Eli mitähän mahtaa tuollaisessa voimansiirto kestää?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.9tdi:n voimansiirron kestävyys E:ei kestä, mikä kestää?
Collapse
X
-
Noh.
Jos kyseessä
a) 81kw AFN motti, 228 millinen kytkin kestää semmoiset 300Nm eli lastun verran.
Sachs Race engineering levy+astelma taitaa olla jotain 400€, S2:sta modattu paketti kiinteällä vauhtiksella jokusen satasen enemmän. Vakio 2-massavauhtis kestää semmoiset 320Nm tai jotain. Jos tarkoitus tehdä muutakin kuin lastuttaa, kannattaa vaihtaa koko höskä kerralla.
Idioottivarma perusmoottori.
b) 85kw 6v ATJ (vain quattroissa=harvinainen) 240 millinen kytkin kestää 400Nm
c) 85kw 5v 228 millinen AJM ei ole juurikaan kummallisempi kestoltaan kuin AFN:n paketti, tämä on virityksen kannalta huonoin vaihtoehto. Eli vakionakin suht lähellä kipurajaa.
AJM:ssa on kansipahviongelmia ollut jonkin verran.
Nämä 85kw pumppusuutinkoneet ovat suht hinnakkaita virittää reilummin, suuttimet luokkaa 250€ kipale.
d) 1Z ja muut 66kw nakuttajat ei tarkempaa tietoa
Laatikot nyt kestävät varmaankin melkein mitä vaan samaten kuin vetarit jne.
searchilla löytyy paljon, ja ffp:ltä lisää
-
Oliskohan toimiva resepti haalia jostain C4tdiq laatikko ja sovittaa se B5:een B5-S4:n vivustoilla, kardaanilla jne. Varmistuttava toki, että takavälitys on sama kuin askissa.
Toinen vaihtoehto tietysti ATJ:n roinat, mutta lienee vielä harvinaisemmat.
Hetken funtsittuani hoksasin, että onhan noita luovuttajia aika paljonkin, jos lasketaan mukaan kaikki B5 ja C5 koppaiset tdiq 6v mallit.
Comment
-
Kyllä ainakin etuvetoisen C4tdi:n laatikoista on kuutosvaihde porsinut kaverilla jo 2 kertaa, kyseessä suunnilleen vakio AAT. Q:ssa toki on laatikko muutenkin erilainen, joten voi olla vahvempikin.
ATJ:t tuntuvat olevan kiven alla, mutta Ruotsissa näyttäisi löytyvän aika hyvin (laatikko EHW):
1, 2, 3, 4, 5, 6, jne.
Comment
-
Ei taida olla 01E askien kipurajaa varsinaisesti koeteltu vielä. Eikös Mr. Paavolallakin ole moinen ajossa kiihdytyskäytössä?
Comment
-
Kokeile Putko tuota EHW:tä, tai yritä tyytyä vain yhteen ahtimeen. :)
Välitykset eivät kyllä ole tähän maailmaan tehdyt tuossa EHW:ssä, ykkönen on tajuttoman lyhyt, ja kakkosella lähtö vaatisi järjetöntä luistattamista (tai voimaa). Isommat vaihteet ovat kyllä mielestäni aivan kohdallaan, ja toimivat kyllä vakion kaltaisen käyttöalueen kanssa hyvin.
Comment
-
Juurikin nu pienet vaihteet on vähän huonosti välitetty, tosin tuo moottorin käyttöaluekkin on hieman kasvanut :) http://s2.photobucket.com/albums/y15...8112008040.flv
Comment
-
Kohtuu hyvin näyttää olevan suorasuihkuksi vetäviä kierroksia... Itsellä loppuu käytännössä jossain 4000rpm:n paikkeilla veto, tuo näyttää vetävän aivan hyvin 6000rpm:n.
Ei tuota EHW-laatikkoa silti moittia sikäli sovi, että ykköstä tarvitaan käytännössä vain liikkeelle lähdössä, kunhan auto liikkuu niin kakkosella menee hyvin.
Comment
Comment