Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audin 5,2 v10

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audin 5,2 v10

    Olisikos jollain tietoa audi s8 moottorista, tosta uudesta v10 5,2 litrasesta mallista, eli onko mitään sukua audin v8 koneille, onko muuttuvat venttiilinajoitukset yms?

    Kaikki mahdollinen tieto tarpeen, googlettaa koitin mut en ainakaan suomeksi miään järkevää löytänyt.

  • #2
    Tossa vähän tietoa englanniksi:
    http://myautoworld.com/auto/audi/aud...di-s8-w10.html

    Tämä voi kiinnostaa myös 2005 tehty W-moottoriesittely (tosin W10 puuttuu) SSP 248
    http://www.google.fi/search?sourceid...%2dmotor%3apdf
    Viimeksi muokannut vepek; 28.6.2008, 16:25.

    Comment


    • #3
      tuolla yhdessä powerpointissa oli w16 koneesta niin että oli lisätty tavallaan w4 w12:sen perään. minkähänlainen tuo pelkkä w4 moottorina? lyhyt ainakin.

      Comment


        #4
        Ei S6/S8:lla ole mitään tekemistä W-moottorin kanssa. Niissä on ihan perinteinen V-moottori. W10 ei kait toistaiseksi ole viekä tehtykään? Isompia ja pienempiä kyllä on. Esittelyssäkin sanottiin että sen voisi tehdä kahdesta VR5:stä...

        Comment


        • #5
          Joo totta V10-kone tuossa näyttää olevan. Lisäsin linkin vähän turhan innokkaasti, koska S8-haku antoi tuon W10 tuohon nettiosoitteeseen. Toisaalta on se ilmeisesti ollut suunnitteilla, koska se mainitaan esim. tässä:
          http://www.4wdonline.com/Audi/A8/A8.html

          Comment


          • #6
            Millanenkohan työ olisi istuttaa c4 koriseen kyseinen moottori?

            Katsastusmies voisi ainakin saada hepulin, litratilavuushan menisi juuri ja juuri sallittuihin rajoihin mutta voisikohan siitä tehdä jotenkin järkevästi perustellun poikkeuslupahakemuksen mikä mahdollisesti menisi jopa läpi?

            Comment


              #7
              ABH:stä ei virittämällä irronnu tarpeeks? :)

              Comment


              • #8
                Niin motti oli kyllä ahk mutta olishan siihen rahaa menny, ahtaminen ainoa järkevä ratkasu siinä kai olis jos olis tuntuvaa tehonlisää hakenu. Tai miksi ei v8 rs4 420hv kone "naamioituna vakioksi" katsastusmiestä varten.

                No nyt tilanne on joka tapauksessa se että mitään sen enempää ajattelematta tilasin sellasen juovuspäiten tietysti, mahtaako jäädä tallin nurkkaan jos ei lupia irtoa...

                Comment


                  #9
                  Ei sitä kukaan huomaa, onko pannuhuoneessa 8 vai 10 sylinteriä....

                  Comment


                  • #10
                    Jaa niinkö meinaat? Jos on hiukankin asiansa tunteva mies katsastamassa niin kyllähän se sen nyt näkee heti, ei noi oikein päälisin puolin samalta näytä...

                    Onkos täällä joku hakenut joskus poikkeuslupaa tehokkaamman moottorin asentamiseen kun mitä laki antaa myöden ja millä perustein?

                    Entäs omavalmiste moottorit? Mitä pitäis tehdä että tollasen sais laillisesti keulille omavalmistemoottorina, eikös sillon mennä penkkilappu kädessä konttorille?

                    Teppo, mites sen putken tilauksen kanssa?

                    Comment


                      #11
                      Ootan vastausta Saksasta.

                      Comment


                        #12
                        Mistä tilasit moottorin? Uuden vai käytetyn? Kehtaatko kertoa hintaa?

                        Mitä sen mukana tulee, ECU yms...?

                        Comment


                        • #13
                          Joo eli koneen ostin saksan ebaysta, hollannista tulee jos ei ollu kuse... . 4645€ oli hinta rahteineen. Ja paja mikä myi oli joku dutchbuild tms.

                          Mukana tulee: Motorkabelbaum
                          2x Computer
                          Lichtmachine
                          Klimakompressor
                          Motorhalter
                          Motorlager
                          Anlasser
                          Kopplung (aut)

                          Ja ei tule:
                          Luftfilter
                          Luftmassenmesser
                          Auspuff (Exhaust)

                          Kopioitu suoraan sähköpostista, siksi kieli jotain muuta ku suomea. Niin ja pakosarjoja ei ole.

