Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.7 bt:n huohotin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nuo asiat on moneen kertaan tässä ketjussa jo käyty läpi. Vastaukset löytyy kyllä.

    Comment


      Viimekesän taistelin ahtojen kanssa kun jatkuvasti meni vikatilaan yliahtamisen takia. Hämähäkin päästä oli letkulähtö murtunut ja vuosi ulkoilmaan. Liimasin lähdön tiiviiksi ja yliahtaminen hävisi sillä.

      Comment


        Olisiko tuo huohotin voinut vaikuttaa minun yliahtamiseen? Kun oli menossa tukkoon tai oli tukossa.

        Pitää kokeilla ahtaako vielä yli, kun huohottaa ulkoilmaan.

        Pakkasten laskiessa ei ole enää ahtojen heiluntaa.
        Huohotin huohottaa ulkoilmaan.
        Viimeksi muokannut ozzz; 30.12.2012, 21:14. Perustelu: Vastaus

        Comment


        • Liityin sitten samaan kerhoon elikkä aattona tuli peitettyä Juankosken keskusta savuverhon peittoon. Huohotin tukossa ja litra öljyä turbojen kautta pihalle.
          Nyt kun tuon putsasin niin tuli vaan mieleen että onpa kunnon Saksalainen aivopieru tuo koko huohotinhässäkkä. Poimutettua muoviputkea koko systeemi eli purkaessa rapsahtaa murusiksi ja käytössä poimut kerää kaiken paskan...
          Kertokaapas miten sen lohkosta tulevan letkun saa nätisti irti? Mulla katkes kun yritin kammeta irti ja piti laittaa paksumpi letku päälle.

          Comment


          • En tiiä miten paljon oot lukenu tätä aihetta mut jos tosissaan paljon öljyä menny niin kantsii kurkkia välijäähyjen alaletkut auki. Itellä löyty sieltä jokunen desi öljyä kun kyseinen iski. Imusarjassakin lillu öljyä.

            Comment


            • Raivoisan ahto/imuvuotojen metsästyksen tiimellyksessä irroitin 3v sitten uudelleenrakemantami huohotinputkiston ja pesaisin sen. Sisällä ei ollut mitään paskaa eikä kokkareita. Ihmeellisesti se huohotin on silti jäätynyt pari kertaa senkin jälkeen, syyksi veikkaankin viallista pannukakkuventtiiliä tai sen jäätymistä. Ilman pcv:tä ei huohotusongelmia ole.

              Monet kun on tässä ketjussa kysyneet, että miten huohotinputkist pitää rakentaa, niin otin kuvan irtonaisesta hämähäkistä keräyssäiliöineen siitä asennosta kun se koneen takana on. Lyhyet pätkät ovat tukossa ja tuo irtonainen huohottaa mulla ulkoilmaan, normaalisti se menisi y-putkeen kiinni pannukakkuventtiilin kera.

              Iso kuva

              Comment


              • Pistetään nyt kuvakin joulun savuongelman syyllisestä. Kovasti oli tukkoinen huohotusletku...
                Attached Files

                Comment


                  Liityn kerhoon. Eilen uusi tulokas A6bit päästi savut.

                  Ensihätään putsasin kaikki putket ja laitoin takaisin paikalleen. Y-putken tulppasin ja pannukakku saa luvan hengittää ulkoilmaan. Lohkon putki oli varmaan jäätänyt, kun se oli melkein tukossa öljy/vesi-möhnästä. Muut putket näytti ihan hyvälle.

                  Minkä kokoinen letku kävisi suoraan sen "letkukaran" päälle, joka on lohkon lähdössä? Jos tässä joskus rakentaisi tuon uudestaan.

                  Comment


                    19mm sisähalkaisija käy hyvin siihen päälle (ainakin RiSassa) kun jättää alkuperäisen liittimen ja 20 - 30mm sitä alkuperäistä letkua minkä päälle laittaa uuden.

                    Comment


                    • Meikäläisen tilanne.

                      19mm sisähalkaisija käy hyvin siihen päälle (ainakin RiSassa) kun jättää alkuperäisen liittimen ja 20 - 30mm sitä alkuperäistä letkua minkä päälle laittaa uuden.
                      Niin ja jos halkasee vanhan sinne liittimille asti särkemättä liitintä niin liittimen päällä menee 16mm putki.

                      Comment


                        Tuo olikin jo tiedossa, mutta onko kukaan laittanut ihan klemmarilla letkua kiinni lohkoon ja venttiilikoppiin hyödyntämättä alkuperäisiä putkiliittimiä sekä laittanut sitten huohotuksen suoraan ulkoilmaan? Tuollain sen ajattelin, tosin lohkon päähän voi olla ihan mielenkiintoinen ruuvata klemmaria paikoilleen.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Jaski Näytä viesti
                          Meikäläisen tilanne.



