Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.7 bt:n huohotin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    On kyllä hassua että nämä voi olla niin erilaisia. Oma ei jäätynyt ikinä seitsemän vuoden aikana, eikä huohotuksessa ollut mitään muutoksia paitsi viimeisenä vuonna F-letku oli poistettu.

    Ajoin aina Mobililla, mites muut kenellä on jäätynyt?

    Comment


    • 5w-40 mobilit tällä hetkellä sisällä mutta heinäkuussa vaihdettu ja ajettu n.6tkm. Voi olla jo viskosititeetin syytä että jäätyi. Tällä viikolla menee vaihtoon.

      Comment


      • Mobilia ja castrolia kokeiltu, ei vaikutusta. Nyt castrolin magnatech 5w-40. okkimilla varmaan ongelmaton sen takia kun putkisto on ollut sellanen kuin suunniteltu. Eihän mullakaan ollut yhtään huohotinputkistossa mujua kun viime talvena sen avasin jälkijäähypumppua poistaessa.



        Siks epäilen, että vika onkin ollut siinä, että pcv on päässyt jäätymään sisällä olevan veden takia.

        Comment


          Mites annatte runtua talvella? Mulla on onneksi 28 min duunimatka ja motaria pääsääntöisesti joten kone lämpiää viinallakin, mutta koitan joka päivä polkastakkin edes kerran jotta sais ilmaa kulkemaan ja moottorijarrulla kunnon alipaineet.

          9 vuoden aikana (190tkm) kolme kertaa jäätynyt (avasin vain ö-korkin ja jatkoin hissukseen) ja viimeksi 4 vuotta sitten. Mulla on nyt ihan täys kierto ilman f-hosea ja catch can vikana abs pumpun luona. Eberillä käyntiin ja koneen pelkurin puolelle kasattu kaksi jalkamattoa (pitää seurata miten kestää lämpöä, mutta katsuri ei asiasta huomauttanut) ilmanputsarin ja koneen päälle estämään lämmön karkamista ja ohjaamaan lämpöä vakio ilmanputsarille jossa kärsä poistettu. AC:n jäähdyttimen eessä vielä pahvia. Laitoin nämä nyt täksi talveksi jeesaamaan viinalla ajoa ja ihan hyvin lämpenee ja toimii. Pohjapanssari paikallaan tietenkin myös.

          Öljynä esteripohjanen opie oilsilta. Niitä on nyt muutamaa merkkiä kokeillu joten tarkkaa muistia mikä nyt sisässä ei ole. Fuchs, titan, motul tai gulf

          Comment


          • Pitää nyt kysyä, kun ei osunnut silmäänkään.RiSasta meinasin ottaa tuon PVC venttiilin pois kokonaan, niin pitikö jotain muuta tulpata, kun se Y-putken reikä?

            Comment


              Nyt Pitkänen äkkiä se pcv roskiin sieltä. Mitä hyötyä isommasta huohotusputkistosta on jos kapein kohta on silti sama ku orkkiksessa eli siinä pcv:ssä.

              Ei sitä pcv.tä tarvi mihinkään. Pois se siitä välistä tukkeutumasta. Joko huohotat catch canin kautta suoraan ulkoilmaan tai catch canin kautta y-putkeen.

              Comment


              • Itelläkään ei ole ikinä jäätyny ja viimemäksi kun varotoimen piteenä vaihoin letkut isompiin niin kaikki oli suhteellisen puhtaita. Antakaa happia niille autoille niin ne pelaa. Autot tykkää kun niitä käytetään :D

                Ja itellä ei ole ikinä auto tallissa ja aina tullee ajettua kone lämpimäksi. Muutamina päivinä ajellu töihin tuolla -28 pakkasta, eikä mitään ongelmaa.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
                  Nyt Pitkänen äkkiä se pcv roskiin sieltä. Mitä hyötyä isommasta huohotusputkistosta on jos kapein kohta on silti sama ku orkkiksessa eli siinä pcv:ssä.

