Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8L 1.8T Käyntihäiriö/ongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8L 1.8T Käyntihäiriö/ongelma?

    Huono onni jatkuu audin kanssa joten apua kaivataan kipeästi. Eli kyseessä -00 vuoden A3:n, 1.8T(AGU) joka lastutettu.

    Ongelmana ikävä käyntihäiriö joka estää auton käytön tällä hetkellä(ainakaan en pidä järkevänä/suotavana ajaa, kiire saada ajoon). Käyntihäiriö on pääasiassa tyhjäkäynnillä, pätkii todella ikävästi, käy kuin vanha kunnon zetori, kone heiluu myös voimakkaasti tyhjäkäynnillä, pakoputkesta kuuluu pätkivä ääni, myös hieman nestettä tulee pakoputken päästä(en tiedä onko tämä normaalia). Käynti tasoittuu/rauhoittuu hieman kun antaa kaasua. Ahtomittari heiluu tyhjäkäynnillä -0.6 - -0.8bar, normaalisti pysyy vakaasti -0.8bar.

    Auto seisoi ennen vian ilmetessä muutaman päivän, sadellut kyllä muutamina päivinä reippaanlaisesti vettä. En kuitenkaan usko näiden seikkojen aiheuttavan kyseistä ongelmaa.

    Missä vika?? Mikä voisi aiheuttaa häiriön??
    .
    Viimeksi muokannut -Teok; 16.7.2008, 22:53.

  • #2
    Itsellä oli samat oireet vähän aikaa sitten ja viaksi löytyi kaksi rikkinäistä puolaa.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja jank Näytä viesti
      Itsellä oli samat oireet vähän aikaa sitten ja viaksi löytyi kaksi rikkinäistä puolaa.
      Joo ehkä itsekin epäilisin jotain sytytys puolen vikaa, esim. puola. Taitavat olla melko kulutustavaraa näissä audeissa, ainakin mitä olen lukenut/kuullut.

      Miten voin varmistua että onko kyseessä puola vika? Voiko näin koto oloissa tee-se-itse periaatteilla/konsteilla selvittää vian, toki niin että ei aiheuta lisää jotain? ;) Ja ovatko puolat ne jotka ovat siinä tulppien yläpuolella kannessa/venttiilinkopassa kiinni, eli 1kpl per sylinteri??

      Comment


      • #4
        Ovat juuri niissä tulpissa kiinni..searchilla löytyy paljon lisää aiheesta

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja jank Näytä viesti
          Ovat juuri niissä tulpissa kiinni..searchilla löytyy paljon lisää aiheesta
          No hirveesti en kyllä löytänyt, koskien ko. autoa ainakaan. Onko ne puolan liittimet miten kiinni jos kokeilis vuorotellen ottaa pois?.. Lähtevätkö ihan vetämällä vai onkos niissä joku klipsi tms. mitä pitää vääntää/kääntää?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja -Teok Näytä viesti
            No hirveesti en kyllä löytänyt, koskien ko. autoa ainakaan. Onko ne puolan liittimet miten kiinni jos kokeilis vuorotellen ottaa pois?.. Lähtevätkö ihan vetämällä vai onkos niissä joku klipsi tms. mitä pitää vääntää/kääntää?
            Nyt selvis todennäköisin syy käyntiongelmaan, sain myös ne puolien liittimet auki. Vika on mitä ilmeisimmin puolassa niinkuin jo aiemmin oli puhetta.
            Jakopään puoleinen sylinteri oli pimeänä, mutta puolan liitintäkö käytti pois ja kun laittoi sen uudestaan niin se pelasi aivan normaalisti kunnes hetken päästä meni taasen pimeäksi. Taasen kun käytti pois ja laittoi takaisin niin pelasi hyvin.

            Voiko nämä oireet viitata juuri puolaan vai onko esim. liitin vika tai tulppa??

            Comment


              #7
              Periaatteessa voi olla puola, liitin tai sytytyspääteaste (jos sellainen suodatinkotelon kyljessä on). Itse aloittaisin puolan vaihdolla. Koita vaihtaa johonkin toiseen pyttyy, vian siirtyessä homma on melko selvä.

              Comment


              • #8
                Mulla Aakkonen ei käynyt kuin 3-pytyllä, vikaa haettiin puolista ja tulpista mutta syynä olikin venttiilikopan tiiviste, huomena vaihtoon niin saadaan taas auto alle :) Venakopan tiiviste vuosi jakopään puolella olevan puolan ja tulpan väliin niin että kipinä ohjautui johonkin aivan muualle :P
                Viimeksi muokannut Underi; 4.8.2008, 22:31. Perustelu: hoono soomi

                Comment


                • #9
                  Noniin, tuli tänään sitten vaihdettua tuo venttiilikopan tiiviste, eipä auttanut yhtään asiaa.. no siinä sitten tutkaillessa huomattiin että tuo sytytyksen säätöyksikkö(On kiinni ilmanputsarissa?) ei toimi.. sellasta sitten metsästämään..

                  Comment


                  • #10
                    Jep se oli se sytytyksen säätöyksikkö vikana...

                    Comment


                    • #11
                      Kyseinen kosla menee limbmodeen pidemmässä vedätyksessä, lakkaa vastaamasta kaasuun, luistonestovalo syttyy ja jos päästää kaasusta sammuu, käynnistyy kyllä heti uudestaan, mutta ei jaksa ottaa kierroksia ja paukuttaa putkeen, muutaman startin jälkeen alkaa taas toimia, lyhyitä kiihdytyksiä voi tehdä ilman ongelmaa, antaa koodia 01314/004 ja 01314/013 muunmuassa, mutta kaikki koodit liittyy ECM:ään, jos vikakoodit poistaa, niin auto ei jaksa taaskaan käydä, ennenkuin muutaman kerran on käynnistellyt uudestaan ja paukutellut pakoputkesta karstat pois. Olen vaihtanut polttoainesuodattimen ja ECM releen uuteen ilman vaikutusta. Onko normaalia että ECM rele on kokoajan vetäneenä? Koitin seurailla johtosarjassa pientä relettä maadoittavaa johtoa (violetti) en siinä havainnut vikaa.. Auto on jossain vaiheessa ohjelmoitu, oma epäilys on että softa on viallinen..

                      Comment


                        #12
                        Mitkä on noiden koodien sanalliset selitykset? Ulkoa niitä harvempi muistaa.

                        Comment

                        Working...
                        X