                          Comment


                          • #14
                            Nyt alkaa kuulostamaan asiallisen rankalta... Tosin pahoin pelkään että mitä katsastusmies sanoo moisen tuotoksen nähdessään :P Mutta pidetään peukkuja että tuo on vielä joskus laillisesti kilvissä :)

                            Comment


                              #15
                              Tilavuus ok, jos tehot ja paino ovat myöskin riittävän pienet niin murheeksi jää enää päästöt. Saattaa olla, että suorilta tuota ei hyväksytä, kun konetta ei ole ollut ko. korissa ja voimansiirrossa.
                              Mutta toisaalta, mikä estää käyttämästä siinä ns. vtt-testissä? Onhan sillä hintaa, mutta hyväkuntoisen vakiomosan luulisi läpäisevän vaaditut rajat heittämällä.

                              Comment


                              • #16
                                Juu vtt:n kauttahan toi tulee menemään, mutta plussassa tehoa vakiona 326 hv ja tossa 450. Ja ei sen pitäis olla ongelma testeissä, kms tuo pian markkinoille fsi ruiskuja varten ohjainlaitteen niin jos siihen viel sellasen raaskisi investoida.

                                Mutta se että ton nyt sais edes vakiona keulille, pitäisköhän siitä tehdä ns. omavalmistemoottori ja miten se käytännössä onnistuu? Sillonhan sen vois käyttää dynon kautta ja viedä penkkilapun konttorille, vai..?

                                Ja edelleen jos jollain olis jotain järkeviä perusteluja noille vakiotehoille niin kuunnellaan täällä päässä enemmän kuin mielellään...

                                Comment


                                  #17
                                  Ongelmat alkaa teho/painosuhteesta, jossain kohtaa tuota laskeskelin, ja sedan urssin koppaan saa pikkasen päälle 300 tulla tehoja, et 7kg/kw pysyy voimissaan.

                                  Tähän törmäsin, kun laskeskelin btv8:n sovittamista urssin keulille :D

                                  Comment


                                    #18
                                    Siinä tapauksessa omavalmistemoottorina, penkistä laput ja vtt:n kautta leimalle. Lienee mahdollista noin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mitäs mä sanon inssille perusteluksi et sen voi omavalmisteena leimalle viedä?

                                      Onkos siitä pakko oikeesti saada tehoa pois vai voiko siinä oikaista, tyyliin kunhan on se penkkilappu?

                                      Comment


                                        #20
                                        Kunhan on penkkilappu niin inssi on tyytyväinen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ja vähäpäästöisissä omavalmisteisissa Terhon mainitsema vtt-testaus...

                                          Katsastusmiestähän nyt ihan oikeasti tuskin kiinnostaa muu kuin että on paperit kunnossa ja hän ei tee virhettä työssään hyväksymällä jotain mitä ei saa hyväksyä.

                                          Tuon vanhan mekaaninen ahtaminen varmaan onnistuisi myös. Saisin siitä ruiskun säädetyä, jos laittaisi "tavallisen v8:n" boksin eikä plussan M5.4:ää, jota en toistaiseksi tunne.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pakosarjojen hankinta taitais olla seuraavaks edessä, kellään tietoa ketä vois tehdä / missä vois teettää alkuperäisiä paremmat pakosarjat yllä mainittuun yhdistelmään?

                                            Mitäköhän mahtaa kustantaa, pelottaa jo nyt että saako kiloeurolla mitään aikaan...

                                            Comment


                                              #23
                                              martelius,hintaa saattaa kyllä jonkun verran tulla

                                              Comment


                                              • #24
                                                AM-Worksilla Lappeenrannassa saattaisi onnistua myös.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  lakesteeliltä voi myös kysäistä

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    niin ja sellanen tuli vielä mieleeni et jos joku tietää jonkun valmistajan joka tekee valmiita sarjoja tohon koneeseen niin vinkkejä otetaan vastaan.

                                                    Jos eivät suoraan sovi niin ehkä pienellä muokkauksella vois saada sopivat.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kellään tietoa mihin asti riittää plussan vakio (ja jos joku tietää onko sama kuin normi kasissa niin siitäkin vois mainita) bensapumppu ja onko fsi koneissa jotain eroa esim ruiskutuspaineessa verrattuna tavalliseen ruiskuun?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        FSI-moottoreissa on tankissa ns. tarvesäätöinen siirtopumppu, joka annostelee kuhunkin ajotilanteeseen sopivan määrän ainetta. Siirtopaine vaihtelee ulkomuistista 2..8bar välillä.

                                                        Siirtopumpulta polttoaine erinäisten reittien kautta saapuu mekaaniselle korkeapainepumpulle, josta edelleen suuttimille. Korkeapaine onkin sitten reilumpi, nousten yli sadan barin.

                                                        Jos ajattelit fsi-suuttimia ohjailla muulla kuin motronikilla, huomioi että niiden avaamiseen käytetään noin 60v jännitepiikkiä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onkohan tossa vakio boksissa jonkinnäköinen ajonesto jos sillä koittais herätellä tota konetta ensin alkuun? Mitä muita ongelmia mahtaa olla tiedossa?

                                                          Ja entäs tuo ns. tarvesäätöinen pumppu, voisikohan sitä ajatella korvaavansa tolla vakiolla?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joko muuten sait koneen?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X