                          Niin ja jos halkasee vanhan sinne liittimille asti särkemättä liitintä niin liittimen päällä menee 16mm putki.
                          Itse suoritin meidän autoon juurikin tuolla tavalla myös. Mattopuukolla halki se entinen liittimestä ja 16mm letkulla. oisin sinne koneen taakse vaihtanut myös mutta en saanu otettua sitä koneesta irti kun oli niin ahdasta. Pitäs tutustua aiheeseen joskus tarkemmin. se koneen takana oleva on muistaakseni joustavampi kuin ne ''kantikkaat'' jotka tulevat venakopilta. Melko haperoa juu...

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja rsroope Näytä viesti
                            Tuo olikin jo tiedossa, mutta onko kukaan laittanut ihan klemmarilla letkua kiinni lohkoon ja venttiilikoppiin hyödyntämättä alkuperäisiä putkiliittimiä sekä laittanut sitten huohotuksen suoraan ulkoilmaan? Tuollain sen ajattelin, tosin lohkon päähän voi olla ihan mielenkiintoinen ruuvata klemmaria paikoilleen.
                            Omassa bitissä kaikki alkuperäiset liittimet on korvattu tavallisilla klemmareilla samalla kun vaihdon letkut kestävämpiin. Kyllä sinne lohkoonkin tulevaan letkuun saa ihan hyvin ruuvattua klemmarit paikoilleen, ei siinä niin ahdasta ole.
                            Muutaman kuukauden ajan olen ajellut huohotus ulkoilmaan eikä ole ollut havaittavia ongelmia, vikakoodeja tms.

                            Comment


                            • Mites se huohotinletku mikä menee sieltä imusarjan alta? Millä saa vaihdettua helpoiten? Pois sen saa kyl mut mites uuden saa sinne :)

                              Comment


                              • Ei siellä mitään huohotukseen liittyvää mene. Imusarjan alla on jälkijäähdytyspumppu joka kierrättää jäähdytinnestettä auton sammutettua. Ne letkut on siis jäähdytinnesteletkuja.

                                Comment


                                  Meneehän siellä se f-letkulle menevä letku+takaiskuventtiili.

                                  Älä nyt sitä uudestaan sinne laita, tulppaa se lähtö sieltä hämikseltä ja tee huohotus niin kuin tässä ketjussa neuvotaan.

                                  Comment


                                  • niin sehän siellä menikin, en muistanutkaan kun revin sen itteltäni pois vuosia sit

                                    Comment


                                      Kenellä teistä on huohotus laitettu ulkoilmaan niin oletteko huomanneet/ajatelleet, että minkä verran huohottaa, onko näkyviä höyryjä filtteriltä tai tuleeko kabiiniin hajuja?

                                      Comment


                                      • Ei ole BiT mutta Craftin urheilupaidan pala väljästi nippusiteellä kiinni toimii suodattimena, liikennevaloissa tulee hajua sisään. Ihan siedettävä.
                                        Joskus kun katselee tyhjäkäynnillä konetta niin kyllä se kangas vähän läpättää, eli jotain siellä liikkuu.

                                        Comment


                                          Itsellä alumiinista tehty säiliö yhdellä haittalevyllä ja pikkuinen filtteri hengittämään ulos. Ihme ja kumma, ei ole vielä tullut hajuja sisätiloihin. Huomasin tosin että pakkasilla ei kannata olla siellä säiliössä kovin tarkkaa suodatusta, joka voisi päästä jäätymään :)

                                          Comment


                                          • Mä pistin säiliön perään puolisen metriä letkua ja tyrkkäsin sen suurinpiirtein kohti kuskinpuolen hukkaportin kelloa. Ei tule mitään höyryjä kabiiniin. Ei ole myöskään filttereitä viritelty.

                                            Comment


                                              Joo ei varmaan hajut yllä kellolta asti. Mulla se filsu on siinä imusarjan takana ja tyhjäkäynnillä ollessa tulee ihan silminnähden höyryjä niin kävi mielessä, että huohottaako normaalisti noin? Ohivuodot kuitenkin OK.

                                              Comment


                                                Elikkäs itseltä myöskin löytyy se säiliö filttereineen aivan sen hämäkäkin vierestä imusarjan takanta.

                                                Comment


                                                • Terve, itse purin tänään kyseisen hämähäkkihässäkän ja olihan se aikamoisessa kunnossa. Uutta letkua tarttis laittaa. 16 mm on kaikki muut paitsi n75 ja f-hoselle menevä. Alkuperäisillä liittimillä laitan. F-hose oli samcon silikoninen mikä näytti ehjältä kun tulppasin lähdöt, vedin vettä täyteen ja puristelin pihdeillä niin ei näyttänyt mistään pinta kostuvan. Mutta imusarjan alla oleva letku oli joskus rikottu ja oli vuotanut selvästi huuruja ennen yksisuuntaventtiiliä. Tarkotus on ensi viikolla tilata catch can. Kysymys kuuluukin että voinko poistaa f-letkun vaikka catch can ei ole paikoillaan? Ja mites tuo n75 letkun toteutus? kiinni normaalisti hämikseen vai miten? Olen kyllä lukenut aiheen monesti läpi mutta sitten kun olen lukenut ameeriikan puolelta juttua ja jotenkin jäänyt ristiriitaiset fiilikset noista. Kauhee kuume saada auto taas huomenna kasaan et pääsee viettää hyvil mielil uuttavuotta.

