Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audin 5,2 v10

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Mikä konetyyppi sulla on?
    S6 ja S8 väliset erot ovat softa, pakoputkisto ja ilmanputsarit.
    R:n versiosta ei tietoa. Tiedä vaikka olis Lambon sukua??

    Comment


    • #62
      Joo eli mulla on toi s8 mallin kone, eikös se jotain sukua ole tolle r8 koneelle, vai?

      Comment


      • #63
        S6:n V10:stä saa samat tehot kuin S8:n vastaavasta pelkällä ohjelmamuutoksella.

        R8:n V10 on tavallaan jatkokehitelty RS4 ja R8 V8 koneesta. Sukua vai ei, se on suhteellista.

        Comment


        • #64
          Niin mitäköhän niissä sitten on erilaista, eli mitä mun pitää tehdä tohon s8:n koneelle että vastaa r8 mottia? Jääkö jäljelle enää pelkkä lohko vai onko peruskoneessa muutakin erilaista, eikös ton kokosesta koneesta olis mahdollisuus saada voimaa ton verran enemmän tyyliin nokat jyrkemmiksi, imu ja pakopuoli uusiks, softa...Onkohan kannet samat?

          Mistäköhän kannattaisi lähteä tietoa hakemaan, google yms ei ainakaan tuota tulosta.

          Comment


            #65
            R8 V10:n tuotanto ei muuten ole vielä edes käynnistynyt, vaikka hinta ja teknisiä tietoja onkin julkaistu.

            Pistä tuolta päivitykset kuntoon, niin pääset vertailemaan, kun tietoa alkaa herua...

            Tuolta alkuun jotain tiedonmurusia (ota viereisestä valikosta S8 rinnalle vertailuun) mm. moottorinohjauksen tyyppi sekä teho ja vääntöhuiput.

            Comment


            • #66
              Jos ton suorasuihkun nyt sitten Tepon ohjeen mukaan unohtais ja alkais etsimään jotain moottorinohjausta tohon koneen perään että sais sen pikkuhiljaa käymään.

              Onko olemassa ruiskua joka ohjaisi myös noita nokka akseleiden ajoituksia vai saako sen unohtaa siinä vaiheessa kokonaan? Miten noissa kyseinen ohjaus on edes hoidettu, onko niihin joku sähköinen säätö vai mitä?

              Comment


                #67
                Joko rohkenet projekti-osioon tehdä tästä tarinan? Olisi älyttömän mielenkiintoinen lukea.

                Tatech muistaakseni osaa ohjata nokkia, ja varmasti moni muukin aftermarket ECU. En tiedä onko tuossa kympissä joku portaaton säätö, näissä vanhemmissahan se toimii sähköllä ohjatulla venttiilillä öljynpaineen avulla ja on on/off-tyylinen.

                Comment


                • #68
                  Ei uskalla vielä, palaa kumminkin koko laitos...

                  Niin ja ei ole mullakaan oikein tietoa onko portaaton vai on/off, tiedosta oltais kiitollisia.
                  Viimeksi muokannut Antti Salminen; 23.3.2009, 21:39.

                  Comment


                    #69
                    Ei ole audilla portaatonta tainnut olla käytössä. Uudemmissa on vain kaksi nokkaprofiilia kepissä, joita sitten moottorinohjaus käyttää eri tilanteissa. Eli siellä on toooosi mieto nostonen nokka ja sit räyhämpi. Sähköllä tuonkin luulisi ohjautuvan, avaappa venakoppa ja annetaan tuomio?

                    Comment


                    • #70
                      Olenkos nyt ihan väärässä kun olen ymmärtänyt että nokissa ei olis kun yhdet profiilit mutta ajotuksia säädetään?

                      Comment


                        #71
                        Se on toinen audin käyttämä tapa, venakopan sisustakuvasta saatas tosiaan aika nopia tuomio.

                        Ja nyt kun kaivelin tarkemmin, niin tuossa kympissä on jatkuva säätöinen ajotus kaikissa kepeissä.

