Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 ja outo tärinä/teho häviö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 ja outo tärinä/teho häviö

    moikka
    elikkäs tänää huomasin tämmöisen ongelman kun kiihdyttää ja ahtopaineet ovat siinä 1barissa mikä on maximi autossani(s4 2.7 v6 1998) niin auto alkaa täristä ja tuntuu kuin tehot häviäisivät sitten kuitekin kun antaa kaasun olla pohjassa noin 4sec niin auto taas kiihtyy siitä eteenpäin.tämä asia tapahtui 2,3,4 vaihteella kun testasin ja noin 3500kierroksen kohdalla täysillä ahdoilla??
    itse toki ajattelin että olisiko joku letku irti ja tunnin tarkastelun jälkeen ei löytynyt yhtää irrallista letkua..mistäköhän tämä voisi johtua?onko jotain hajalla vai mikä on?ja vielä tuohon ongelmaan tuli mieleen että kun ahdot olivat huipussaan ahto mittari myös tärisi aika paljon? ja nyt huomasin että ahto paineet yrittävät nousta yli 1.1 barin samalla kun tärisee ilmeisesti vuotoako jossain ??
    Viimeksi muokannut lefa; 14.6.2008, 16:52.

  • #2
    auto ollut seisonnassa tuosta saakka kun laitoin viestin eikä yhtään vastausta..no ajattelin nytten viedä audin johonkin huoltoon että saan talveksi ajoon niin mikä olisi hyvä huolto paikka tuommoisella vialle tässä pääkaupunki / kanta häme alueella ?

    Comment


      #3
      huoltoon en ota kantaa mutta aina ekana pitäis tehdä painetestaus. Melko varmasti joku letku vuotaa. Oma arvaus f-hose tai tbb eli se kuminen y-kappale edessä ylhäällä. tee haku f-hose :lla niin löydät missä se on.

      Comment


        #4
        Vikakoodit kannattaa myös tarkistaa, ja logittaa MAFfin toiminta sekä ahtopaineet.

        Comment


        • #5
          vikakoodilla ei anna mitään..no täytyy tutkia vielä jos löytyis joku vuoto ihan silmä määräisesti etsimällä.
          edit. eipä löytynyt mitään letkua mikä olisi ollut rikki kun tossa purin by bassinkin edestä pois..ja on muuten tuo samcon silikoni letku sarja asennettuna niin ei kai niin helposti pitäisi hajota edes..aika epätoivoista etsiä kyllä tuota vikaa kun ei ole mahdollisuutta kompuraan että saisi paineilla testattua...jos joku haluu niin tästä saa halvalla auton...
          Viimeksi muokannut lefa; 10.9.2008, 17:56.

          Comment


          • #6
            Vie suosiolla sellaiselle pajalle että osaavat laittaa kuntoon. Tai siis näin minä asian tekisin. Kun ite ei todellakaan kaikkea asioita osaa tehdä, niin sama silloin maksaa siitä että joku muu osaa :)

            Comment


              #7
              Jos sinulla on varaa seisotella sitä noin kauan, niin tuo tänne, eiköhän se joskus kuntoonkin tulisi :)

              Comment


              • #8
                ajattelin varata tossa huomenissa ajan tuolta hyvinkään auto sportista kun ovat erikoistuneet audeihin..muuten voisin kyllä tuoda sinne mutta matkaa kertyy vähän liikaa no katsotaan josko ne saavat sen kuntoon jos ei niin.......

                Comment


                • #9
                  Toista itseäni nyt täällä..

                  Mulla oli A4:ssa saman tyylinen vika ja se korjaantu kun vaihdoin ykkös pytyn puolan.

                  Kannattaa kokeilla sitä ensin ku rupee mitään über kallista vaihtamaan. Siis jos ei sitten tosiaan ole se ahtovuoto.

                  Comment


                  • #10
                    nyt oli huollossa niin selvisi että kuskin puolen välijäähdytin vuotaa..nytten pitäisi joko hommata uusi välijäähdytin tai teettää kokonaan uusi siihen keulalle ja poistaa ne molemmat..kumpi ratkaisu olisi parempi?ja mitä maskaa semmoisen isomman välärin teettäminen ja onko järkevä ratkaisu?ja missä olisi mahdollista teettää?

                    Comment


                    • #11
                      Saa niitä kiinan mallisia valmiinakin kolmella sataa eteen, tai sitten risan cuulerit niin ei tarvi niin paljon sählätä putkien kanssa.
                      Ja mulla on myös myydä alkup. cuuleri jos et muuta halua

                      Comment


                        #12
                        Tehojen kannalta on parempi laittaa FMIC. Ei kannata tosiaan teettää, kun hyvän kiinancoolerin saa paljon halvemmalla, ja jopa toimiikin tehokkaammin.

                        Paljon helpompi on tietysti heittää sinne ehjä vakiocooleri.

                        Comment


                        • #13
                          onko ne kiinan mallit ihan semmoisia sitten että voi poistaa molemmat vakiot pois ja yksi iso tilalle ?
                          mistäs niitä saa hommattua ? semmoinen ehkä kiinnostaisi..

                          Comment


                            #14
                            FMICin kanssa joutuu sitten poistamaan poikittaisesta törmäyspalkista tavaraa keskeltä aika lailla ja myös ilmastoinnin puhallin pitää poistaa. Mullahan tommonen oli kiinni, mutta radalla jäähdytysveden lämmöt nousi liikaa omiin tarpeisiin. Tienpäällä toimi kyllä hyvin.

                            Vielä noista ebay mallien letkuista: Ne on ohuita ja jopa puhkeavat ahtojen ja lämmön vaikutuksesta. HT-tune ainakin noita on myynyt ja on mullakin yks käytetty.

                            Comment

                            Working...
                            X