Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ruiskutusta katkova käynti pintakaasulla ajettaessa ja katit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ruiskutusta katkova käynti pintakaasulla ajettaessa ja katit

    auto on audi 100 2.6 ABC moottorilla varustettu vm.92 . ajettu 178000. oire seuraavanllainen:ajettaessa noin 30-40 km /h kierrosten ollessa noin 2000 moottori ikäänkuin pätkäsee ruiskutuksen poikki ja siitä suraa nykivän / nuökkivän tuntuinen kulku. Kaasupoljin on tavallaan pintakaasuasennossa. Myöskin kaasupolkimesta painettaessa ja yrittäessä pitää 2000 rpm tai hieman reilu auton ollessa paikallaan ,sama oire toistuu toisinsanoen kierokset putoavat aivankuin taas ruiskutus katkeaisi. Pakokaasuarvot ovat kohdallaan,mutta tyhjäkäytikierrokset ovat hieman liian suuret noin 900rpm. olisi mukava jos jollain olisi jonkinmoinen lääke tähän tautiin tai edes vinkki mistä pitäisi alkaa etsimään . heikki.illi@pp1.inet.fi

    #2
    Kaasuläppätunnistin kannattaa tutkia, ettei se ole jostain syystä löystynyt, väärin säädetty tai mennyt epäkuntoon. Tällöin moottorinohjaus voi luulla, että yhtäkkiä nostit jalan kaasulta --> moottorijarrutus --> polttoaineen katkaisu.

    Comment


    • #3
      No mulla on tota samaa ongelmaa eikä ole vastausta ongelmaan vielä löytynyt....ja miksiköhän autossa ei ole ns."ryyppyä olleenkaan vaan eilenkin kun laitoin 15 asteen pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä niin auto hörähti käyntiin mutta sammui kun yritti heti käydä 800 rpm. uusi yritys sai auton sitten käymään 800 rpm:ää

      Comment


        #4
        Juhalla melko varmasti sökö lämpöanturi siis. Miksiköhän oli kysymys ja looginen vastaus siis että moottorinohjaus luulee koneen olevan lämmin!

        Comment


        • #5
          Olet porkkis luultavasti oikeassa mutta miksi vikakoodit ei kerro sellaista. Autooni on vuosi sitten vaihdettu kyseinen anturi ja sen ilmoitti vag-com audin liikkeen pikahuollossa. silloin auto teki sammumis ilmiöitä myös lämpimänä eli moottorinohjaus luuli varmaan että kone on kylmä nyt tälläistä ei tapahdu.

          Comment


            #6
            Vikakoodi kyllä tulee, jos anturi on sen verran rikki, että se antaa sellaisia arvoja joita ECU ei enää tajua. Mutta jos anturi on rikki niin, että moottorin lämmön ollessa 0 astetta niin ECU luulee sen olevan vaikka 40 astetta. Silloin en usko vikakoodia tulevan.

            Comment


            • #7
              noh vois vaihdattaa sen, muistaakseni sen vaihto töineen makso jotain pari kymppiä.....

              Comment


              • #8
                Minulla oli myös samantapainen ongelma. Puhdistin liitimen, josta johto menee luultavasti kaasuläpän potentiometrille. Ongelmat loppuivat siihen. Autoni on Audi 80 2.0E vm-91.
                Tuolla kuva kyseisestä paikasta. http://personal.inet.fi/koti/rauno/liitinjuttu.htm

                Comment


                • #9
                  voi pahus! kolmesti piti startata että sain auton käymään tänä aamuna vaikka se oli lämmityksessä...kyllä se lämpötila anturi taitaa olla kaput! ei nosta kierroksia kylmänä vaan pitää ne heti 850 tietämillä!
                  mahtaakohan tuo kyseinen anturi vaikuttaa myös tuohon "paukutus" ongelmaan ??? oiskin aika hyvä jos vika ois siinä...
                  Mikähän sen anturin on taas rikkonut (vaihdettu noin vuosi sitten)?
                  Eikös vagin alkuperäis osilla ole 2 vuoden takuu??

                  Comment


                    #10
                    Heikki Illi kirjoitti:
                    Kiitoksia vaan kaikille vastanneille ,kysymyshän liittyi nykivään menoon pintakaasulla ajettaessa.autoa tutkiessani löysin siihen ilmeisesti vian .syy vuotava imusarjan tiiviste.jota en ole vielä vaihtanut ,mutta uskoisin myöskin tyhjäkäynnin asettuvan normaaliksi tiivisteiden vaihdon jälkeen. sitten seuraisi kysymys : tietäisikö joku mistä löytyisi epäkuntoiset katalysaattorit kyseiseen autoon . audi 100 2.6 abc moottori ?
                    [e] siirsin uuden otsikon vanhan aiheen alle /Jarkko

                    Comment

                    Working...
                    X