "suomiauto" joten lämmitin pitäisi olla (-00 malli)?
Ja sitten noin ihan yleisneuvona tuohon vacuum boosterin vaihdosta. Kyselin sitä AJK koneeseen Tiptronicilla . no jonki aikaa selattuaan tiskin kaveri löysi sen kuvatuksen. AJK moottoriin oli tarjolla vacuum boosteri valmiilla letkuilla hintaan 170?!!. Menin sitten ja tarkistin autosta sen palikan osanumeron, no se pelkkä boosteri löytyy hintaan 38 ? siihen sitten lisäksi parilla mutkalla varustettua letkua (8 ja 10mm) ja letkuklemmareita niin pääseekin huomattavasti halvemmalla
Osanuero sille boosterille varmaan oli jo aiemmin tässä topicissa mutta laitan sen kuitenkin.
058 133 753B
Automaattivehkeissä on laitettu tehostamaan huohotinjärjestelmän alipainetta. Eli jos se on tukossa, niin huohotin puhkuu vain sen kalvorasian kautta. Normaalisti kun imusarjassa on alipainetta, niin ilmaa virtaa huohotin järjestelmästä vacuum boosterin kautta imusarjaan
on se sakemanni monimutkaisen huohottimen kyhännyt tähän vehkeeseen...
Comment
-
Onko se vacuum booster tämän näköinen? Jutussa on linkki kuvaan joka näyttää mitä tuo mokkula pitää sisällään.
Tässä on aika hyvin esitetty kuvasarjalla miten Vacuum Booster (058 133 753 B) vaihdetaan.
Tollainen osanumero löytyy venäläiseltä Autosamara.ru sivustolta sanan Audi perästä. Onko tuo 950 hinta ruplina? Цена ? USAlaisilla palstoilla mainitsevat hinnaksi n. 27 dollaria. Ebayssa tommonen on menny pari kk sitten hintaan $1,50 :-)
Comment
-
Hena
Antti, tuohan se vacuum booster juuri on. Se on vaan erilailla sijoitettu 2.7:ssa kun noissa sun antamissa kuvissa. Tutkiskelin sitä itse myös kun vaihdoin uudemman malliset huohotinputket autooni. Itse vain putsasin sen, ja löin takasi..en tiedä miten ilman kuuluu kulke kun puhaltaa esim: siitä "y" kohtaa? Kertokaa viisammat?
Comment
-
Nostetaas tätä taas ylös. Purin tuossa yhden huohottimen, ja siitä löytyi selvä syy miksi nuo jäätyy. Sinne putkistoon kertyy ajan mittaan paljon öljy/vesimömmöä, ja se jäätyy ihan varmasti jos sitä on paljon. Kannattaa puhdistaa nuo varmaankin kerran vuodessa ettei pääse tulemaan vahinko. Siinä tuskin lämmittimetkään auttaa jos putket on tässä kunnossa. Toinen kuva. Tuo putki on siis katkaistu, ja se menee kalvorasialle joka sekin oli melkoisen täynnä kovettunutta ja tuota kerrmaista sotkua.
Siellä mistä huohotin lähtee on myös "hyvä" paikka tukeentua, niinkuin Antti tuolla yllä jo sanoi. Otin siitäkin kuvan. Siellä on jostain syystä typerä kynnys joka tuota sontaa kerää, ja aikansa kun sitä siinä on, niin se kovettuu ja kerryttää sitten lisää.
Comment
-
Heti kun kylmät alkoi niin catch-can (just ennen y-putkea) on ruvennut aika vauhdilla täyttymään. Toi ei estä noiden alkuputkien jäätymistä mutta mulla ei auto jää ulos juurikaan enää kun duunissakin on talli. Eli jos ton catch-canin sais heti huohottimen jälkeen (tilaa ei juurikaan ole) niin ongelmat olis varmasti vähäisempiä.
Comment
-
Biturboon ei albumi tunne erikseen tuota kalvorasiaa. Kalvorasia sulkeutuu imuputkeen tulevasta alipaineesta (tuli kokeiltua silloin kun uuden huohotinputksiton hommasin), puhaltamalla ei sulkeudu
Eli voi olla että jos kalvorasia on viallinen, pääsee putkeen kovempi alpainen mitä on tarkoitus, ja se imee vaahtoa kampikammiosta putkistoon. Jotenkin olen pähkäillyt että toi vaahdon putkistoon tuleminen johtuu siitä että joku niistä useista suuntaventtileistä/venttiileistä vuotaa ja saa väärät paineet huohottimeen
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiNostetaas tätä taas ylös. Purin tuossa yhden huohottimen, ja siitä löytyi selvä syy miksi nuo jäätyy. Sinne putkistoon kertyy ajan mittaan paljon öljy/vesimömmöä, ja se jäätyy ihan varmasti jos sitä on paljon. Kannattaa puhdistaa nuo varmaankin kerran vuodessa ettei pääse tulemaan vahinko.
Meinasin Nikelle kommentoidakin, kun tätä ketjua lueskelin, että "pitäiskö sinun viedä auto ihan korjaamolle asti joskus?" Asiantunteva korjaamo korjaa vian, tai jos vika ei korjaannu niin työstä voi valittaa. Meinaan vaan ettei tarvitsisi vähän väliä siivoilla sotkuja konehuoneesta ja vaihdella tiivisteitä sieltä täältä tai rakennella mitään rautalankaviritelmiä... ;)
Ensimmäiseksi minulle tuli tuo putkiston puhdistus mieleen, suorastaan jopa oletin että se on itsestäänselvästi tehty ihan ensimmäisenä. Niin sitä vaan että onko se nyt niin vaikeaa se puhdistaminen, että vaikka vastuksia ja ties mitä injektioruiskuviritelmiä asennellaan niin putkistoa ei tule mieleenkään irrottaa ja puhdistaa perusteellisesti samassa yhteydessä? Ei voi ymmärtää... No, voi olla että olen ymmärtänyt homman väärin.
