Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

NF-evo2 elää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • NF-evo2 elää

    noko mie kauan linjoilta poissa.... Nf-evo2 elää kuitenkin..

    eli ko:vapari 5syl, jolle on pannaan "Avarrettu" kansi,,5-3 sarja, megasguirt. (KE-jet)?? 272"( faktat on jossain paperinipussa) nokka, okei!! pääseekö moisella kasauksella ikinä tai koskaan 200hv:n/260nm tehoihin?? Hatusta vetelen ja uteliaisuuttani kyselen???

    aikoinaanhan Audifinsseillä mainittiin ??? ettei ke-jetin paukut riitä kuin jonnekin 250hv:n tehoihin...ok..no silloihan NF:ssä oli turbo???

    voiko yleensäkään ke-jetiä huijata suurempia tehoja hakiessa??

    Kimmo

  • #2
    pääseekö moisella kasauksella ikinä tai koskaan 200hv:n/260nm tehoihin??
    EI , ikävä kyllä .

    Comment


    • #3
      ...okei, taitanee ne tehot asettua 160hv/220nm tienoille.

      Aikoinaan vapari-vitosista otettiin yli 200hv:n tehoja. millaisilla resepteillä niitä rakennettiin?

      Comment


      • #4
        Laitanpa nyt vaikka vähän hävettääkin:
        Eka 5 syl. viritykseni= 81mm porattu ,mahlen takomännät , kansi laitettu(venttiilit+kanavat+nokka) , "viritelty" Jumitronic (K-Jetronic) ,5-3-1 pakosarja. .....

        LOPPUTULOS = 123HV / 170Nm

        Ei paljon hymyilyttänyt penkityksen jälkeen .

        Comment


        • #5
          Voi ei, eihän siinä niin pitänyt käydä. Oma rojekti on vähän samansuuntainen.

          eli: NF:n lohko Mahlen 82,5 takoilla. Kansi on Pasi Lammen tekemä.Nokaksi Schrick 272* (kokonaisnosto 11,4, nokkien välinen kulma 110*). puristukset 10:5, Pakosarjaksi 5-3-1 ja megasquirt. Näillä eväillä alkuun.

          Nykyään motin päällä on myöskin Pasin tekemä kansi, tosin vakio vermeillä. kannen vaihdon jälkeen on koettu seuraavaa Persdynolla ilman gps-rannekelloa:

          -Ennen kone lähti kiertään 3500rpm:n jälkeen ja alkoi hyytymään 6000rpm tienoilla, nyt lähtee 3000rpm ja vetää äkisemättä 7000+rpm, rajoitin katkaisee pensan kulun 7200rpm.

          -Joitain tuttuja hitonmoisia ylämäkiä vedättäessä joutui runnoon nelosta silmään jottei meno hyytyis, nyt voi vetää samat mäet 5:lla ilman voivotteluja.

          -Aikaisemmin limpura kelas karmeen pitkän vingutuksen jälkeen hippa vajaat 200km/h mittariin, nyt kelaa 220km/h, jos tällä nyt mitään merkitystä on.

          -pensaa kuluu 1l vähemmän sataselle

          Nämä positiiviset puolet pelkän kannen putsauksella.

          Nokka on tarkoituksella valittu "miedoksi", koska se toimii myös tuolla Ke-jetin kanssa ainakin Schricksin myyjien mukaan. Megas:n asentaminen on jo sen verran hankala projekti minulle, että asennan/säädän sen sit pari kertaa homman tehdeinen kanssa.

          Rahaahan tässä palaa varmaankin yksien saunapaneeleiden verran suhteessa saavutettun tehoon, vai miten se meni???

          riksin nokkia myy Bayermann 09-674500 tai risto.virtala@bayermann.fi

          Comment


            #6
            Jos vakio NF veivasi huippuja 200km/h ja virityksen jälkeen huiput on 220km/h (10% enemmän), niin voit huoletta laskea tehonliSäyksen olevan ainakin 10%, todennäköisesti hieman enemmän. Veikkaanpa, että viritetty NF potkii jotain 115kW (~150hv).

            Comment


              #7
              Eikös se mennytkin nopeuden neljänteen potenssiin? Eli ihan hyvältä vaikuttaa siinä mielessä.

              Comment


              • #8
                Suuntahan on vielä "toistaiseksi" oikea.

                Onnistuiskohan siitä 7A- sarjaa millään vääntämällä, sarjaa 10v:hen? laipat vaihtais, putket kohdilleen, putken loppupään ja katin välisen putken tekis tilan mukaan??? ke-jettihän jää pois..

                Comment


                • #9
                  Eikös se mennytkin nopeuden neljänteen potenssiin?
                  Tehontarve kasvaa kolmanteen potenssiin eli 1,1^3 on noin 1.33 eli tehonlisäys 33% tämän mukaan.

                  Comment


                    #10
                    Kimmo, jos tarttet protoiluun sarjan, multa löytyy hyllystä.

