Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.9tdi:n voimansiirron kestävyys E:ei kestä, mikä kestää?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.9tdi:n voimansiirron kestävyys E:ei kestä, mikä kestää?

    Eli mitähän mahtaa tuollaisessa voimansiirto kestää?
    Viimeksi muokannut Putko; 5.11.2008, 17:23.

  • #2
    Noh.

    Jos kyseessä
    a) 81kw AFN motti, 228 millinen kytkin kestää semmoiset 300Nm eli lastun verran.
    Sachs Race engineering levy+astelma taitaa olla jotain 400€, S2:sta modattu paketti kiinteällä vauhtiksella jokusen satasen enemmän. Vakio 2-massavauhtis kestää semmoiset 320Nm tai jotain. Jos tarkoitus tehdä muutakin kuin lastuttaa, kannattaa vaihtaa koko höskä kerralla.
    Idioottivarma perusmoottori.

    b) 85kw 6v ATJ (vain quattroissa=harvinainen) 240 millinen kytkin kestää 400Nm
    c) 85kw 5v 228 millinen AJM ei ole juurikaan kummallisempi kestoltaan kuin AFN:n paketti, tämä on virityksen kannalta huonoin vaihtoehto. Eli vakionakin suht lähellä kipurajaa.
    AJM:ssa on kansipahviongelmia ollut jonkin verran.

    Nämä 85kw pumppusuutinkoneet ovat suht hinnakkaita virittää reilummin, suuttimet luokkaa 250€ kipale.


    d) 1Z ja muut 66kw nakuttajat ei tarkempaa tietoa

    Laatikot nyt kestävät varmaankin melkein mitä vaan samaten kuin vetarit jne.

    searchilla löytyy paljon, ja ffp:ltä lisää

    Comment


    • #3
      No tuo kytkin oli jo ihan tiedossa, ja nyt on kiinteä 240mm.
      Mutta jos kytkin pitää niin mikä antautuu seuraavaksi?
      Edit: taitaa olla koneessa enää lohko ja kampura vakiot ;)

      Comment


      • #4
        No eipä tuo S2 kytkin pitäny mut ei kestänyt laatikkokaan.
        Mistähän kaikista tuohon oikien sopisi aski/perä?
        Tuo nykyinen laatikko siis DGW
        Viimeksi muokannut Putko; 4.11.2008, 23:14. Perustelu: Malli lisätty

        Comment


          #5
          Mikä laatikosta porsi? Ja millä suunnalla liikutaan vääntöjen kanssa / kierrokset? 500Nm(?), vai oliko tuo loukkaus... :)

          Comment


            #6
            Oliskohan toimiva resepti haalia jostain C4tdiq laatikko ja sovittaa se B5:een B5-S4:n vivustoilla, kardaanilla jne. Varmistuttava toki, että takavälitys on sama kuin askissa.
            Toinen vaihtoehto tietysti ATJ:n roinat, mutta lienee vielä harvinaisemmat.

            Hetken funtsittuani hoksasin, että onhan noita luovuttajia aika paljonkin, jos lasketaan mukaan kaikki B5 ja C5 koppaiset tdiq 6v mallit.
            Viimeksi muokannut porkkis; 5.11.2008, 10:53. Perustelu: lisää ajatuksia

            Comment


              #7
              Kyllä ainakin etuvetoisen C4tdi:n laatikoista on kuutosvaihde porsinut kaverilla jo 2 kertaa, kyseessä suunnilleen vakio AAT. Q:ssa toki on laatikko muutenkin erilainen, joten voi olla vahvempikin.

              ATJ:t tuntuvat olevan kiven alla, mutta Ruotsissa näyttäisi löytyvän aika hyvin (laatikko EHW):
              1, 2, 3, 4, 5, 6, jne.

              Comment


                #8
                Pomon vanhassa AAT-koneisessa oli 6-gang-aski, jota sai kanssa rempata. Omassa 5-Gang, eikä minkään valtakunnan örinöitä.

                Comment


                • #9
                  Nuo 5-vaihteiset taitaa olla välityksiltään parempia.
                  Nyt tuossa voi olla joku 500nm/2500rpm.

