Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.7 bt:n huohotin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itsellä oli pieni taistelu saada imusarjan alla oleva vanha huohotinputki irti. Tässä pari valokuvaa ja työkalut millä sain ehjänä pois. Eli ruuvimensseli painaa toiselle puolelle pikaliitintä ja pihdit toiselle puolelle. Tuolta bensanpainesäätimen ("ADWEST...") vierestä näkee just ja just, että pihdit on oikeassa kohdassa.

    https://photos.google.com/album/AF1Q...avFl9rc7jHa9yn

    https://photos.google.com/album/AF1Q...nBz1x8wJ?hl=fi

    Comment


    • Olinko tämän talven eka huohottimen jäätymisen kokenut?
      Maanantaina lähdin aamulla töihin ajeleen ja pari kilsaa meni ja alko pätkimään ja makea savupilvi takana, pysähdyin ja raotin öljykorkkia niin pieni suhahdus kuului, sitte takas himaan.

      Pitää nyt vuoden vaihteessa putsailla tuo systeemi ku työreissulta kotiutuu. Voisko joku asiasta ymmärtävä kertoa vielä millä tarvikkeilla ynm. kannattaa remppaan varautua ku ei nuo kaupat ole auki pyhinä? Sellainen ohje ois myös kiva, tyyliin "huohottimen purku for dummies", on vähän outo vielä tuo moottori.

      Comment


      • Juu voitit n. viikolla. Tammikuun ekalla viikolla jäätyi oma 2,7Bitrbon huohotin. Hämmästyin, koska (tuontiauton) historiassa oli kuitenkin huohottimen lämmityspaketin asennuksesta kertovaa kuittia...joo, olihan se asennetu, siihen imuputkeen menevään letkuun siihen koneen yläosaan, mutta koneen ja tulipellin välistä löyty tarkemmalla hutkimisella ihan originaali huohotin...Ja shitin määrästä päätellen ei ihan viime aikoina ole röörejä putsailtu. Rakensin uuden, katotaan saisko huomenna asennettua.

        Tarvikkeista: 16mm sisähalkasijan letkua n. metri. Pienempään putkeen menee 12mm letku, sitä ei tarvita kuin n. 10cm. Klemmareita vajaa 10kpl.

        Nämä siis ainakin 2001 mallisen automaattilaatikollisen originaalihuohottimen päivitykseen. Lisäksi T-haaran aattelin asentaa siihen "joutsenkaulaan" joka lohkosta nousee tulevaan letkuun, niin saa imettyä aina aika ajoin kondenssivedet pois jos niitä alkaa kertymään. Toki joku lämmityspatentti vois olla myös OK, mutta itse ajattelin selvitä letkujen vaihdolla ja niiden käärimisellä alumiiniseen lämpösuojamateriaaliin (esim. Motonetin myymä tuulilasin lämpösuoja, 3,90€/kpl). VOin postailla kuvia jossain välissä jos saan tuon ranetuksen asentumaan paikalleen.

        EDIT: kustannukset toistaiseksi n. 15€.
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.1.2016, 12:57. Perustelu: Hintatietoa...Mode edit:^-vastaustapa viestien alussa kielletty.

        Comment


        • Olen aika varma, että taannoiset huohotinongelmat joita tässäkin ketjussa olen puinut, johtuivat viallisesta tai jäätyneestä pannukakkuventtiilistä. Summa summarum, huohotinongelmat loppuivat kun annoin huohottaa ulos. niin meni viimeiset pari vuotta ja eiköhän tuo liene samalla tavalla auton nykyiselläkin omistajalla.

          Ja tästä ketjusta kyllä löytyy ohjeita kuvineen miten huohotin puretaan

          Comment


          • Itse rakensi reilusti suuremman hämähäkin ja siihen 19mm sisähalkaisijalla letkut. Hyvin on kestänyt tämän talven pakkaset ongelmitta. Häiritsee vain tuon kondenssiveden kertyminen hämähäkkiin ja letkuihin. Tein uuden version, jossa hämähäkin pohjassa on lisä ulostulo ja letkussa hana, josta vedet voi laskea pois. Ei huohota suoraan ulos ajaessa.

