Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 -94 2,6A sytytysongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 -94 2,6A sytytysongelmia

    Moi,
    kyselen emännän puolesta hänen Audistaan.
    Ongelmia on ollut.
    Ajettu nyt 162tkm, saksantuonti joka ostettu liikkeestä pari vuotta sitten.
    Vaihdettu oston yhteydessä jakohihna, tulpat, suodattimet, kaikki öljyt.

    Vie nyt bensaa 10l matka-ajossakin, puolilämpimänä tai talvella piuhan päästä saa sahata ja bensa haisee, kylmänä ja kuumana lähtee ok käyntiin. Tyhjäkäynti välillä ok ja välillä heiluu.
    Viimeisen pari viikkoa ei lähde välillä käyntiin ollenkaan.
    Kävin kaikki liittimet mitkä löysin läpi ja sain tulille. Parin päivän välein sama rumba, mutta sain pikkuhiljaa karsittua liittimistä ne jotka eivät vaikuta.
    Nyt on ilmeisesti joku sytytykseen liittyvä ruskea boxi jonka kaksi liitintä auki käyttämällä saa taas käyntiin, ilmanputsarin putken takana seinäpellissä sijaitsee. Hallin liitin oli lievästi vihertynyt mutta sen sorkkiminen ei mun mielestä vaikuta kun on kuitenkin otettava ruskean boxin liittimet auki ja sitten vasta lähtee tulille.
    Yksi paha imuvuoto löydetty ja vaihdettu parit huonot letkut joten se puoli pitäisi olla ok.
    Onko noita boxeja hajonnut ja mikä sen oikea nimike on?
    Piuhaan pitäisi kuulemma saada vika päällä joten se ei oikein lohduta viedä hinausautolla kun saa omin konstein käyntiinkin (kysytty lpr auto-sähköstä).
    Tulpanjohdot pitänee uusia kun alkuperäiset, onko Imatra-Lappeenranta akselilla paikkaa josta saa hyvää tarvikesarjaa?
    Kiitos hyvästä hausta jolla tuon hallin ongelmatkin tuli saatua selville, samoin muovisen "imukäikäleen" vaarat.

  • #2
    Kyllä sine vikamuistiin jää leima mahdollisesta viasta.
    Lämpöanturia veikattu.

    Comment


    • #3
      Kiitos tuosta vinkistä.
      Lämpöanturi selittäisi ongelmat puolilämpimänä kyllä. Missähän sijaitsisi ja onko antureita vain yksi joka vaikuttaisi?
      Toi ettei lähde ollenkaan käyntiin ei kyllä tule siitä anturista. Hall toimii kyllä, taas tänään piti räplätä kun ei startannut ja tutkin johdonkin eikä murtumia näy.
      Bensapumppu ja rele ok, mutta kipinä puuttuu. Kokeiltu tulppa irti ja ei kipinää. Ruskean boxin liittimet käytin irti ja lähti. Katson huomenna ne kaksi liittimen johtoa mitä nyt yhdellä kädellä saa katsottua kun aika lyhyet nuo johdot.

      Comment


      • #4
        Kysymyksessä oleva boxi on sytytyksen ohjausyksikkö joka maksaa marmoritiskillä 205e ja tarvikeliikkeissä 95-105e. Vaikea arvata kummasta tilattu.
        Kun koneen saa käyntiin niin röpeltää kuin viidellä pytyllä, painat käynnissä ollessa johtoja boxiin päin vastakkaisella liikkeellä ja käynti muuttuu silkinpehmeän tasaiseksi kuutosen hiljaiseksi hurinaksi.

        Comment


        • #5
          Kiitos Jorma viesteistä.
          Yksikkö 95e ja lämpöanturi 10,90e vaihdettu torstaina ja lähtenyt siitä lähtien joka kerrasta heti käyntiin, myös puolilämpimänä ei enää tarvitse sahata.
          Tulpanjohdot uusittava vielä kun yksi lähes loppu, toinen puolitiessä ja neljä ok kunnossa.
          Haettava lämpöhatulliset kunhan kerkeää etsiä.
          Nämä ongelmat siis ohimennyttä elämää.

          Comment

          Working...
          X