                  Ei sitä pcv.tä tarvi mihinkään. Pois se siitä välistä tukkeutumasta. Joko huohotat catch canin kautta suoraan ulkoilmaan tai catch canin kautta y-putkeen.
                  Kyllä se pcv nyt pysyy poissa ellei korvaannu uudella vastaavalla. Huohotus pihalle

                  Comment


                    Mites olette (PCV:n poistajat) sen imusarjaan menevän letkun kohtalon?

                    Comment


                    • Alla huohotusjärjestelmän kaaviokuva, vihreät linjat.

                      https://www.dropbox.com/s/p2d90tuy4p9h5mi/huohotus.png

                      Mun huohotinputkisto on tämmönen, eli imusarjalle menevä letku on poistettu ja imusarjan lähtö tukittu.

                      Comment


                        Tuota en ymmärrä että miksi pitää käyttää silti noita alkuperäisen huohotushässäkän kapeita liittimiä. Onko siitä uudesta isosta hienosta huohotusletkusta hyötyä kun nuo orkkis liittimet ja orkkis hämispönttö pidetään silti mukana ja roska kertyy noiden kapeiden alkuperäisosien juureen sitten.

                        Itse olen tehnyt 22mm sisähalkaisijan halvasta jäähdytysvesiletkusta huohotusletkuston, kiristäen letkuklemmareilla letkut suoraan moottoriin kiinni. Tarvitset vain 2 kpl tuollaisia 25mm T-liittimiä; keskelle yksi ja kuskinpuolelle yksi http://tuotteet.etra.fi/fi/g2224784/t-liitin-ts

                        edit. Catch caneissä on monesti aika pienet inlet ja outlet putkenpätkät, eli inletille joutuu sitten supistusliittimellä kaventamaan kuitenkin letkukokoa hiukan.
                        Viimeksi muokannut Lupe-81; 18.1.2014, 08:40.

                        Comment


                        • totta totta, vois kyllä näperrellä tollasen

                          Comment


                          • Löysin tuon Janin ohjeen. Ainut mikä jäi vähä hämärän peittoon on, et pitääkä tuo suction pump ottaa myös pois kokonaan vai tulpataanko vain se hämähäkiltä tulevan letkun paikka?

                            Comment


                              Jos mun tekelettä meinaat niin suction jet pump lähti mäkeen kokonaan.
                              Eikä hämähäkiltä ole tulpattu mitään.

                              Edit siis tietysti tulppasin sen imusarjaan menevän lähdön hämähäkiltä.
                              Viimeksi muokannut jsahlman; 17.4.2020, 07:57.

                              Comment


                              • Otin kans pois tuon sucjection pumpin . Tosin tulppasin myös hämähäkiltä siihen tulevan putken. Tiedä sitten onko tolla merkitystä vai ei.

                                Comment


                                  Ei mulla ainakaan hämähäkiltä tullut siihen putkea. "keräyssäiliöön" joka on hämähäkllä tulee muistaakseni 3 tuloa ja 1 lähtö imuputkelle.
                                  Voin kyllä muistaa väärinkin tuon.

                                  Comment


                                  • Se oli se hämähäkillä oikealla ylin oleva letku. Takaa päin katsottuna. No anyway eka tuntumalta risa toimi paremmin ku ennen. Vääntöä tuntu alakierroksilla olevan enemmän siis ainakin tuntui....

                                    Comment


                                      Pitkänen, tuo kuva on aikaisemmista koneista. Allroadin ARE:ssa ei mene imusarjan eteen putkea eikä suction jet pumpia ole. Imusarjaan menee letku takaa ja on vain muutaman sentin mittainen.

                                      Eli jos jollain on kokemusta tästä koneesta - jos poistatte Y-putkeen menevän venttiilin, mitä teette imusarjaan menevälle? Sehän määrää yli- ja alipaineellaan mihin suuntaa painetta pannaan.

                                      Comment


                                      • Itse en tehnyt mitään sille pienelle putkelle.

                                        Comment


                                        • Vähän taas nostelen tätä kun mielessä pyörii tuon projektimoottorin huohotus, enkä saa mielenrauhaa ennen olisi selvät sävelet sitä varten

                                          Voinko tehdä huohotuksen seuraavasti:
                                          lohkosta ja kansista letkut catch caniin josta pohjasta öljynpaluu öljypohjaan ja huohotus auton alle? mitä muuta pitäisi tehdä/ottaa huomioon?