            Comment


            • Onhan tuo nyt onneksi putsauksella pysyny aisoissa ainaki näillä pakkasilla. Laitoin viimasuojaa keulaan ja näppäsin keulalta ilmansuodattimelle menevästä putkestä pätkän pois. Jospa se nyt talven menis niin ens syksynä jos muistais putsailla taas.

              Comment


                Joko kellään on kokemuksia tuosta öljyn huohotuksesta ohjattuna pakoputkeen?

                Comment


                  Vissiin vaikea saada toimimaan ylipäätänsä paine-eroineen ja näin rata-ajoa ajaneena, jättäisin tekemättä, jos ei suoraa öljyä sinne halua.

                  Mulla on AM-Works erottelija sykloni, joka kerää/tiputtaa öljyt suoraan öljypohjaan ja ilmat ulos.

                  Comment


                    Eli olet lisännyt yhden tulon öljypohjaan?
                    Viimeksi muokannut Killeri; 10.10.2016, 20:12. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                    Comment


                      Turbon öljynpaluuseen haara.

                      Comment


                        Teitkö siihen öljypohjan ja sen paluuletkun väliin väliin yhdepalikan vai kokonaan uuden letkun?

                        Comment


                          Juottamalla toinen putki kylkeen kovan putken osuudella siis. 20-30 cm putkea ja siitä letkulla pöntölle.

                          Comment


                            Osaako se pönttö erotella kondensiovedet pois huohotinöljyn seasta, vai meneekö vaan raa'asti takasin kiertoon?

                            Comment


                              Ilmat puhalletaan ulos eli myös kondensiovedet menee höyrynä siinä samalla. Tuo erottaa öljyn syklooniin, loput pihalle. On mulla yksi säiliö tuossa välissä ulospuhallusletkun päässä keräilemässä vettä mutta eipä sinne montaa lusikallista kerry, menee höyrynä ulos.

                              Comment


                                Kunhan ne öljyt on riittävän kuumat niin kondensiovedet haihtuu eikä pyöri siellä öljyn seassa. Eli pitää muistaa ajaa öjyt talvellla riittävän usen kuumaksi.

                                Comment


                                  Mikko kyllä pitää huolen että kone saavuttaa haihtumislämmön. Sama ittellä ihan viinan takia. Ei me pahuuttamme yrmäytellä.

                                  Comment


                                    Joo, sen tiedän kyllä. Mutta kerroin sen muillekkin vinkiksi. :)

                                    Comment


                                      Tottakai höyrystyy, mutta kuumalla höyryllä on paha tapa pisaroitua, kun osuu kylmään/kylmempään metalliin. Ja oon nähny huohotinpönttöjä jotka on ollu tupaten täynnä vettä.

                                      Comment


                                        No juu, tuo huohotin paha mennä täyteen, kun pohjassa on reikä :)

                                        Mutta joo, höyrynä menee vedet pääosin, jos palaa öljypohjaan niin höyrynä yrittää taas uudestaan :)

                                        Comment


                                          Eikös se olisi melkeinpä sama asia jos se paluu olisi sinne lohkojen väliin?

                                          Comment


                                            Periaatteessa joo, jää vaan melko ylös/pahaan paikkaan poisto silloin säiliön asennuksen kannalta. Silloin paluu/huohotus menisi samaa letkua pitkin, aiheuttaa varmasti jotain.

                                            Comment


                                              Nikolla on tuossa ihan hyvä pointti. Kosteus siis kondensoituu viileälle pinnalle, josta se tippuu takaisin öljypohjaan. Erotin pitäisi siis saada pidettyä mahdollisimman kuumana, että vesi saadaan ulos asti höyrynä.

