260t ajetun 1,8 20v koneen (-98, muistaakseni ADR) yläpää "rolisee" hillittömästi pienillä ja kohtuullisesti keskikierroksilla ja epäilyksenä on tietysti ensimmäiseksi venttiilinnostimet. Korjaajan mukaan on syytä epäillä (ainakin pelätä) muutakin vahinkoa jos vaiva on ollut pitkäaikainen. Kuulemma nokka-akselien uusintaan kannattaa henkisesti varautua. Akselien välisen ketjun kulumisen ymmärrän (voiko rilinä johtua siitä???) mutta Laakkosen hintaa tälle ketjun kiristimelle en. 530 euroa! Eivätkä nokka-akselitkaan tusinahintaisia ole...
Varaosaliikkeiden kautta tuntuu saavan vain nostimia, siksi haarukoin kohtuullisempia paikkoja muiden osien osalta. Onko vinkkejä, mistä kannattaisi kysyä saatavuutta? Jos jotain isompaa menee, olisipa tilauspaikka etukäteen hintatietoineen tiedossa.
Onko kokemuksia, mitä tällaisessa vauriossa yleensä menee hajalle ja mitä kannattaa samalla avauksella korjata lisukkeeksi? Kuinka herkästi tuo ketju tai ketjunkiristin hajoaa, onko sattunut kellekään? Kuinka helposti nokka-akseli kuluu pilalle? Aiemmasta omistajasta en tiedä, mutta ainakaan meillä ei ole ollut öljy vähissä missään vaiheessa ja vaihtoväli on 10t.
Varaosaliikkeiden kautta tuntuu saavan vain nostimia, siksi haarukoin kohtuullisempia paikkoja muiden osien osalta. Onko vinkkejä, mistä kannattaisi kysyä saatavuutta? Jos jotain isompaa menee, olisipa tilauspaikka etukäteen hintatietoineen tiedossa.
Onko kokemuksia, mitä tällaisessa vauriossa yleensä menee hajalle ja mitä kannattaa samalla avauksella korjata lisukkeeksi? Kuinka herkästi tuo ketju tai ketjunkiristin hajoaa, onko sattunut kellekään? Kuinka helposti nokka-akseli kuluu pilalle? Aiemmasta omistajasta en tiedä, mutta ainakaan meillä ei ole ollut öljy vähissä missään vaiheessa ja vaihtoväli on 10t.
Comment