                        Comment


                          #72
                          Tarvitsee siis neljä suljetussa säädössä olevaa nokkaohjausta, joka rajoittaa ecuja jonkin verran. Vaihtoehtoina taitaa olla lähinnä Vipec V88 ja Motecin M800.

                          Comment


                          • #73
                            Neljä?
                            Eikö tässä ole kummiski van imu ja pako, vaikka onkin kaksi sylinteririvi.
                            Ja kylla suomalaine moteki e. Tatech´i siihen pysty.

                            Comment


                              #74
                              Moottorissa on neljä nokka-akselia. Koska molemmat imunokat on tarkoitus pitää samassa asennossa, vaatii molemmat oman ohjauksensa - sama pätee pakonokkiin. Tarvitsee siis neljä nokka ohjausta. Sitä ei tatech osaa.

                              Nokan säätö toimii öljynpainetta toimilaitteelle ohjaavalla venttiilillä periaatteella "käänty liikaa - käännä vähemmän, no nyt meni alle - käännä lisää" ja tätä ecu tekee todella nopealla tahdilla astettujen tavoitearvojen mukaan.

                              Comment


                              • #75
                                Taitaa olla samaa sukua tuon V8 FSI:n kanssa:
                                http://www.s4-mtm.com/images/RS4V8-StudyGuide.pdf

                                Comment


                                • #76
                                  Mitä hyötyä on sekventaalisesta ruiskutuksesta verraten vaikka pareittain ohjattuun, paraneeko päästöt yms, tehoon ei taida käytännössä vaikuttaa..? Vipecillä ei kai saa ohjattua kun 8 suutinta erikseen, motecilla ilmeisesti sais jonkinnäköisen laajennusosan kanssa.

                                  Paljonkohan tollanen Motecin boksi muuten mahtaa maksaa?

                                  Comment


                                    #77
                                    Motec ohjaa kahdeksaa suutinta ilman lisärautaa. Boksi maksaa 4000 euron kantturoissa ja tarvittavat optiot (dual lambda, wideband lambda, datalog, sähkökaasu yms.) jonkun 1500 egee päälle.

                                    Comment


                                      #78
                                      Sekventiaalinen suihkutus parantaa joutokäyntiä ja päästöjä. Tilanne korostuu isoilla suuttimilla. Mutta se ei onnistu sen koommin Motecillakaan, koska lisäsuutinlähdöt otetaan sytkälähdöistä, joita jää silloin liian vähän. Mutta se ei ole ongelma. Olen ollut käynnistämässä amöriikan ihme V10-moottoria viidellä suutin ja sytytyslähdöllä - toimii ongelmitta.

                                      Motecin hintaa voit kysellä vaikka Saariselta http://www.racing-engines.net/

                                      Comment


                                      • #79
                                        per-aatteessa tuo tuommoittinen 5zyl- ohjaus voi hoitaa myös 10zyl-ohjauksen sekventiaalisesti, vaatii vain "hieman" järkeilyä suihkutussuuttimien pareihin ja katkaisemaan aina suuttimen plussan sieltä minne ei haluta signaalia. eli semmoittinen muxaus kotikonstein.

                                        hukkakipinällähän tuo sitten toimii ihan ittestään.

                                        niinjoo, periaatteessa sopivan kokoisilla suuttimilla tuon homman voisi ehken hoitaa kytkemällä (liki) samassa työtahdissa olevia suihkutussuuttimia rinnan jolloin tuo haitallinen polttoaineen turha hengailu imukanavassa ei aiheuttaisi älyttömästä kaikennäköisiä turhia päästöjä.

                                        Comment


                                          #80
                                          Suuttimien rinnan suihkutus tehdään nimenomaan viidellä lähdöllä osasekventiaalisesti. Kaksi peräkkäin sytyttävää sylinteriä suihkutetaan samanaikaisesti ennen ensimmäisen imuventtiilin aukeamista. Bensiini odottelee hetken jälkimmäisenä avautuvan imuventtiilin takana, mutta eipä ero ole suuri (72 kampiakselin astetta).