                                              Itse olen myös tyhjännyt huohotinpönttöä, jossa oli reilustu vettä (tämä oli metallinen pönttö ja viileässä paikasssa)

                                              Pakoputkihuohotuksesta sen verran, että joskus aikaa koitettiin tehdä 3" suoraan putkeen ejektori ja huohotus sinne, ei toiminut, ei ollut kunnolla imua.

                                              Comment


                                                Kyllä se konehuoneessa on kuuma ja höyryä kyllä pukkaa ulos peltiaukikin kylmänä, poiston jälkeisessä muoviastiassa osa pisaroituu mutta senkin läpi suurin osa tulee vielä höyrynä.

                                                Viinalla höyryn määrä on melkoisesti isompi.

                                                Oli mulla kiinteäkin astia aluksi eli ei poistoa öljypohjaan. Höyrynä meni läpi.

                                                Kadulle riittänee kiinteä pönttö, ei sinne paljon mitään kerry ja ne vähäisetkin on poissa ahtoputkistoista. Radalla sitten öljyn kerääntyminen kasvaa melko tasaisessa suhteessa g-voimien kasvaessa eli tehon/pidon kasvaessa.
                                                Viimeksi muokannut vayne; 11.10.2016, 17:56.

                                                Comment


                                                  Taidampa tehdä suoraan ylempään öljypohjaan oman poiston kerääjäsäiliölle.
                                                  Viimeksi muokannut Joksa_; 19.10.2016, 23:43.

                                                  Comment


                                                  • Tervehdys, eilen oli tarkoitus alkaa puhdistamaan tuota hämähäkkiä talvea varten ja huomasin että N75:lle menevän letkun lähtö oli haljennut juuresta tuosta hämähäkin yhdyspurkista. Ajattelin nyt rakennella huohotuksen kokonaan uusilla letkuilla. En vain tahdo löytää tuon mallista yhdyspurkkia mistään missä olisi myös tuo N75 lähtö tuossa päällä.

                                                    Toinen vaihtoehto olisi että rakentaisi huohotuksen tämän kuvan mukaisesti, mutta voiko tuota N75 lähtöä jättää hengittämään ulkoilmaan ?

                                                    Comment


                                                      Täällä jälleen yksi uusi jäsen mahtavien savukoneiden kerhoon, jee! Viikonlopun auto seisoskellut ajamatta, aamulla töihin ja parin sadan metrin jälkeen rokeltämistä ja saatanallinen savuverho perässä. U-käännös kotitallia kohti ja rouvan autolla töihin. Pitää iltasella vähän tutkia tuota huohotusjärjestelmää.

                                                      Comment


                                                        Mulla on yks rs4 huohotussydeemi ylimääräsenä, on pitäny laittaa myyntiin mut ei ole kaikkea pikkusälää vielä jaksanu. Mulla kävi 14 vuoden aikana kaksi kertaa savukone päällä. Toinen kerta rukalla jolloin ei ollu aikaa selvitellä vaan avasin öljykorkin siihen huulille ja tuin sitä siihen jollain hanskalla että sai ajeltua eteenpäin ja kun kone lämpis niin ongelma poistui.

                                                        Comment


                                                        • Terve. autoni (S4 B5 1999) kävi tossa tutulla huollossa ja samalla ilmeni, että huohotin järjestelmä on hajalla, kiireessä ei sitten enempää ehditty siitä juttelemaan. Onko kenelläkään tietoa missä hinnoissa pyörii sekä mistä mahdollisesti kannattaisi sellainen hankkia.

                                                          Comment


                                                            Jos on vain pelkkää letkujen uusimista, niin öljynkestävä letku ei paljoa tarvikeliikkeessä maksa.

                                                            Comment


                                                              https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../1/133-133085/
                                                              Tuolta katselemaan osia ja hinnat sekä osat vaikka tuolta: www.speed-autoteile.fi

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X