Uusi foorumilainen kyselisi neuvoja :)
Elikkäs taas murphyn laki toteutui, ja faijan A8 sattui hajoamaan juhannusaattona.
Auto on siis A8 4.2 quattro -03, ajettu 70tkm.
Auto ollut meillä uudesta asti, ja nyt tuli ensimmäinen ongelma.
Faijua oli mökkimatkalla huomannut lämpöjen nousevan yli normaalin (90C), mutta tietysti mökkitiellä oli sellanen kohta, ettei pysähtyminen ollut mahdollista.
Ongelma ilmaantui jyrkkää mäkeä noustessa, ja oli pakko päästä ylös, sillä ko. tiellä näkyvyys on heikko, ja jos siihen olisi pysähtynyt, niin hyvin varmasti olisi tien varteen pysäköity auto aiheuttanut vaaratilanteita.
Mäen päällä moottori sammutettiin, ja mäki rullattiin alas N:llä moottori sammutettuna, lämmöt oli moottorin sammuessa n. 110-120 mittarin mukaan.
Tietysti maa oli märkä, joten jälkiä jäähdytysnesteen vuodosta oli mahdoton havaita, ja konepellin alle katsottaessa ei näkynyt märkää missään.
Auto hinattiin nyt merkkiliikken pihaan, mutta kiinnostaisi saada jotain arvioita, että mikä olisi mahdollisesti hajonnut.
Itse olen ihmetellyt jäähdyttimen flektien toitintaa; tuulettimet tuntuisivat huutavan aina pysähdyttäessä, oli takana sitten kaupunki - tai tasaista maantieajoa.
Ilmeisesti tässä ei ole lainkaan viskoflektiä, vaan jäähdytys hoituu ajoviiman lisäksi kahdella termostaattiohjatulla sähköflektillä?
Lämmöt on aina ennen pysyneet tasan 90 asteessa (mittarin mukaan), mutta nyt sitten varoittamatta nousivat. Autoon tunki ongelman ilmetessä kuumaa ja kosteaa ilmaa tuuletuksen kautta, joka voisi viitata lämmityslaitteen kennon rikkoutumiseen.
Paisuntasäiliö oli täysin tyhjä. Moottorin jäähdyttyä uusi käynnistys ei paljastanut ainakaan mitään näkyvää vuotoa, moottoria tosin ei uskallettu käyttää kun vajaa 10 sekuntia tyhjäkäynnillä, mutta luulisi jo tuossa ajassa suurempien vuiotojen jo näkyvän.
Kiitokset kaikista vastauksista.
Elikkäs taas murphyn laki toteutui, ja faijan A8 sattui hajoamaan juhannusaattona.
Auto on siis A8 4.2 quattro -03, ajettu 70tkm.
Auto ollut meillä uudesta asti, ja nyt tuli ensimmäinen ongelma.
Faijua oli mökkimatkalla huomannut lämpöjen nousevan yli normaalin (90C), mutta tietysti mökkitiellä oli sellanen kohta, ettei pysähtyminen ollut mahdollista.
Ongelma ilmaantui jyrkkää mäkeä noustessa, ja oli pakko päästä ylös, sillä ko. tiellä näkyvyys on heikko, ja jos siihen olisi pysähtynyt, niin hyvin varmasti olisi tien varteen pysäköity auto aiheuttanut vaaratilanteita.
Mäen päällä moottori sammutettiin, ja mäki rullattiin alas N:llä moottori sammutettuna, lämmöt oli moottorin sammuessa n. 110-120 mittarin mukaan.
Tietysti maa oli märkä, joten jälkiä jäähdytysnesteen vuodosta oli mahdoton havaita, ja konepellin alle katsottaessa ei näkynyt märkää missään.
Auto hinattiin nyt merkkiliikken pihaan, mutta kiinnostaisi saada jotain arvioita, että mikä olisi mahdollisesti hajonnut.
Itse olen ihmetellyt jäähdyttimen flektien toitintaa; tuulettimet tuntuisivat huutavan aina pysähdyttäessä, oli takana sitten kaupunki - tai tasaista maantieajoa.
Ilmeisesti tässä ei ole lainkaan viskoflektiä, vaan jäähdytys hoituu ajoviiman lisäksi kahdella termostaattiohjatulla sähköflektillä?
Lämmöt on aina ennen pysyneet tasan 90 asteessa (mittarin mukaan), mutta nyt sitten varoittamatta nousivat. Autoon tunki ongelman ilmetessä kuumaa ja kosteaa ilmaa tuuletuksen kautta, joka voisi viitata lämmityslaitteen kennon rikkoutumiseen.
Paisuntasäiliö oli täysin tyhjä. Moottorin jäähdyttyä uusi käynnistys ei paljastanut ainakaan mitään näkyvää vuotoa, moottoria tosin ei uskallettu käyttää kun vajaa 10 sekuntia tyhjäkäynnillä, mutta luulisi jo tuossa ajassa suurempien vuiotojen jo näkyvän.
Kiitokset kaikista vastauksista.
Comment