Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E -91/92 (B4) nykii ja hyytyy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Taas tapahtuu....vika siis oli bensapumpussa. Valbron pumppu Motonetista ja surinat poistui kokonaan. Täysin äänetön verrattuna vanhaan.
    Sytkäboxi ei tietyllä tavalla tullut kysymykseen, sillä auto kävi välillä normaalisti. Syynä tuohon "outoon" tyhjäkäynnin humppaamiseen lämpimänä oli bensanpaineen heilahtelu? Toivomme parasta ja pelkäämme pahinta:)
    Sisusta on enään vaihtamatta ja kesärenkaat:))))

    Comment


      #32
      Meidän Audi ei enää oireile kun on niin lämpimät ilmat. Ei vaikka kylmänä käynnistäis. Ilmamäärämittari on kuitenkin tietääkseni tilattu Saksasta. Tulee sitten kun tulee tai sitten ei...

      Comment


      • #33
        Anniina: Kannattaisiko samalla katsoa, miltä pumppu näyttää? Onko vaihdettu joskus?
        Ja tärkein, että suriseeko se? Ja jos niin tekee, muuttuuko ääni selvästi välillä?

        Edit: Käväisin koeajolla??? Herranjestas tuntui olevan tehoa huomattavasti enemmän, kuin aiemmin ja kone käy nätisti. On se tekniikka ihmeellistä:)

        Comment


          #34
          Huoltomies epäili että pumppu olisi vaihdettu joskus kun ei ole rikki :) Kuulosti ääntävän ihan normaalisti. Ja tuskinpa pumpun toiminta olisi lämpötilasta riippuvainen. Korjatkaa jos olen väärässä.

          Comment


          • #35
            Oisko vinkkiä mikähän audia vaivaa.
            Ensimmäisen kerran elokuussa jäi kottero motarin varteen. Vaihettiin uus sytystyspuola+yksikkö, ja taas auto toimi. Sittehän sitä jäätiin seuraavan kerran keskustan risteykseen lokakuussa ja taas uus puola+yksikkö paikalleen, audi taas toiminnassa. Eilen sitten sammui taas motarin varteen, mutta lähti käyntiin ja sain auton kämpille ajettua.
            Mikähän mahtaa audia vaivata, kun rikkoo tuota puolaa?

            Comment


            • #36
              Olisiko vikadiagnoosissa vikaa? Tuntuu erikoiselta, että yhden vian takia on vaihdettu aina kaksi osaa, kun jo pelkästään toisen osan hajoaminen hyydyttää auton. Puola taitaa olla vanhemmissa autossa yksi niistä osista, joka vaihdetaan pääsääntöisesti turhaan.

              Oletko kuinka monta ajatusta uhrannut hall-anturille? Pätkivä hall-anturi sopisi jollain tavalla oireisiin.
              Puolaviassa pyörii bensapumppu startatessa ja ohjainyksikkö-/hall-viassa ei.

              Comment


              • #37
                Vikadiagnoosissa on varmasti vikaa, kun ei toi oma osaaminen ole mitään kovin hyvää. Koska puolissa on kuulemma paljon maanantaikappaleita, niin ajattelin että paska säkä käynyt :) Mutta nyt pitää alkaa oikeasti selvittää mikähä siellä mättää.
                Tässä olen joulun ajan lukenut foorumia ja oireet tosiaan viittais myös vähä hall-anturiin, mutta tosiaan bensapumppu pyörii startatessa.

                Comment


                  #38
                  Kyllä noissa tuon mallin puolissa on ollut aika paljon vikoja. Kannattaa melkein pitää yksi aina varalla autossa.

                  Comment


                  • #39
                    Tuohon alkuperäiseen aiheeseen voisin jättää vinkin tuleville murehtijoille.
                    Meidän kasikymppi 2.0E -90 oireili siten että käynti alkoi huojua/heitellä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, ajossa rupesi esiintymään nykimistä ja lopulta ei käynyt enää kuin kaasupoljin pohjassa.

                    Kun moottorin sai kepulikonstein käytettyä lämpimäksi ja sen jälkeen otti bensanpaineensäätimen liittimen auto toimi jotenkuten mutta laiskanlaisesti, heräsi epäilys.

                    Otin tuon pa-paineensäätimen (harmaa möykky määränjakajan kyljessä edestä katsottuna oikealla) irti ja sen kyljestä talttapääruuvi auki. Sen alta paljastui pieni kuusiokolo ruuvi joka tuntui kovin löysältä/liian keveältä ruuvata. Kiersin tuota ruuvia kiinnipäin yhden kierroksen ja siinä tuntui heti niinkuin olisi jousta vasten kiristynyt.

                    Kamat takaisin paikoilleen ja käyntiin, ei ole enää oireillut mitenkään.

                    Diagnoosi: pa-paine kun laski liian alas ei aine enää mennyt suuttimille asti, tai vaihtoehtoisesti suuttemet alkoivat kusemaan eikä sumua enää saatu aikaiseksi. Auto kävi kylmänä aina sen aikaa minkä rikastin oli mukana.

                    Olisiko peräti mahdollista että tuo paineensäätimen ruuvi on alunperin jollakin lukkoliimalla kiinni ja kun tuolla nyt on ajeltu tällä E10 bensiinillä niin olisi tapahtunut liiman liukeneminen? Aika kaukaa haettua mutta ei oikeen muutakaan tule mieleen.
                    Viimeksi muokannut sakarivo; 30.12.2011, 12:50.

                    Comment


                    • #40
                      Melkein viikko ajeltu ilman ongelmia töihin, mutta kun kaupungille piti mennä viemään telkkua huoltoon alkoi auto temppuilla. Eka sammui suorilta, mutta lähti käyntiin. Kotiin ajaessa auto sammui vielä kerran, ja sen jälkeen se meinasi sammua ja nyki hieman, mutta kun nosteli kierroksia niin sai auton kämpille.
                      Tämän jälkeen auto on taas toiminu hyvin työmatkat (10minsaa suuntaansa motarilla ja kaupassa käynnit) ja puolan kävin varulta ostamassa.
                      Voisiko päätellä, että lämpimänä alkaa auto temppuilemaan?
                      Ensi viikolla vikakoodit lukemaan ja päästöt vois kanssa kattoo

                      Comment

                      Working...
                      X