Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audin 5,2 v10

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Juu on se tossa ollu jo jonkin aikaa, paikalleen sovitusta ens viikolla.

    Comment


      #32
      Oliko sellainen kuin pitikin? Laita kuvia, kiinnostaa nähdä :)

      Oliko mitään ongelmia rahdissa?

      Comment


      • #33
        On sellanen ku pitikin. Kuvia ei viel ole mut voisinhan mä siit kännykäl huomen ottaa, digikameraa ei ole.

        Levy saatiin jo vaihdelaatikon ja moottorin väliin tehtyä / teetettyä, pistetään toi plussan vakio loora siihen. Kytkin vaan viel puuttuu, sachsilta sellasen tilasin mut viel ei ole postissa tullu ku kuitti siitä.

        Niin ja rahdissa ei ollu mitään ongelmia.

        Comment


        • #34
          Jos viitsit, niin kirjoitteleppa sellainen sopiva projektikertomus ko. aiheesta. Epäilen että teet jonkinlaista pioneerityötä aiheen tiimoilta.

          Comment


          • #35
            Joo eiköhän sellanen tehdä ja tällä julkaista kunhan on projekti valmis.

            Comment


              #36
              Joo, se olisi erittäin suotavaa ja mielenkiintoista. Ei haittaa yhtään vaikka jakaisit rakentamisen ilot jo heti alusta alkaen.

              Comment


              • #37
                No voisinhan tehdä tonne projekti osioon jotain juttua siitä kunhan saan sen edes vähän etenemään, tähän asti ei ole oikein muuta tapahtunut kuin otettu vanha kone ja laatikko pois ja v8 purettu atomeiksi, uusi moottori hankittu, kytkin tilattu ja pakoputki saapunut Tepolta.

                Comment


                  #38
                  Eli vähän lisäkustannuksia kun joudut menemään kamera kauppaan. Eihän tätä voi tehdä ilman kunnon kuvia? Eihän :)

                  Hieno projekti tulossa.

                  Comment


                  • #39
                    no jaa, onhan emäntäkin jo kameraa pitkään halunnu... pistetään harkintaan.

                    Eikö ketään osaa sanoa mitään tohon ajonesto asiaan, itsellä on noi sähköasiat "hiukan" hukassa...

                    Comment


                      #40
                      Kyllä siinä melko varmasti on. Voi olla naitettu mittariston kanssa, mutta tuo on niin uusi laitos etten osaa sanoa mitään faktaa.

                      Comment


                      • #41
                        Tuollaisen auton ajonesto on jo "hiukan" monimutkaisempi kuin edellisen 3. sukupolven.

                        Ajoneston toimintaan liittyvät mittaristo, ohjauspylväselektroniikka, virtalukon ohjainlaite ja keskuselektroniikka (olisko ollu gatewaykin). Nämä tietenkin moottorin ohjainlaitteiden lisäksi.
                        Jos auton haluaa saada ilman kikkailuja käyntiin, pitää siis kaikki nämä siirtää vanhasta.

                        Toki immon disablointi ecusta on mahdollista. En ota kantaa kuka sen tekee.

                        Comment


                        • #42
                          Onko olemassa jotain säädettävää ruiskua jolla mahdollista ohjata fsi konetta?

                          Comment


                          • #43
                            Eikös ketään osaisi oikeasti auttaa tässä jutussa, ajatuksena olis ehkä kuitenkin mahdollisesti laittaa säädettävä ruisku autoon jolloin vältyttäisiin kahden ilmamäärämittarin ostolta, vakioboksin ajoneston poistolta, sekä saataisiin moottoriin kunnon seokset ilman että tarvitsee vakio boksia alkaa lastuttamaan, ja kaiken lisäksi jälleen katsastukseen saataisiin mahdollisesti tarvittavat "laihat" kartat.

                            Onko mahdollista saada säädettävää ruiskua jotenkin vippaskonstein huijaamalla ohjaamaan ko. suuttimia, ja onko niiden ohjauksessa jotain muuta ihmeellistä verrattuna "normi" suuttimiin? Yksikään boksi ei varmaan ohjaa yksinään 10 kpl puolia ja 10 suutinta sekventaalisesti mutta eikö tohon voisi laittaa josei sellasta löydy niin esim 2 kpl jotain ruiskuja?

                            Comment


                              #44
                              eiköhän sm4 autronicilla onnistu

                              www.sporttiauto.fi

                              Comment


                              • #45
                                Eikös toi periaatteessa onnistu millä tahansa sellaisella eculla, mikä käy 5-cyl koneen kylkeen? V10 koneeseen sytkä hukkakipinällä ja suutinohjaus pareittain. Sekventiaalisuus siinä kyllä katoaa.