                                                  Kiitos

                                                  Comment


                                                    Kyllä sen F-letkun voi poistaa vaikkei olisikaan catch cania. N75 letkuja ei tarvitse muuttaa.

                                                    Comment


                                                      Pari huomiota:

                                                      1. Marmorilta ei saa huohottimen venttiiliä erikseen. Mutta eBaysta taitaa saada: http://www.ebay.de/itm/Original-Audi...item20d8207b6e

                                                      2. Mulla taitaa olla päivitetty mustekala koska osa putkista on kunnon silikonia ja N75:n paineenotto ihan kanteen menevän liitoksen vieressä parin sentin letkulla (eikä jakopöntössä koneen takana) ja em. venttiilin vieressä on myös sähkölämmitin.

                                                      3. Onko kukaan liittänyt öljynkerääjää sen mustekalan (letkujen kohtauspaikka) vartalon alle? Se kai olisi vakio-letkustossa paras paikka - on alimpana ja herkin paikka mönjälle?

                                                      Comment


                                                      • Taas täällä :)
                                                        Tiedossa on, että kun pakkanen on alle -10c niin mulla alkaa silmä seurata millon ässä alkaa savuttaa. Kaikki ennaltaehkäisyt on tehty jo useita vuosia sitten (löytyvät tästä ketjusta) mutta silti mun yksilö ei oo talviauto. Listaan vielä tähän tehdyt muutokset:

                                                        1. huohotinputkisto isomman halkaisijan letkusta (tehty 4v sitten)
                                                        2. huohottava öljykorkki (3-4v sitten)
                                                        3. catch can (3-4v sitten)
                                                        4. vakio ilmanputsari ja ilmanotto moottoritilasta kun alkaa pakkaset
                                                        5. maski peitetty takapuolelta pakkasilla
                                                        6. ala-keskiaukko peitetty pakkasilla (rs4 puskuri)
                                                        7. f-letku poistettu oikeaoppisesti
                                                        8. huohotus ulkoilmaan pannukakkuventtiilin (pcv) kautta kun pakkaset alkaa
                                                        7. y-putken pannukakkuventtiilin reikä tukittu

                                                        Auto oli seisonut viime perjantaista saakka pakkasessa ja tänään 2h lohkon jälkeen läksin kokeilemaan onneani. Ennen lähtöä pakkasmode päälle, eli pcv irti ja reikä umpeen. Maskit oli peittämättä. Pakkasta -15.

                                                        Kerkesin ajaa 200m niin huomasin, että nyt savuttaa. VMP! Ajattelin, että pcv varmaan täynnä kondenssivesipaskaa ja jäätynyt umpeen (näinkin käynyt toissatalvena). Otin sen pois ja jatkoin matkaa keskustan parkkihalliin. Koko matkan savutti niin vitusti. 3h lämmittelyn jälkeen pistin maskin aukot umpeen ja tyhjensin catch canin kondenssivedestä jota oli aika paljon. Myös pcv oli täynnä vettä, eli se oli varmaankin ummessa. Savutus hävisi ja kaikki taas pelaa.

                                                        Sanokaapa tarviiko tuota pcv:tä oikeasti mihinkään? Sehän tasaa painetta ja sitä ei saa erikseen ainakaan marmorilta. Ottakaa huomioon, että jos se on tukossa jäästä/kondenssivedestä niin sillon on huohotus myös tukossa.

                                                        Comment


                                                          Silloin tarvitset PVC:n rajoittamaan imua, kun huohotus on kytketty imupuolelle. Mutta jos ulkoilmaan annat huohottaa, niin voi ottaa pois.

                                                          Comment


                                                          • Jos jollain on ylimääräisenä saikou michin catch can tai vastaava diy niin pistäkää privaa/mailia. Öljynkeräyssäiliöön voisin vähän panostaa kun tuossa omassa (ebayn halvimpimpia) ei ole mitään erotteluseinää tulo/lähtö-ilman välillä.

                                                            Tietenkin voit turata sellasen myös omassa tallissasi ja myydä minulle.

                                                            Comment


                                                            • Mä tein kanssa huohotin remppaa tossa jouluna. Vaihdoin letkut, poistin f-letkun, laitoin catch canin, pvc-venttiili y-putkeen. eilen -14 pakkasta hetken motaria ja kun nousin motarilta pois niin suihkumoottori käyntiin. Siinä sitten pimeällä työpaikan pihalla tulppasin y-putken lähdön ja heitin pvc:n pois. Pvc:hän oli jäässä kun kolisi siihen malliin. nyt annan huohottaa suoraan filtterin läpi catch caniltä eikä ongelmia tuon jälkeen. Tuntuu jopa auto toimivan paremmin noin ja vääntävän alempaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X