Kerroin tässä taannoin huohotusventtiiliin asentamastani letku-ruisku patentista.
Olen nyt pakkaskeleillä ihan kokeeksi imutellut venttiilin tyhjäksi joka päivä.
Tyhjennys ei onnistu heti auton sammutuksen jälkeen, koska venttiili letkuineen
on AINA ollut jäässä. Tyhjennys onnistuu vasta puolen tunnin päästä, kun moottorin
lämpö on parkeissa ollessaan sulattanut venttiilin pohjalla olevan veden. Ei siis ihme että jossain vaiheessa vettä on varmasti venttiilissä riittävästi jäädyttääkseen 4mm reiän umpeen.
Luulempa siis, että pitäisi jotenkin kiinnittä huomiota siihen, ettei vettä pääsisi
tiivistymään niin paljoa. ...lämmittämällä siis imuilmaa. => poistamalla keulalle menevän torven
jatko-osa. ...tai sitten rakennella, vedelle lisää "tilaa", josta sen sitten voisi väliajoin poistaa.
Olen nyt pakkaskeleillä ihan kokeeksi imutellut venttiilin tyhjäksi joka päivä.
Tyhjennys ei onnistu heti auton sammutuksen jälkeen, koska venttiili letkuineen
on AINA ollut jäässä. Tyhjennys onnistuu vasta puolen tunnin päästä, kun moottorin
lämpö on parkeissa ollessaan sulattanut venttiilin pohjalla olevan veden. Ei siis ihme että jossain vaiheessa vettä on varmasti venttiilissä riittävästi jäädyttääkseen 4mm reiän umpeen.
Luulempa siis, että pitäisi jotenkin kiinnittä huomiota siihen, ettei vettä pääsisi
tiivistymään niin paljoa. ...lämmittämällä siis imuilmaa. => poistamalla keulalle menevän torven
jatko-osa. ...tai sitten rakennella, vedelle lisää "tilaa", josta sen sitten voisi väliajoin poistaa.
Comment