Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi urS4 kohina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi urS4 kohina

    Tuos aamuisel lähdin köröttelee ajaa niin rupesin hämmästelee kun 1- vaihteel ajoin niin semmoinen kohina/rolina kuuluu tasasen tappavaan tahtiin. Muilla vaihteilla ei kuulu mut just 1- vaihteel. Sama asia myös kun käyttää pakkia silloin just kuuluu jotain ylimääräistä.

    Kytkimen painelaakeri on kyl menossa kun nostaa nopeeta kytkin polkimen ylös niin jää laakeri ääntää jumalattoman kovaa, mut sit nostaa nätisti hiljalleen polkimen ylös niin ei mitään ääntä muutaku korkee kihnutus... tietty ääni mikä ääni kaikki tulee kytkimestä, luultavasti.

    No mutta se että mistähän tuo 1-vaihteen rolina vois kuuluu, ei taida voida olla tohon kytkimeen/painelaakeriin, et lähtisi sieltä jotenki tuo ääni... Tai sitten vaihdelaatikko menossa?

    Liekkö kallis kytkinpaketti s4:een?

    #2
    Missä kunnossa on viskoflekti, voisko olla väljää minkä kuulet vain pienillä vaihtella ajettaessa?

    Comment


    • #3
      Joku väljys tuntuu olevan vain pienil vaihteil (1), en oo koitellu tota flektiä viel, pitää päivällä alkaa kattelee et mikä siel ääntää...

      Se että se rolina kuuluu vain kun ajaa melkein pinta kaasulla sit kun lisää vauhtia se ääni häviää.

      Niin ja auton ikä on 1993 vm liekkö ny mitään merkitystä... Toi on ollut ennen automaatti ja vaihdettu sitten 6-vaihteiseen manuaaliin.
      Viimeksi muokannut okkim; 23.6.2008, 19:54. Perustelu: yhdistetty

      Comment


      • #4
        Jos askisi on CBL/CBD/CET ja sarjanumeroltaan pienempi kuin -79444 siinä on ns. heikko ykkönen. Ilmenee juuri tuollaisena paukkeena ja jurinana ja johtuu ykkösen rattaiden kehnosta kunnosta.

        Comment


        • #5
          Hmm, liekkö kallista käyttää huollossa loota? Ja miten on voiko autol viel ajaa tai että se ei hajota koko vaihde laatikkoa?

          Comment


            #6
            Jos nyt en ihan väärin muista on ykkönen ja kakkonen kiinteästi akselissa (vai kummassakin) eli saattaa tulla jonkinmoinen kustannus korjata.

            Comment


              #7
              Sama vika täällä, 1:llä pitää todella häiritsevää rahinaa, ehkä hieman kakkosellakin (mutta ei enää häiritsevästi)

              5.lovinen aski kyseessä. (AAN UrS6:ssa -95) tosin en tiedä, onko loota alkup.
              Viimeksi muokannut VilkkuS; 3.10.2009, 12:59.

              Comment


              • #8
                audi a4 guattro 03 vaihdelaatikko kohisee

                juu elikkä vaihdelaatikko on ruvennut ääntämään! laatikko siis manuaali.

                ääni alkaa siinä kun ylittää reilun viiden kympin nopeuden ja voimistuu siitä mitä lujempaa ajaa. eikä ole niin väliä millä vaihteella ajaa ääni on juuri semmosta kohinaa/hankaava ääni.

                ja semmonen että kuuluuko vaihdelaatikko kohista sillon ku ajat ja varovasti vaihdekeppiä liikuttaa sivuttais liikkein? eli silloin ilmenee sama kohina.

                onko kellään vastaava sattunu tai osaako joku sanoa mikä mahtaa olla?

                laatikkoon vaihtoin vast ikään öljyt ei vaikutusta.

                suuret kiitokset etukäteen!

                Comment


                  #9
                  Ettei vaan olisi kyseessä etupyöränlaakeri josta alkaa olemaan tunnit täynnä? Joskus orastava pyöränlaakeri vamma saattaa kuulostaa kuvailemaltasi laatikkovialta koska kohina "johtaa" vetaria pitkin v.laatikkoon.
                  Viimeksi muokannut hoff4; 7.5.2011, 13:16.

                  Comment


                  • #10
                    UrS6 6-vaihteinen AAN rupesi pitämään pientä kolinaa/naksutusta 1 -vaihteella ajettaessa tasaista nopeutta, pieni kiihdytys / moottorijarrutus silloin kuuluu metallinen ääni.

                    Suurempi kiihdytys tai muut vaihteet -> ääntä ei kuulu.

                    Redlinen laatikkoöljyt vaihdettiin tänään...

                    Moottorin tuuletin heiluu jonkin verran eli luin, että visko voisi aiheuttaa 1 -vaihteella metallista naputusta?

                    Onkohan se kuinka suuri homma korjata?
                    Tai muita vikadiagnoosin ehdotuksia?

                    Comment


                    • #11
                      Hankala näitä ääniä netin yli kuunnella, mutta oireet sopisi 1 vaihteen "tyypivikaan".

                      http://www.elektro.com/~audi/01E/ind5.html

                      Comment


                      • #12
                        Onko tässä syytä alkaa etsimään uutta vaihdelaatikkoa?

                        Voiko jotenkin todeta johtuuko ääni flektin viskosta vai vaihdelaatikosta?

                        Ääni kuuluu myös tyhjäkäynnillä mutta lievempänä eli ehkä vika ei olisikaan vaihdelaatikossa...