                                Comment


                                  #46
                                  Varmaan aika harvassa on fsi-yhteensopivat jälkiasennusruiskut ja suutinohajus pareittain suoraruiskussa....
                                  Ainoa viisas tapa on löytää jostain taito ja sitäkin tärkeämpänä auttamisen halu tuon orkkisboksin muuttamiseksi niin ettei sitä kiinnosta ajonesto. Ei varmastikaan onnistu Suomessa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ai niin hitto tää oli fsi.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Joo sen takia kyselinkin tosta suutinohjauksesta ja sen "huijauksesta" toimimaan "vanhanaikaisten" ruiskujen kanssa, voishan sinne pistää kaksi boksia jos ei yhdellä onnistu, näyttäis täälläkin olevan myynnissä säädettäviä paketteja lambdoineen suht järkevään hintaan vaikka joutuiskin kaksi ostamaan, mutta pitäis tosta suutinohjauksesta tajuta jotain ja niinkuin ennenkin olen sanonut niin noi autosähköt on hiukan enemmänkin hakusessa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kirjoitin fsi-suuttimista tuolla ylempänä. Lisäyksenä mainittakoon, että niiden impedanssi on yhden ohmin paikkeilla (se on aika vähän).

                                        Mikään ei estä tukkimasta suuttimien kanavia ja asentamasta tavallisia suuttimia esim imusarjaan. Näin fsi-koneista rakennetuissa kilpamoottoreissa on tehty. Hommaa on siinäkin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Paljonkos tollasen plussan vakiolaatikosta muuten voi vääntöä läpi laittaa että se kestää edes hetken, näyttää toi laatikko koneen perässä siltä että antautuu viikossa...
                                          Viimeksi muokannut Antti Salminen; 16.8.2008, 22:26.

                                          Comment


                                            #51
                                            Eräässä kiihdyttelypelissä kiäntöä hyvän matkaa yli 800Nm eikä aski vielä ole periksi antanut. Voiman ja pidon edessä moni muu paikka sen takapuolelta kyllä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mitenkäs jos tollasen muuttuvapituuksisen imusarjan heittää kaatopaikalle ja pistää tilalle läppärungot, häviääköhän paljonkin alavääntöä ja onkohan minkäännäköistä tehonnousua odotettavissa ja mihinköhän hintaan?

                                              Tuli jo tuolta kms:sältäkin hollannista asiaa tiedusteltua, paketti löytyis kuulemma ja siisti omasta mielestä olikin, hinta vain ei miellyttänyt, 11 k€.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Muuttuvaputkiset imusarjat voi heittää kaatopaikalle, helpottavat ajamista, säästävät bensaa ei oikeastaan muuta. Jo n.2500 r/min lyhyillä imusarjoilla on vääntöä hyvin, pienemmillä kierroksilla pitää vain painaa kaasua enemmän. Omassa 2,8:ssa näin on tehty=> vähän lisää tehoa(vaihtoläpät pois) , pienempi vääntö alakierroksilla ei haittaa yhtään. Bensan ruiskutus on kyllä iso ongelma, onko kone kolariautosta, saisiko sieltä kyseiset systeemit.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kun kyseessä on harrastepeli niin itse kyllä ihan suosiolla unohtaisin sen suorasuihkun, saattaa nopeuttaa ajoon saamista esim. vuodella....

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tietäiskö joku millain löytyis isompi rataspyörä bendix laitteeseen tohon starttiin, nykyisen koko 27 milliä? Ei riitä ton kasikoneen vauhtipyörälle vaikka on starttia sovitettu nin paljon lohkoon päin kuin mahdollista, lohkoakin jo vingutettu niin paljon kun uskaltaa eli millin kaksi. Tarttis uuden olla luokkaa 31-33 mm.

                                                    Niin ja sen verran vielä että startissa oli 29 millinen pyörä alunperin, mutta hammastus oli väärä vauhtipyörää varten joten siihen on nyt laitettu toi 27 mm ford zetekin ratas.
                                                    Viimeksi muokannut Antti Salminen; 17.9.2008, 20:04.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tuo kannattaisi ehkä teettää, aihiota voi ehkä käyttää avuksi:
                                                      Aihioita: www.sks.fi hakuun hammaspyörä, sieltä pdf-tiedosto.
                                                      Toinen Mekanex Oy
                                                      Hammaspyörien tekijöitä esim:
                                                      Ahmotuote Oy ( myös hyvät rihlausvalmiudet) tai Helsingin Hammaspyörä

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Onkos täällä kellään tietoa mitä eroa on s8 ja r8 mallien moottoreilla, tehoa tossa r8 motissa on ainakin ~70 heppaa enemmän, mitenköhän vääntö? Milläköhän tehoero on saatu?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          R8/RS4 V8 FSI taitaa mm. ottaa kierroksia enempi.

                                                          Vanhakoppaisessa S8 epäsuora suihkutus ja 360 hv.
                                                          350 hv V8 FSI on uusimmissa A6 ja A8. Uusi S8:han on sillä V10:llä...

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            En tiedä noista tehoeroista, mutta onko tuossa V10FSI:ssä imusarjan ilmanohjaimia, niitä pikkuläppiä, jotka kaventavat imusarjaa ja ohjaavat ilman vajaatäytöllä tiettyyn kohtaan sylinterissä. Ainakin joissain 1,6 FSI:ssä niitä näyttäisi olevan. Ne tietysti pienentävät tehoa jonkin verran eli ne vielä pois.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Onhan siellä ne, mutta tuskin tehoa vievät kun aukeavat niin että eivät ole kanavassa edessä.

                                                              Lähinnä kiinnostaisi tietää tosta v10 "peruskoneesta" että onko sisäisiä eroja noiden kahden välillä paljonkin, vaiko vaan mahdollisesti pelkät nokat ja muut otettu imu- ja pakosarjoilla yms. "ulkoisilla" asioilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X