Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7bt käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7bt käyntihäiriö

    Missähän vika kun satunnaisesti tyhjäkäynti alkaa hörpöttää, eli kierrokset seilaa 500-900 kierroksen välillä ikäänkuin kone meinaisi sammua ja sitten taas saa kierroksia. Ongelma poistuu yleensä kierroksia hetkellisesti nostamalla. Alkuun ilmiö esiintyi ehkä kerran kuussa, ja vähitellen on yleistynyt lähes päivittäiseksi. Kylmällä tai täysin lämpöisellä koneella ongelmaa ei esiinny, vaan yleensä tilanteissa joissa auto on hetken parkissa ja sitten starttaa uudelleen liikenteeseen. Lisäksi se ei ilmene heti vaan hetken ajamisen jälkeen, esim ensimmäisissä liikennevaloissa pysähtyessä.

    edit: Joskus tuoksahtaa bensa kun autosta nousee pois ja kävelee vierestä. Ajaessa hajua ei huomaa. Viittaisiko sähköpuolelle ettei polta joka pytyssä kunnolla? Voi tietysti olla ettei nuo jutut liity toisiinsa mitenkään. Vielä tuosta hörpötyksestä, että se kyllä mielestäni reagoi kaasuun heti kakistelematta.
    Viimeksi muokannut Ishtor; 17.6.2008, 12:59.

  • #2
    Mulla puolien liittimien avaus/puhdistus auttoi moiseen.

    Comment


    • #3
      Olivat paikallisessa merkkiliikkeessä sitä mieltä että vikamuistista pitäisi löytyä ongelman syy. Epäilivät lämpötila-anturia, eli että pukkaisi liian rikasta seosta. Toisaalta sen puolesta puhuisi myös hivenen noussut kulutus (imatra-helsinki-imatra ennen keskikulutus vähän yli 10l, nyt näytti viimeisen reissun jäljiltä 10,8.) ja tuo mainittu bensan haju aina silloin tällöin. No, asia selvinnee kun ajan huoltoon ja luetutan muistin. Taidankin kysäistä jo tänään jos ehtisivät katsomaan.

      Comment


      • #4
        Vikamuistissa oli 3 merkintää. Yksi oli joku imupuolen vuotoon liittyvä juttu, toinen ahtopaineen nousu liian korkealle ja kolmas nokka-akselin asentotunnistimen vika. Kaksi ensimmäistä poistuivat kun muistin tyhjensi, eli eivät ole ainakaan koko aikaa päällä, mutta asentotunnistimen vika tuli näkyviin heti uudelleen. Eli vaihtoon menee, kunhan saavat osat paikalle. Osat 140€ ja muutaman tunnin työ päälle (kuulostaa isolta työmäärältä moisen toimenpiteen takia).

        Sitä en tiedä vaikuttaako tuo tähän kyseiseen käyntihäiriöön, koska kyse on kuitenkin satunnaisesta viasta ja nokka-akselivika taas on päällä koko ajan. Mutta sittenpä tuon näkee. Pakkohan se on joka tapauksessa vaihtaa kun se kerran rikki on.

        Comment


        • #5
          Kerroppa sitten mitä tapahtui kun on vaihdettu.
          Mullakin on hallista koodia eikä auttanut vaihto.
          p.s. ei sen vaihtoon mene kuin 5 min, jos siis aikovat siitä laskuttaa parista tunnista.

          Comment


          • #6
            kokeile jarruttaa voimakkaasti ja painaa sen jälkeen heti kaasua vaikka reilumminkin, jos tuntuu että auto puutuu että olis liian iso vaihde silmässä, niin vika on varmaankin lambdoissa, niiden toiminta kannattaa katsoa jollain vag-comin tyyppisellä.
            ite huomasin että mitä isompi oli vauhti mistä jarrutti, niin sitä pitempään tuo puutuminen kesti.

            Comment


            • #7
              Sen verran mitä korjaamolta töihin ajelin, niin ainakin tuntui että voimaa olisi enemmän (eli entiseen malliin) ja moottorin toiminta loogisempaa (ei se tosin mitenkään pahalta/heikkotehoiselta ennenkään tuntunut). Että kai se jotain auttoi. Paha sanoa vielä auttoiko siihen alkuperäiseen vikaan eli käyntihäiriöön, kun ei ole kyseistä oiretta tehty muutenkaan varmaan pariin viikkoon.

              Tuota jarrutestiä en kokeillut. En oikein tajunnut mitä ajoit takaa, kun samahan se lienee mistä vauhdista jarruttaa, eikös ne moottorin kierrokset liene se määräävin tekijä? Ja jos jarrutuksen jälkeen tällään lutan tiskiin niin laatikko arpoo pienempää ja sitten mennään. Tippi nääs...

              250? meni kun laskuttivat sen ensimmäisen käynnin, varaosan ja työn samalla kertaa. Eli ei paha.
              Viimeksi muokannut porkkis; 11.7.2008, 13:02. Perustelu: yhdistetty

              Comment

              Working...
              X