                  Comment


                    #10
                    6-vaihteiset taitaa saada parhaiten rikki liian pieniltä kierroksilta liian tarmokkaasti kiihdyttäen. Meikäläisen paras arvaus.

                    Mitenköhän LT:n aski istuisi?

                    Comment


                    • #11
                      No nyt on vitonen korkattu :(
                      Viis lovinen tuo vanha laatikko.
                      DGW (nykyinen) ja ilmeisesti EEP on samanlainen.

                      Oliko niin että tuossa on tuo kytkinkoppa irrallinen eli voisi vaihtaa laatikon/perän kokonaisuudessaan jostain muusta?

                      Comment


                        #12
                        Eipä ole irrallinen ei. Ei muutakuin 6v askia sovittelemaan.

                        Comment


                        • #13
                          mulla kans korkkas 5 vajaa vetosesta..

                          Comment


                          • #14
                            Eipä ole irrallinen ei. Ei muutakuin 6v askia sovittelemaan.
                            Onko se sitten kestävämpi?
                            Tuo nykyinen oli välityksiltään kyl parempi kun 6v askit.

                            Comment


                              #15
                              Yleisesti ottaen 01E on selkeästi kestävämpi kuin 01A.

                              Comment


                              • #16
                                Paljonkas niiden pitäis sit kestää?
                                Niissä vaan nuo pienet vaihteet on melko turhia, tuolla entisellä pääsi melkein satasta kakkosella :)

                                Comment


                                  #17
                                  Ei taida olla 01E askien kipurajaa varsinaisesti koeteltu vielä. Eikös Mr. Paavolallakin ole moinen ajossa kiihdytyskäytössä?

                                  Comment


                                    #18
                                    eikös niitä paavolalla hajonnut useampikin,mutta suhteellisen kestävä laatikko.

                                    normaali käyttöä kestää vallan mainiosti.

                                    Comment


                                      #19
                                      Laatikko kesti melkein koko kauden, toka vika lähtö niin meni ykkönen, kauden vika lähtö kakkosella. Periä meni useampikin, parhaana viikonloppuna taisi mennä perä per lähtö.

                                      Comment


                                        #20
                                        Omat kokemukset ja kuulopuheet perustuu lähinnä noihin R5 TDI-koneiden perässä oleviin lootiin, eli vanhempiin. Tuoreemmista en uskalla sanoa mitn.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kokeile Putko tuota EHW:tä, tai yritä tyytyä vain yhteen ahtimeen. :)

                                          Välitykset eivät kyllä ole tähän maailmaan tehdyt tuossa EHW:ssä, ykkönen on tajuttoman lyhyt, ja kakkosella lähtö vaatisi järjetöntä luistattamista (tai voimaa). Isommat vaihteet ovat kyllä mielestäni aivan kohdallaan, ja toimivat kyllä vakion kaltaisen käyttöalueen kanssa hyvin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juurikin nu pienet vaihteet on vähän huonosti välitetty, tosin tuo moottorin käyttöaluekkin on hieman kasvanut :) http://s2.photobucket.com/albums/y15...8112008040.flv

                                            Comment


                                              #23
                                              Kohtuu hyvin näyttää olevan suorasuihkuksi vetäviä kierroksia... Itsellä loppuu käytännössä jossain 4000rpm:n paikkeilla veto, tuo näyttää vetävän aivan hyvin 6000rpm:n.

                                              Ei tuota EHW-laatikkoa silti moittia sikäli sovi, että ykköstä tarvitaan käytännössä vain liikkeelle lähdössä, kunhan auto liikkuu niin kakkosella menee hyvin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Näyttää olevan vähän kiven alla ja hintakin aika suolainen.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kyllähän niitä ainakin länsinaapurista löytyy, hintaa (noin 1000€) voi koittaa tingata pienemmäksi. Tai ostaa koko keulapalan tekniikoineen, kyllä siitä vähän saa hintaa pienemmäksi kun myy ylimääräiset osat pois.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nostetaanpas tämä. Onko tietoa ATJ (85kW) 5-vaihteisen etuvetoisen kytkimen vääntömomentin kestosta? Turbotecin lastulla 360 Nm.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X