Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t alaväännöstä ja tyhjäkäynistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8t alaväännöstä ja tyhjäkäynistä

    Elikkäs Mistä mahtais johtua että auto on todella väännötön alakierroksilla. Eli itse asustan kerrostalossa ja parkkipaikka on ylämäessä. Meinaa joka kerta olla ongelmia saada autoa liikkeelle ilman kytkimen luistattamista. Voiskohan joku alipainen letku olla irti/poikki/löysällä kun myös tyhjäkäynti humppaa välillä. Eilen kuuntelin autoa konepellin alta ja kuulostais että imis ilmaa jostain imusarjan alta? Onko mahdollisia paikkoja? Autossa on bsr lastu ja vapari.

    #2
    Oisko mahdollisesti se kuuluisa huohottimen muovipurkki paskana sieltä imusarjan alta?

    Comment


    • #3
      Onkos ko. purkille olemassa varaosanumeroa?

      Comment


      • #4
        Pakko kysyä kun tuntuu niin tutulta. Onko b6 bfb- moottorissa tommosta "muovipurkkia" ? Mikä sen virka on? Just toi liikkeelle lähtö on niin vaikeeta, tuntuu että tukahtuu aivan ja on väännötön.

        Comment


          #5
          Vika tuskin on siinä "purkissa" mikä tulee lohkon kylkeen vaan siitä purkista lähtee sellainen Z muotoinen putki jokaa haurastuu vanhemmiten.
          Maksoi muistaakseni jotain 40-50?

          Bfb koneessa ei ole just samanlaista putkea, mut voihan sielläkkin olla vuotoja...näkyy varmaan öljy töhnää jos vuotaa.

          Comment


            #6
            Itellä on Golfissa saman tyylistä vikaa, mutta kyllä sillä liikkeelle pääse. Ei kuitenkaan aivan tyhjäkäynnin tuntumassa ole enää ruutia kuin ennen. Kurluttaa vain ja meinaa sammua, jos ei anna kaasua enemmän. Ennen ei moista ollut. Eritoten kurluttaa pienillä kierroksilla helposti, mitä ennen ei tapahtunut.

            Itse olen funtsinut auttaisiko lambdan vaihto (nykyinen orkkis, joka kilometrien mukaan erittäin loppu), mutta näinköhän lambdalla mitään säädetään moisissa kierroksissa?

            Comment


            • #7
              Just semmonen kurlutus tai pärinä kuuluu multakin. Kone päältä päin suht puhdas letkuineen. No katotaan jos uusi turbo/pakosarja yhdistelmä auttaa asiaan(k04 isommalla kompuralla/50% virtaavampi pakosarja). 2.lambda,IMM, n75, 710n,puolia ja tulpat vaihdettu hiljan, eikä juuri vaikutusta. Tosin mullakin yli 200tkm ajettu 1 lambdalla. Eniten on puuduksissa yli 15+ asteen jälkeen tosin..

              Comment


                #8
                Itsellä on tasaisesti väännöt ennen ahtoja hieman heikot eli siellä jossain alle 2000 kiekan. Joku vuosi sitten vain yhtäkkiä huomasin, että ihan alhaalta on alkanut käydä laiskaksi, sittemin pysynyt samana.

                Eli siis oikeampi termi on luultavasti sitkeyden huomattava heikentyminen.

                Mistä purkista ja y-haarasta tässä nyt oikein höpistään. Liittyy mihin toimintaan se purkki? Jos vaikka tarkastaisin onko AGU:ssa myös moista.

                Comment


                  #9
                  Liittyy huohotusjärjestelmään. Lähtee lohkosta imusarjan alta.

                  Comment


                    #10
                    Eikös tässä nyt olisi jokaisella painetestauksen paikka, niin selviäisi moiset viat, jos niitä on? Ei ole monen minuutin urakka.

                    Comment


                      #11
                      Eihän se tapahtuma olekkaan monen minuutin homma, mutta tarvikkeiden metsästys ekakertalaiselle on hieman työlästä.