                                          Jos pitäisi tehdä tuo systeemi kokonaan uusiksi niin miten te sen tekisitte alusta asti?

                                          Comment


                                            Ei kai sentää kannata niitä öljyvesimössöjä takaisin öljykiertoon valuttaa? Mahdollisimman isoilla sisähalkaisioilla olevat letkut keruusäiliöön ja siittä huohotus ulos. Huolehtii vain, että ei vahingossakaan pääse jäätymään umpeen, jos vetää ulostulon muualle kuin konehuoneeseen.

                                            Comment


                                              Ulostulo tosiaan jonnekkin koneen taakse ettei jäädy.
                                              Ajoviima jäädyttää putket helposti pakkasella.

                                              16mm letku muistaakseni on sopiva noihin huohotuksiin. Menee noihin pikaliittimiin.

                                              Omaani jouduin aukomaan tuossa vähän aikaa sitten eikä missään ollut mitään mömmöä vaikka edellisestä aukomisesta on jo vuosia.

                                              Ja toista vuotta olen nyt E85:lla ajanut.

                                              Comment


                                              • Eli voin siis hyvin jättää sen hämähäkin ja pcv:n pois koko systeemistä?

                                                Letkut vaan kannuun ja huohotus muualle kuin y-putkeen, ja se F letku pois? Ei tarvitse laittaa mitään minkäänlaisia venttiilejä mihinkään väliin?

                                                http://vibrantperformance.com/catalo...1022_1035_1069

                                                Tuollaiset jos laittais molempiin dp:siin niin ei olisi ainakaan sitä riskiä että tulisi kabiiniin missään tilanteessa hajuhaittoja. Mietityttää tuo noiden toiminta mutta kyllä se pakokaasu ilmeisesti imee mukanaan nuo höyryt.

                                                Comment


                                                  Noitahan ne jenkeissä käyttää. Pitäs toimia.
                                                  Ja voit nuo mainitsemasi osat jättää pois. Itsellä hengittänyt harakoille jo vuosikausia.

                                                  Comment


                                                    Mistäs tollasen hyvän huohotinpöntön Sais kun ei ollu biltemassa eikä motonetissa

                                                    Comment


                                                    • ebay:oil catch can

                                                      Comment


                                                        Eikö mikään kivijalka liike myy sellasta hyvää kun huomenna olis hesassa aikaa ettiä

                                                        Comment


                                                        • Jatketaas keskustelua samasta aiheesta.

                                                          Oma pcv on melko varmasti rikki, kalvo puhki. Jostain syystä ei ole catch can asennus innostanut niin mietin vaihyoehtoja. Pcv venttiilejä on paljon muissakin, tuskin tämä paljoa eroaa niistä.

                                                          Osanumerolla 034129101b löytyy 1.8t pcv joka on ihan saman näköinen ulkoisesti ja lisäksi on halpa. Tuota on ilmeisesti mm. 1.8t koneissa ollut.

                                                          Onko kokemuksia tuon asentamisesta 2.7bit koneeseen? Onko syytä miksei tuo toimisi? Ei nuo huohotuspaineet varmaan niin erilaiset ole eri koneissa.

                                                          Comment


                                                          • Hyvin tuntuu 1.8t:hen tarkotettu PCV toimivan. Piti vaan letkun pätkällä liittää y-putkeen, kun siinä ei ollu sitä liitintä. En tajunnu kokeilla oisko sopinu, jos vanhasta ois lämmittämällä koittanu irrottaa liittimen.

                                                            Comment


                                                            • Ok, oikein hyvä tietää et joku on tuota jo kokeillut. Koitin löytää infoa, mut en törmänny yhteenkään kommenttiin että toimiiko vai ei. Laitanpa kalikan tilaukseen, Tepolla näytti löytyvän järkevään hintaan.

                                                              Taidan itse sen myös virittää letkulla. Nykyisen klipsin hampaat on kuluneet eikä pidä kunnolla. Joku vähän vahvistettu letku et kestää alipaineen?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X