Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 200 20v ja S2 alustan osien erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 200 20v ja S2 alustan osien erot

    Elikkä kaverille oltais laittamassa 200 20v konetta(3B) typ89 coupe quattroon. konttorilla sanoivat että alustan osat pitäisi olla S2:sta. Joten kysymys kuuluu: ovatko 200 20v:n ja S2 alustan osat samanlaiset ja käyvätkö tuohon coupe quattroon?

  • #2
    200 ja s2 alustan osat aivan erilaiset. 200 osista ei käy mikään coupe quattroon. s2:sta taitaa sopia.

    Comment


      #3
      Mikä coupe quattro on kyseessä? Alustathan ovat noissa lähes samanlaiset jo valmiiksi, malleista riippuen. Siis S2 kanssa. Joku swapin tehnyt varmaan osaa listata osat lonkalta.

      Comment


        #4
        etu-tolpat,5x112 navat,takavakaaja. etuvakaakajakin saattoi olla vahvempi

        Comment


          #5
          No swappia en ole tehnyt, mutta kyllä coupequattron alusta on ihan eri ku s2.
          Iskarit, jouset, jarrut, vetoakselit, navat (etu?), laakerit (etu), aski, peränlaipat - jotain listatakseni.

          Comment


            #6
            7A:n ja 3B:n etutolpat näyttäs olevat samat. Kuin myös pyörän laakerit ovat saman 82mm.

            Comment


              #7
              3B:ssä on paksummat tolpat eli tasan samat kuin ABY:ssä.

              Comment


                #8
                Eikös nuo jarrutkin ole samat 7A-3B pl. levyjen pulttijako.

                E. niin milläs koneella se kyseinen cq on?

                Comment


                  #9
                  3B:ssä on paksummat tolpat eli tasan samat kuin ABY:ssä.
                  Joo niin onkin. My bad. 5-pyttysten tolpat olikin seuraavalla sivulla eriteltynä:)

                  Comment


                  • #10
                    autohan on 7A koneella. mitä joutuu muuttamaan alustasta kun vaihtaa 3B koneen?

                    Comment


                      #11
                      kannattaa kysyä konttorilta,se riippuu niin paljon katsastusmiehestä

                      Comment


                        #12
                        Periaatteessa vakaajat ja etutolpat riittää, mutta kysy konttorilta, jossa aiot muutoskatsastaa.
                        Voivat vaatia myös vetarit (järeämmät sisäpäät) ja navat jne. Jarrut ovat samat ja tukivarret jne. Tuskin pulttijaosta niuhottaa, mutta varmista.
                        89 autossa ei myöskään ole takavakaajaa, joten se aiheuttaa kustannuksia. S2:ssa on aina. Tarvitset sen takia myös takakelkan, takatolpat ja itse vakaajan.

                        Comment


                          #13
                          juu, kysy eka, koska tuota askai pyydetään joskus vaihtamaan, joskus ei, tekee ison eron.

                          Comment


                          • #14
                            Olen tuota joskus kysynyt. Pulttijako, jarrut ja näin ollen vanteet menee uusiksi jos inssi menee kirjan mukaan. 5x112 jaolla saadaan kestävämpi ote vanteeseen kuin 4x108. Periaatteessa tuossa pykälässä on porsaanreikä siinä suhteessa että laki velvoittaa ainoastaan takaamaan sen että vanne kestää ja koska vannevalmistajilla ei ole sen enempää 5x112 jaolle kuin 4x108 jaolle mitään lujuusluokituksia napojen vaihdolle ei periaatteessa olisi perustetta. Mutta kannattaa tosiaan kysyä konttorilta.

                            S2 vastaava tai parempihan sen tulisi yleisesti ottaen olla. Ja nimenomaan alustan ja jarrujen osalta. Voimansiirto ei inssejä kiinnosta ja miksi kiinnostaisi. Vähemmän siitä on harmia liikenteessä jos on loota hajalla tai vetarit poikki. Jarrut ja alusta on taas siellä hillitsevässä päässä.

                            Comment


                              #15
                              kyllä se vaan loota kiinnostaa.
                              Ja pulttijako tulee äkkiä siitä jos vaihtaa sen askin, tarttee vaihtaa vetarit, ni menee lakrut uusiksi ni isompata lakrua varte pitää nilkkanapamikäsenyton vaihtaa = jako vaihtuu

                              Comment


                                #16
                                Vaihteiston tulee olla myös vertailumallista ainakin joidenkin konttorien mukaan. Olen päissäni miettinyt että tuo on tulkintakysymys ja ake on tarkoittanut että välitysten oltava samat "gramaa/km autoissa". Vanhemmissahan tuo on lähinnä *ttuilua, mutta saattavat tosiaan vaatia.

                                7A ja 3B lakrut on samat ja näinollen vetarien ulkonivelet myös samaa järeyttä.

                                Comment


                                  #17
                                  Mikshän uudemmissa S2:sissa, tai ainakin avantissa on pienempi 75mm laakeri, kun 3b:ssä on 82mm. Tosin tähän mun autoon oli vaihdettu nuo 3b:n navat, ku olikin 82mm laakeri.
                                  Viimeksi muokannut VilleP; 12.6.2008, 15:03.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä ässässä kuluu olla/on tuo 82 mm. laakeri.

                                    Comment


                                      #19
                                      Coupessa kyllä. Avantissa 75mm, voipi etkasta vilkasta.

                                      8A0 498 625 - wheel bearing with mounting parts 75mm - ABK,ACE,ABY,NG,ADW

                                      Mulle kun laakkosella vaihtovat etumaiset laakerit, niin tilasitvat liian pienet koska runkonumeron perusteella tuli 75mm. Eli mulle on vaihdettu joskus isommat navat.

                                      Comment


                                        #20
                                        Perhealbumissakin on virheitä. Jossain korissa oli viisipulttisia NG-koneisen napojakin ja mitä kaikkea sitä nyt on tullutkaan vastaan...

                                        Comment


                                          #21
                                          Väittäisin kyllä, että sedanit/avantit on isomilla laakereilla (edessä ja takana sama laakeri) tehtaalta tullessaan. Sanoopa sitten albumi mitä vaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Raamattumme on siis erehtyväinen?

                                            Comment


                                              #23
                                              Kylläpä siinä taitaa tuommoinen erhe olla.

                                              RS2 kohdalla tarjoaa sitten oikein 82mm. laakeria.

                                              Comment


                                              • #24
                                                soittelin katsastusasemalle ja kyselin voimansiirrosta ja pulttijaosta. katsastusmies sanoi että "ei pulttijaolla ole merkitystä kunhan jarrut ovat muuten samat." eikä askia, vetareita, tms.. ei tarvitse vaihtaa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  eihän siihen sitten paljon vaihdettavia osia jää,tolpat,taka-apurunko,takavakaaja

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Muista käydä näyttää sit samalle jampalle:) Saattaa toinen setä sanoo sit taas toista.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      noh, se aski vaihtuu aikanaan luonnollista reittiä..

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X