Elikkä kaverille oltais laittamassa 200 20v konetta(3B) typ89 coupe quattroon. konttorilla sanoivat että alustan osat pitäisi olla S2:sta. Joten kysymys kuuluu: ovatko 200 20v:n ja S2 alustan osat samanlaiset ja käyvätkö tuohon coupe quattroon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi 200 20v ja S2 alustan osien erot
Collapse
X
-
Eikös nuo jarrutkin ole samat 7A-3B pl. levyjen pulttijako.
E. niin milläs koneella se kyseinen cq on?
Comment
-
Periaatteessa vakaajat ja etutolpat riittää, mutta kysy konttorilta, jossa aiot muutoskatsastaa.
Voivat vaatia myös vetarit (järeämmät sisäpäät) ja navat jne. Jarrut ovat samat ja tukivarret jne. Tuskin pulttijaosta niuhottaa, mutta varmista.
89 autossa ei myöskään ole takavakaajaa, joten se aiheuttaa kustannuksia. S2:ssa on aina. Tarvitset sen takia myös takakelkan, takatolpat ja itse vakaajan.
Comment
-
Olen tuota joskus kysynyt. Pulttijako, jarrut ja näin ollen vanteet menee uusiksi jos inssi menee kirjan mukaan. 5x112 jaolla saadaan kestävämpi ote vanteeseen kuin 4x108. Periaatteessa tuossa pykälässä on porsaanreikä siinä suhteessa että laki velvoittaa ainoastaan takaamaan sen että vanne kestää ja koska vannevalmistajilla ei ole sen enempää 5x112 jaolle kuin 4x108 jaolle mitään lujuusluokituksia napojen vaihdolle ei periaatteessa olisi perustetta. Mutta kannattaa tosiaan kysyä konttorilta.
S2 vastaava tai parempihan sen tulisi yleisesti ottaen olla. Ja nimenomaan alustan ja jarrujen osalta. Voimansiirto ei inssejä kiinnosta ja miksi kiinnostaisi. Vähemmän siitä on harmia liikenteessä jos on loota hajalla tai vetarit poikki. Jarrut ja alusta on taas siellä hillitsevässä päässä.
Comment
-
Vaihteiston tulee olla myös vertailumallista ainakin joidenkin konttorien mukaan. Olen päissäni miettinyt että tuo on tulkintakysymys ja ake on tarkoittanut että välitysten oltava samat "gramaa/km autoissa". Vanhemmissahan tuo on lähinnä *ttuilua, mutta saattavat tosiaan vaatia.
7A ja 3B lakrut on samat ja näinollen vetarien ulkonivelet myös samaa järeyttä.
Comment
-
Coupessa kyllä. Avantissa 75mm, voipi etkasta vilkasta.
8A0 498 625 - wheel bearing with mounting parts 75mm - ABK,ACE,ABY,NG,ADW
Mulle kun laakkosella vaihtovat etumaiset laakerit, niin tilasitvat liian pienet koska runkonumeron perusteella tuli 75mm. Eli mulle on vaihdettu joskus isommat navat.
Comment
Comment