Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten irroittaa bensapumppu? URS4 -93 ABH

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten irroittaa bensapumppu? URS4 -93 ABH

    Nyt tuli tenkkapoo. Perhealbumi ei pelaa kotikoneella (resoluutiojuttu), enkä saa mistään pikaisesti tietoa kuinka irroittaa bensapumppu tankin pohjalta. Siinä on joku juju, eikö? Joku ulkokehän "lukkorengas" siitä jo irtosi, mutta eipä auttanut pumpun irtoamiseen. Lukkorenkaassa (vai mikä se nyt on) oli nuoli ja teksti "ZU". Ei auta rimpuilu nuolen suuntaan eikä toiseen. Kaikki muovia, joten liikaa voimaa en uskalla käyttää.

    Miten ihmeessä sen pumpun saa irti niin, että se kummallinen muovihässäkkä ei hajoa??

    E: ...ja itse itselleni vastaten: söötsin tulosten mukaan voimalla lähtee... ja taas yrittämään.
    Viimeksi muokannut QuattroTbo; 14.6.2008, 17:53.

    #2
    Jos on samalla tavalla kuin AAN koneisessa, niin sitä lukkorengasta ei tarvitse etes irroittaa. Pumppu on kahdella kynnellä kiinni siinä kehikossa. Niitä taivuttamalla pumppu nousee suoraan ylöspäin.

    Comment


      #3
      Ohjeet lontooksi jos on vielä tarvetta:
      http://www.elektro.com/~audi/fuelpump/

      Comment


      • #4
        Kiitos ohjeistuksesta, mutta ehdin jo vaihtaa pumpun. Voimaa vaan tarvittiin lisää.

        No, nyt kun pa-pumppu on uusi ja hiljainen, niin auton toiminta parani hiukan, ihan vaan hiukan. Argh.
        Yhä edelleen moottori ei saa bensaa riittävästi ja vetoa/vääntöä ei ole kuin pienillä kierroksilla 1000-2500rpm, joille bensaa vielä riittää. Tämän jälkeen, kun koneen pitäisi ryhtyä kiskomaan oikein kunnolla, veto muuttuu "ohueksi" ja ontuvaksi ja saan nauttia pelkästään imuäänistä. Suorituskyky on samaa luokkaa kuin 100hv perheautossa...
        Onko kellään ollut vikaa polttoaineen painesäätimessä? Voiko sitä avata/korjata/puhdistaa?

        Comment


        • #5
          Itellä samanlainen kulkuongelma pumpun vaihdon jälkeen kun pistin motonetistä haetun VDO:n (tais olla 2,8 koneelle listattu tuote). Ei nilkka oikoisena vetäny AAN oikein mihinkään. Orkkispumppulla alkoi liikkumaan normaalilla otteella.

          Comment


            #6
            Suodatin vaihdettu?

            Comment


            • #7
              On vaihdettu kaikki suodattimet ja pa-pumppu on clubin kautta T. Kalskeen toimittama, joten luulis olevan oikea. MAF on uusi, Lamda on uusi, tulpat on uudet... jopa boxi ja lastu on "uusi". Epäilen polttoaineen paineen puutetta suuttimilla. Se polttoaineen painesäädin, joka säätää millainen paine niissä suutinpalkeissa on...? Siinäkö vika?

              Comment


                #8
                mittaamallahan se selviäisi

                Comment


                • #9
                  Lämmitetään vanhaa aihetta.

                  Lähti viimein ässä Kouvolaan merkkiliikkeeseen tutkittavaksi. Loppui oma innostus ja ideat. Mystinen on tuo tehohäviön aiheuttaja.

                  Comment

                  Working...
                  X