Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

äss nelkun laatikko kiukkuaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    äss nelkun laatikko kiukkuaa...

    Hello...
    Oman s 4.sen (b5) vaihteisto on alkanut "takkuilemaan" 1. ja 2. vaihteen osalta...kakkonen tuppaa "rusahtamaan" nopeassa vaihdossa??Tänään myös ykkösen kytkeytyminen oli todella nihkeää muutaman ripeämmän kiihdytyksen jälkeen...lekalla olisi voinut takoa ykkösen ja kakkosen sisään.Loput- 3.4.5. ja 6. toimivat ok....mikä mahtaa askia vaivata..auttaisiko kenties uudet öljyt vai onko aski totaalisen väsynyt kahden ekan vaihteen osalta...kommenttia?

    #2
    Olethan lukenut http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5816

    Kyseessä kai saman sarjan vaihteisto.

    Comment


      #3
      Kyllä siinä todennäköisimmin on laatikon purku edessä. Työmaalla on yksi samanmoinen työnalla. Keskiviikkona saadaan auki niin selviää mikä mättää...todennäköisesti tuo synkronipakka sökö niin kuin RiSassakii

      Comment


        #4
        jep, olen lukenut kyseisen jutun RiSan laatikosta.....ainoa ero taitaa olla että olen rikkonut itse omani???Omaani vika tuli oikein KUNNOLLA tänään illalla...pelkään myös pahoin että laatikko menee purkuun...tosin ei olisi varaa seisottaa autoa kuin pari- kolme päivää..loppuu leipä jos mopo jää pajalle!Ei tietoa mistä saisi laatikon..tai kuka korjaisi HYVIN???

        Comment


          #5
          koita vaihtaa ykkösestä kakkoselle varovasti jonku aikaa. nää pakkasethan ei sitä helpommaksi ainakaan kylmänä tee, mutta osalla noista syncro-ongelmaisista on alkanut toimimaan hieman paremmin kun antaa sen hieman parannella itseään mekaanisesti.

          ei siitä ikinä uudenveroista tule mutta jos kestäis parempaan ajankohtaan, jolloin on sitten taloudellista vaihtaa samalla muutakin kulutuskamaa kuten kytkinpakka.

          Comment


            #6
            Minkälainen työ tuo synkrojen vaihto on tehdä? Ja kuinka kallis?

            Meneekö ne rikki ihan vain kulumistaan, vai väärällä vaihteiden käytöllä?

            Comment


              #7
              jos teet itse pukkien päällä niin koko kone irti lootineen ja sitten lootan purku.

              hissin kanssa voi irrottaa pelkän lootan. ei mitään hajuu syncrojen hinnoista.

              Kun noi audin askit ei ole tehty kovin nopeiksi niin varsinkin toi ykkösen ja kakkosen väli on syytä tehdä liikoja repimättä.

              Comment


                #8
                Joo aika hitaita ovat vaihtaa noi kuattrojen askit...ovat olleet aina, mikä on sinänsä sääli...ei meinaa ehtiä noiden "riisipussien"(Imprezat ja muut katusportit) vaihto tahtiin mukaan!Itse useamman quattron omistaneena laatikoiden toiminta hitaus on kyllä tiedossa mutta että ässnelkussa vielä noi heikkokin toi aski!!!Hyvä auto, huono aski!
                Toimi laatikko tänään hiukan paremmin mutta ykkönen - kakkonen väli kankea, varsinkin lämmetessään.Ei meinaa tulla vaihde pois päältä(1.&2.) kun pysäyttää auton.Uudet öljyt meinasin askiin nakata mutta ei siitä kyllä parempaa saa kuin ottamalla pois ja purkamalla.Nyt pakko laittaa kysymys liikkeelle että MISTÄ / KENELTÄ saisi ehjän askin(tais olla DQA koodi??)..ei meinaan ole mahdollista seisottaa autoa viikoa/viikkoja loota palasina!Ja kun auto vähän kuin "työkalu" niin se joko toimii tai ei...mielummin toimii!

                Comment

                Working...
                X