Minulla ei ole jäätynyt. Edellinen oli A6 2.4 tuontiauto ja nykyinen profiilin suomiauto. En tiedä mistään vastuksista mitään kun en ole edes konepeltiä avannut kaupanteon jälkeen. :)
Comment
-
Tuota huohotinhässäkkää kun irroittaa, niin pitää olla varovainen jos se on vanha (niinkuin todennäköistä on). Se nimittäin katkeaa todella helposti koska se on kovettunut hauraaksi.
Ja jos autossa on F-letku, tulee siitä vähän ongelmia purkamisen kannalta kun yks putki menee imusarjan alle ja sen pois sieltä saaminen on vähän vaikeaa. Kannattaa varata sopivaa letkua ja klemmareita ennenkuin alkaa tuota irroittelemaan, niillä voi korjata katkenneita kohtia.
Comment
-
Kyselin yhdeltä audeihin erkoistuneelta paikalta kun huohotin ensimmäisen kerran jäätyi: "laita lämmitysvastus ja uusi öljykorkki."
No vastushan oli helppo laittaa kun se putki oli jo poikki mihin se tuli.
Ei ollut apua vastuksesta, eikä öljykorkista. samanlaiset paineet se keräsi kun jäätyi.
No sitten kyselin Audin huollosta (wv lento) ja sieltä sain tuon uuden putkiston+ tilpehöörit korjaukseen ohjeet (tosin manuaalivaihteisen numeron)
Eipä sekään auttanut
Netistä sitten etsiskelin ratkaisua ongelmaan ja löysin audiworldin keskusteluista että tuo vacuumbooster on ollut tukossa ja aiheuttanut savuttamista/jäätymistä
Sen vaihdoin ja sen jälkeen en ole huomannut että olisi savuttanut.
Ja tosiaan mulla ei ollut lämmitystä autossa ennenkuin viime kevättalvella ja lämmittimen asennuksen jälkeen on jäätynyt muutaman kerran jonka jälkeen vaihdoin tuon vacuum boosterin.
Jos nämä homma olisi teetättänyt jossain korjaamossa, niin hyvä jos tuhat euroa olisi riittänyt.
Comment
-
Pistetään nyt tänne nämä BiT ja vissiin pikkudieseliinkin istuvat osanumerot:
068906391A lämpövastus
037906240 Liitinkotelo
000979133 Liitinkoteloon johto
Miten toimisi, jos kääntäisi imuilmaputken haukkomaan ilmaa moottorin sisältä? Tuleeko ongelmia, ettei saa virtausta tarpeeksi?
Comment
-
No nyt on lämmitysvastus laitettu kiinni, sähköt otin parkkivalolta.
http://www.avtoshop.net/vw.php?mdl=2...grp=1&check=71
Tuo osa numero 5 siis kyseessä, MAF:n ja turbon väliseen letkuliitokseen siihen ohuempaan letkuun sen lätkäisin muoviholkin tilalle.
Menikö oikein?
Kertokaapas joku fiksu, että miten ihmeessä tuo vastus nyt sitten auttaa?
Onko siinä ohuessa letkussa (mikä lieneekin) niin paljon kosteutta vai?
Ja siinä innoissani virittelin vielä pahvin syylärin eteen.Humisee aika reilusti, pitää varmaan vähän reikiä tehdä..
Comment
-
Tuli tutkittua tuota 2,7 biturbon huohotinsysteemiä. Ideana on siis imeä mahdollisimman paljon huohotinhöyryjä kaasuläpän taakse suoraan imusarjaan, jottei imuputkisto, ao.venttiilit ja kaasuläppä likaantuisi. Tämä käy,kun turbopaineita ei ole.Normaalisti paineen ollessa päällä huhotinkaasut viedään vaparin tavoin imuputkistoon. Ongelmana ko. koneessa ovat liian pienet putket ja mahdollisen jääkylmän ilman imeminen huohotinputkistoon . Eli pressure limiting valven pieni reikä pitäisi tukkia(tai siis käytännössä korvata jollain muulla) ja vetää erillinen vacuumputki(alipaineventtiili) kampikammioon joko ko. imuputkesta tai suoraan moottoritilasta+ siihen ehkä ilmanpuhdistin.Viimeksi muokannut vepek; 1.2.2008, 19:22.
Comment
-
Täällä kanssa yksi joka liittyy huohotin kerhoon, jes!
Tuossa nopsaan lukasin treadin läpi niin semmonen kysymys tuli mieleen, että eikös nuo putket kannattais putsata kerran tai kaksi vuodessa? Ei ainakaan nopsaan katottuna näyttänyt pahassa paikassa olevan paitti tietty se yks imusatsin alla oleva. Kuinka nopsaan tota paskaa oikeen voi kertyä? Ajatuksena siis se ettei tarvitsis noita osia ostaa vai onko kuitenkin parempi laittaa vastus?
Comment
-
Se on totta, että henkiselle puolelle tuo on hyvä sijoitus :) . Pointti kuitenkin kysymyksessä oli kuinka nopeasti tuo kerää paskaa itteensä. Jos nuo putket rassaa puhtaaksi 2 vuodessa niin eikös tuo ole silloin ihan "turha" ostos? Mikä siellä enään voi jäätyä puhtaassa putkessa? Kondenssi vai?
Comment
Comment