Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 vaihdelaatikko tahmaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A4 B6 vaihdelaatikko tahmaa

Huomasin tuossa viikko sitten että vaihteet eivät mene kunnolla sisään, vaan tuntuu ikään kuin siellä olisi jotain vastavoimaa. Vaihteet menevät kyllä paikalleen, kun käyttää hieman voimaa. Tahmausta tapahtuu kaikilla vaihteilla 1-5 vaihdettaessa ylös- tai alaspäin sekä myöskin pakilla. Mitään jyrinöitä tai hampaiden rutinoita ei laatikosta kuulu, eikä kytkinkään täristä.

Laatikko on 5-vaihteinen manuaali 2-litraisen bensakoneen jatkeena. Varasin tarkistusajan 16.7. merkkihuoltoon, kun ei ole mitään käsitystä mikä vaihteistossa voisi laittaa hanttiin eikä huoltoneuvojakaan osannut sanoa. Nyt vaan jännittää että onko kyse esim. öljymäärästä tai vivustosta vai onko koko perhanan laatikko menossa uusiksi.

Jos joku osaa kertoa mistä mainitut oireet saattaisivat johtua, tietoa otetaan kiitollisena vastaan.

Varmaankin öljynvaihdon tarpeessa. Valmistaja suosittelee öljyt vaihdettavaksi 60tkm välein.

Comment

Soitin merkkihuoltoon vielä uudestaan tarkistaakseni tuon öljynvaihdon huoltohistoriasta. Autolle on tehty viimeksi vuoden vaihteessa 90 tkm isohuolto.

Vastaus merkkipajalta: "Valmistajan huolto-ohjelmaan ei kuulu vaihdelaatikone öljynvaihdot missään vaiheessa. Valmistajan mukaan niitä ei tarvitse vaihtaa."

Mielenkiintoista.

Comment

Noihin *muistaaksen* oli tarjolla jokin vivuston korjaussarja, Herttoniemen marmoritiskillä ainakin tiesivät semmoisesta.

Comment

Minulle taas sanoivat Laakkoselta, että sekä manuaali- että automaattivaihteistojen öljynvaihtoväli on 60tkm. Itse ainakin aion öljyt nyt kohta 60tkm huollossa vaihdattaa. Se ei montaa kymppiä maksa ja ei ainakaan huononna vaihteiston toimintaa.

Comment

Manuaalilatikon öljynvaihtoa ei tarvitse suorittaa? = ainaistäyttö. Järkevä ihminen sen kuitenkin vaihdattaa.

Automaatilla on se 60 tkm välein vaihto ja kotimaan olosuhteissa olen sen vaihtanut 40 tkm välein.

Hakutoiminnolla lisää ko asioista.

Comment

Working...
            X