                      Ratkasuja on lukusia.

                      Nm. olis kiva opetella moinen operaatio.

                      Comment


                      • #12
                        paineistettu ilman löydettyjä vuotoja. Vanha sisuskumi on pop:)

                        Comment


                          #13
                          Rengasliikkeestä yksi tubeless-venttiili sielun kera, 0,5 l muovipullo ja ilmastointiteippiä.

                          Porataan reikä pullon korkkiin niin, että venttiili tiivistyy siihen. Porataan pohjaan reikä.

                          Kierretään teippiä pullon alapään kohdalle niin, että sen halkaisija vastaa ilmamäärämittaria.

                          Paineistetaan rengaspainemittarilla ~0,5 bar.

                          Korjataan rikkinäiset ja paineistuksessa hajonneet vanhat huohotinletkut. :)

                          Comment


                            #14
                            Eli itellä eka turbo auto ja jäi nyt hieman epäselväksi tuo painetestaus... Voiskos joku hieman selventää? Kiitos ja anteeks

                            Nyt kun ajatuksella tota luin... Eli pullo rakentaen ja sit masennetaan se putsarin "paikalle" ja annetaan painetta. Onko tuo 0.5 joku maaginen luku vai onko merkitystä... tietty isompi paine--> herkemmin letkut paskaks.

                            Comment


                              #15
                              Enempi painetta = kaikki letkut paskaksi.

                              Comment


                                #16
                                Voit antaa enemmän painetta, jos tulppaat huohottimen haaran imuletkusta. Kannattaa ne huohottimetkin silti koepaineistaa pienellä paineella. Vanhemmiten niin shittiä että varmasti on jotain hajalla jo valmiiksi.
                                Itse juuri jouduin uusimaan 140tkm ajettuun 03 autoon 2 huohotinletkua...

                                Comment


                                  #17
                                  Lisätäämpä tähän että mistä mahtaa johtua kun auton antaa olla tyjhäkäynnillä muutaman minuutin ja lähtiessä jää sininen pilvi ilmaan kun painaa kaasua... normaalissa ojaossa ja heti käynnistettäessä lähdettäessä tällaista ei ilmene. Vaikuttaako vähäinen moottoriöljyn määrä kyseiseen vikaan?
                                  Viimeksi muokannut tapza_s; 30.6.2008, 14:33.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei. Sinisyys tulee palotilaan päässeestä ylimääräisestä öljystä eli toisin sanoen valskaa öljyä. Ventiiliinohjurien kumit siellä on luultavimmin mennyt. Joku taisi joskus kertoa, että moisen näkee tekemällä rivakan moottorijarrutuksen, jonka jälkeen mono lattiaan. Jos valskaa, pölläyttää siniset savut.

                                    Jos remppaan lähtee, minä ainakin koneistaisin koko kannen samalla. En muista, voiko niitä ilman kannen irrotusta edes vaihtaakaan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kävin tuossa hiljattain Jyväskylän Autotarvikkeella keskustelemassa asentajan kanssa tuosta venttiilivarren tiivisteiden vaihdosta. Oli sitä itse kansi paikallaan joskus kokeillut ja menettänyt hermonsa jo ensimmäisen venttiilin kohdalla. Tilaa on kuulemma äärimmäisen vähän, koska venttiilijouset ovat poteroissa ja nuo jousetkaan eivät ole kovin suuria halkasijaltaan. Näytti mulle sitä asennustyökaluakin, joka oli melkoisen erikoinen. Että sellaisen tekeminenkin ois ainakin mulle liian haastavaa. Sitä en tiedä oisko sitä saanu lainaan kun huoltopäällikkö ei ollu paikalla enkä sitten jaksanut jäädä odottamaankaan. Että juurikin viisainta laittaa sitten koko kansiremontti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Öljy voi vuotaa myös turbosta.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X