                        Comment


                        • #13
                          Siis kuuluko ääni vaikka auto on vapaalla ja se ei liiku ?

                          Comment


                          • #14
                            Juu kylmänä kuuluu vaimeeta naputusta kun auto on paikallaan ja siksi rupesin epäilemään josko laatikko olisikin vielä ehjä...mutta kovempi kolina/naputus kuuluu vain 1 vaihteella ajettaessa.

                            Se flekti heiluu kyllä sentin verran kun kädellä heiluttaa siitä ylhäältä...

                            Comment


                            • #15
                              Vaikuttaako kytkimen painaminen ääneen ? Tuskimpa tuo sitten laatikosta kuuluu. Outoa on kyllä jos pelkällä 1 vaihteella kuuluu.

                              Comment


                              • #16
                                Tänään kävin käynnistelemässä Urssia pitkästä aikaa ja kuuntelin korvat höröllä heti sitä naputusta...ja ja naputus kuuluu kun kytkin on ylhäällä mutta ei kuulunut kun kytkin oli alhaalla.

                                Sorry, kun annoin virheellisesti kuvausta viasta...

                                Ja naputus/kolina kuuluu myös 1 vaihteella ajettaessa mutta muilla vaihteilla ääntä ei enää kuulu...tai sitten muut äänet kasvavat niin koviksi, että naputus/kolina häviää niiden alle.

                                Comment


                                • #17
                                  Kai siellä painelaakeri ääntää vain jos paikoillaan naputtaa kytkin ylhäällä, mutta alas painaessa loppuu. Itsellä kanssa s2 6lovinen laatikko ääntää hieman 1 vaihteella. Oma käsitykseni tästä on että kovaa ajoa vain.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Painelaakeri ei pyöri kytkin ylhäällä. Eli ei voi ääntää jos ei ole irronnut haarukasta tai jotain muuta outoa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ok.

                                      Kylmänä ja kytkin ylhäällä siis kuuluu mutta kummallisinta on, että ääntää 1 vaihteella ajettaessa myös.

                                      Vielä kummallisempaa on, että kun auto oli lämpösessä tallissa yön yli niin tänä aamuna kun siirsin taas pihalle ei ääntä kuulunut tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä mutta liikkeelle lähdettässä naputus ääni tuli 1 vaihteella...

                                      Täytyy vain seurailla jos ääni kovenee 1 -vaihteella tai tyhjäkäynnillä niin pitää sitten miettiä toimenpiteitä...tai jos korkkaa niin sitten on ajot pannassa...:)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitäs kytkinpaketti-yhdistelmää ootte suosineet?

                                        Nyt hieman suuremman "kaasun" käytön jälkeen olin tuntevinani hieman palaneen käryä ja naputus kuuluu edelleen kytkin ylhäällä ja 1 vaihteella ajettaessa, mahdollisesti myös muilla vaihteilla mutta hukkuu muuhun pörinään.

                                        Riittäisikö orkkis kytkinpaketti tulevalle 450 hv setupille?

                                        Comment


                                          #21
                                          noin 500nm sanoisin kunnossa oleville orkkis kamoille,sre asetelmaa sen jälkeen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            754-loppuinen sre vaan kehiin orkkis levyllä jos säilytät kaksoismassan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              S2:seen alkoi pitämään ihmeellistä kitinää kun painaa kytkintä, loppuu kun nostaa kytkimen. Lisäksi poljin ei palaudu niin rivakasti ylös ja välillä jää hieman vajaaksi ja jalalla pitää nostaa ylös. Ei kuitenkaan jää luistamaan ja muuten toimii normaalisti. Jarrunestesäiliön pinta aavistuksen noussut myös? Työsylinterin suuntaan vilkuilin ja sen mitä sinne näin niin vaihdevivuston nivelen kumi oli selvästi märkä ja se taitaa olla siinä aivan alla?

                                              Painelaakeri tuon kitinän varmasti voisi aihettaa mutta voiko vaikuttaa polkimeen ja mikä tappaisi laakerin kun sillä ja asetelmalla ajettu max 5000km.

                                              Comment


                                              • #24
                                                No niin nyt on purettu ja painelaakeri on kädessä. Ensihavainto on että siihen on ilmestynyt ura joka täsmää asetelmaan eli ilmeisesti on hirttänyt sen verran kiinni että on alkanut pyörimään mukana. Ja mikä on aiheuttanut sen että on noin käynyt. Kytkimen hiluilla ajettu max 5000km. Onko esim työsylinterin vajaatoiminta voinut aiheuttaa että laakeri olisi kaput?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Olisko kellään hyvää vinkkiä miten tuon työsylinterin saa irti tuosta pikkukorisesesta? Näyttää pahalta ja varmasti onkin mutta jos jotain neuvoja tulis niin säästyis aikaa ja hermoja ja sais vielä viikonlopuks vaikka ajoon.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eikös sinulla ole laatikko lattialla, niin eihän se ole kuin ottaa vaan. Jos autossa paikallaan, niin vaihdevivuston irroituksella saa lisää tilaa. Kyljestä pultti auki ja pikku työntö asetelmaan päin, niin pitäs alkaa lähtemään.

                                                    Vai tarkoitako pääsylinteriä ?
                                                    Ei siinäkään mitään ihmeellistä ole. Letku, putki ja kiinnityspultit auki.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Laatikko paikallaan moottori on irti, samalla hierotaan vähän sitäkin.. Työsylinteriä tarkoitin, ja eilen jo sekin otettiin irti... vetari ja vivut irti niin tuli tosiaan tilaa.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X