                    Comment


                      #11
                      7A- sarjaa millään vääntämällä
                      Kyllä siellä imusarjan kanssa tulee kova vääntö. Irtokannella vaan vesijohtokäyristä protoamaan... :)

                      Comment


                        #12
                        Mukava kuulla (lukea..) Kimmokin taas linjoilla. Kaveria tuntemattomille tiedoksi, että vuoden 2003 ratapäivät Jurvassa olisivat olleet moninkerroin tylsemmät ilman meidän Norjan vahvistusta, eli Kimmon ahkeraa (lue: 90% ajasta radalla hakien rajoja) radan käyttöä. Ja ne rajatkinhan löydettiin... Taidettiin Kimmo palkitakin silloin. Ja j-pm taisi muistaa myös pilakuvissa, joita valitettavasti emme ole saaneet nädä pitkään aikaan.
                        Kimmo, tervetuloa taas Raaheen, kun ohi ajelet!!!

                        Comment


                        • #13
                          jep, linjoilla ollaan. Itse asiassa olikin vääntämässä kyselyä, tuosta 7A-sarjan vääntämisestä. Ramihan on aikaisempien viestien mukaan moista kokeillutkin, eikä menny paikoilleen, koska imusarja oli tiellä ja reiät eivät passanneet. Aion nyt kuitenkin moista kokeilla, koska sarja on tilattu. Pakkohan sitä on nyt kokeilla, jottei jää vaivaamaan. Imusarjankin vois vääntää samoilla savotoilla.

                          Ohi topikin...
                          Jurva 2003 olikin aivan mahtava päivä. Alku meni vähän aristellessa, mutta kun Mikon (s) kans kasasimme grilliä (kuin ois atomipommia kasannut), niin homma helpotti, koska samalla sai tutustua harrastajiin, taisin vissiin Tepolta kysyäkin "et uskaltaako tonne radalle mennä?". Radalla luukuttaminen olikin parempaa kuin huono seksi. Kesälla sit kiusaamaan MC-miehiä ja läjä renkaita mukaan.

                          Comment


                            #14
                            Öö, en ole kokeillut fyysisesti, mutta sen verran että NM:n sarjaa tyrkytin 10V:n kanteen jossa oli imusarja paikallaan ja totesin ettei ainakaan vakioimusarjalla ja K-Jetillä ole mitään asiaa.

                            http://personal.inet.fi/cool/fauwee/...V/dscn0326.jpg

                            Imusarja tulee tosi pahasti tielle, NM/7A peltisarja koukkaa aika ylös pakoaukkojen keskilinjasta. Tuo käärmeenpesä pitäisi saada laskettua useampi sentti alemmas ja 10V:n imusarja lähtemään heti kannesta jyrkemmin ylöspäin.

                            Tuosta näkee miten ylös se nousee.

                            http://personal.inet.fi/cool/fauwee/...V/dscn0529.jpg

                            Mutta kun en tosissaan ruvennut kokeilemaan, niin en sitten osaa tätä ennakkoihmettelyä enempiä kertoa. :)

                            Comment


                            • #15
                              Kaivellaanpa vanhoja ylöspäin..

                              Vaparien peltisarjakeskusteluja haeskelin ja pari niitä löytyikin, mutta mikäs on pellepelottomien tilanne: onko kukaan saanut toteutettua 10v vapariin peltisarjaa?
                              Essonbaarilla jutustelivat joskus että noita tehtäisiin (Ruotsissa?) ihan myyntiinkin, onko kukaan törmännyt tällaiseen? Vai onkohan nuo vaan kylänmiesten juttuja..

                              Comment


                                #16
                                Marteliuksen kanssa juttelin joskus miekka ja kirves vuonna, kertoi tehneensä 1-2 sarjaa. Oli kuulemma hankala ja hänellä on jigi hukassa (?) ja hintaa tulee jotain 1000 euroa.

                                Kun funtsii tilan ahtautta ja vääntämisen määrää, niin räätälisarja hyvinkin maksaa tonnin. Jos jollain on jigi tuota sarjaa varten, niin sitten nopeutuu ja hinta putoaa (?) alaspäin.

                                Mutta alkuperäiseen kysymykseen. TT-vainaalla oli taannoin Gr.A 10V 2.2, josta oli penkitetty 200 pollea? Onko hajua miten tuo oli toteutettu? Jokuhan osti ko. myllyn, vaikuttaako listalla? Vai muistanko väärin?

                                Comment


                                • #17
                                  Tuo profiilissa oleva leikkikalu on juurikin tuollainen Gr.A 10v 2,2, ja kuuleman mukaan siitä on penkitetty(en oo nähny lappuja) 188 hv. Nyt motti on levällään ja aikas vakiolta sisuskalut näyttää. Pitää mittailla venttiilit ym..

                                  Muutokset mitä koneeseen on tehty: kansi portattu, A-ryhmän nokka-akseli, bensapaineet nostettu, nämä pystyy näin äkikseltään kertomaan.

                                  Kuulemma tekevät ralli käyttöön jo 220-230 hv koneita, mutta tuolloin kansi ei ole enää kovin pitkä ikäinen.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X