                                          Comment


                                            #81
                                            Tutkin nokkien säätöä lisää ja tuo Pekan laittama PDF tarjosi hyvää tietoa. Kertoo V8 koneesta, mutta mainitsee myös V10 olevan samaa perhettä.

                                            Moottorin seisoessa imunokka on ennakolla ja pakonen myöhäsellä. Kaikkia nokkia voi säätää 42 kampiakselin astetta. PDF sivun 17 kuvan mukaan nokissa on HALL-pyörät, joiden mukaan ecu tarkkailee nokkien asentoa. Hall pyörissä näyttäisi olevan hampaita epämääräisellä jaolla. Veikkaan, että noita hampaita oikein tulkitsevaa aftermarket ecua ei ole olemassa (mm. Subarun STI koneessa on vastaavan sorttinen systeemi, mutta motorsport syistä osaa ecut sitä lukea). Taitaa olla melkoisen tekemätön paikka. Harmi, hyvä moottori menettää ominaisuuksiaan.

                                            Mietin, saisko vakio ecun ohjaamaan nokkia. Pitäisi vaan saada huijattua FSI ja sytkä viat pois. Taitaa olla tuossa tuoteperheessä melko vaikeata, mutta kenties mahdollista.

                                            Comment


                                              #82
                                              Jos nyt ecunvaihtoon ollaan lähdössä, niin eiköhän sinne nokkiin saa rakennettua sellaiset anturoinnit, että sitä ymmärtää sellainen ecu, joka sinne laitetaan.

                                              Comment


                                                #83
                                                olisko se ihan katasrohvi vaikka nokat olisikin säädetty vain on/off ? varmaan yhen tuhat lappusen säästää säädön hinnassa ja kelpaa tollaset jokamiehen ekutkin sitten?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  joskus noitten tupla-nokkaisten portaattomasti säädettävien kanssa tapelleena voisi todeta että on siitä portaattomuudesta hyötyä auton käytöksen suhteen. on/off-juttuun tuo tommoinen 42ast on aaaaaaaaaaaaaiiiiiiiivan liikaa. Onoff säätöön riittäisi 10-15ast, mekaanisesti lukitsemalla maksimiarvot voisi tuota käyttääkin tommoisena.

                                                  on noita tupla-nokka- (esim sti-subben ohjaus) ekuja aftermarkettina. kaikkea kyllä ei voi saada, meinaan suorasyttyä,seq-suihkua,portaatonta säätöä kaikkine anturointeineen ; rupeaa tarvittavien johtimien määrä kasvamaan toiselle sadalle.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Nyt tulisi ajankohtaiseksi suutinten hankinta kun tota imusarjaa pitäisi alkaa tekemään. Minkäs kokoisia suuttimia tohon kannattais alkaa hankkimaan? Myös bensapumppu olisi varmaan syytä päivittää, mihis asti toi 044 riittää? Eikös siitä ole vielä joku rajumpikin malli, lieneekö olla paljonkin kalliimpi?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      044 piisaa vaparissa hyvän matkaa yli 500 lukemiin.
                                                      Esim. 350cc suuttimet piisaa tuolla sylinterimäärällä 700hv nurkille.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Voihan noita 044:sia laittaa kaksi rinnan, jos laukeaa, niin toisella voi nilkuttaa kotiin. :)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Onkos muuten ihan hullu idea käyttää noita plussan kahdeksaa vakioa suutinta ja hankkia niitä pari lisää?

                                                          Saakos tota tehokkaampaa pumppua Teppo sun kautta ja mihin hintaan?

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            190eur 044 pumppu

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Itse tekisin on/off säätöiseksi nokat, jos niiden liikevaraa pystyy rajaamaan. Ehkäpä jopa pakonokat lukkoon ja imu vain säätyväksi. Näin ei boksivalinta rajoitu juurikaan. Tarvitset enää hurjasti outputteja boksilta. Eikä kyllä liene päästöongelma pienehköillä suuttimilla vaikka ajaisit osasekventiaalisena tuota. Kuitenkin 96 auto kyseessä eli euro1 päästöt.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X