Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 V8?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tämä aihe se ei yksinkertaisesti jätä rauhaan. Jotain poikkeuksellisen häiriintynyttä siinä ajatuksessa B4 V8 on.

    Huomasin noista vanhoista jutuista ja muutamia aihetta viistäneitä tapauksia kuultuani että tuommoisessa prokkiksessa esim VEMS moottorinohjaus voisi olla etu ja olisiko se lisäksi vielä helposti kytkettävissä V6 tilalle sähköisen härdellin osalta?

    Alusta ja jarrumuutokset on tiedossa ja hinnat ei ole varmaan paljoa muuttuneet siitään mitä ne oli. Tuo moottori ja varsinkin sen asennukseen ja mahdolliseen säätöön liittyvät asiat vain suorastaan hirvittää.

    ABH motteja alkaa saamaan aika järkevään hintaan mutta olikos niissä se öljynsyömisongelma? Tuoreemmissa S6 290hv ja A8 300hv variaatioissa olisi sitten suorasytkää. Tuossa nousee vain tuo minimipaino aika vauhdilla. 280hv ABH koneen kanssa auton pitäisi olla puntarilla 1442kg kun 300hv A8 motilla jo satku enemmän. Että se 7kg/1kW täyttyy.

    Noiden koneiden painoiksi löysin tiedon 205-211kg riippuen mallista eli jos tuo AAH paino 161kg pitää paikkansa tuosta tulisi koneen vuoksi 40-50kg lisää painoa nokalle.

    Comment


    • #92
      Ei ole urs6 290hv AEC-koneessa juuri mitään eroa ABH-moottoriin, ei siis sytytyksessäkään. Vissiin öljynsyönti ei ilmene niissä samalla tavalla tai sitten eivät vain ole vielä yhtä loppuunajettuja :)
      32v padoista kireimmät ovat S6+ AHK 326hv ja S8 AHC 340hv. Näissä on motronic M5 ja suorasytkä.

      Moottorin tilavuusvertailun mukaan mitään audi V8-konetta ei voi laittaa B4-koriin ilman erillistä lupakäsittelyä viranomaisen suuntaan. Vertailumalliin nähden tilavuus saa kasvaa 25%. Tosin tietääkseni ihan hyvin poikkeusluvan voi saada, jos osaa sen asiallisesti perustella.

      Comment


      • #93
        Aivan eli suorasytkää varten pitäisi olla noita tuoreempia vehkeitä. Tosin mitä Tepon VEMS tarjousta katsoin siinä oli maininta että ko järjestelmä sallisi suorasytkäohjauksen myös 3B eli siltä osin voisi olettaa myös jakajallisen kasin suorasytytyksen ohjauksen onnistuvan...

        Tuo 300hv A8 malli on käytännön maksimi jos tuota teho-painoa meinaa. Muuten menee kantavuudet metsään. Katsastuksen ajaksihan painon saa aina tarvittaessa järjestettyä mutta ongelma on tosiaan se kantavuus eli autosta aletaan vähentää matkustuskapasiteettia koska kokonaispaino ei muutu mihinkään.

        Poikkeuslupajärjestely on tiedossa. S2 sedan vertailumallilla eli alusta ja jarrut napoineen vähintään siihen kuntoon ja sitten hakemusta vetämään. Ei Aken päätöksentekijän mukaan mikään mahdoton paikka vaikka litratilavuus nouseekin enemmän.

        Tarkkaanottaen säännöt estää myös tuon tehonnousun koska ABY tarjoaa 230hv ja 20% nousu siihen tarkoittaisi maksimissaan 276hv. Poikkeusluvalle menee senkin kanssa. Näitä vain käymäni keskustelun mukaan käsitellään kokonaispakettina ja tuo 7kg/1kW on ainoa sääntö jota ei saa rikki mitenkään. Ei vaikka valmistajalla olisi sarjavalmisteinen tuon rikkova malli, replicaa ei saa tehdä.

        Sinänsähän tuo on hassu tilanne ottaen huomioon että 2,7 litraisen vakiona 265hv bit koneen saa heittää keulalle ihan normaalilla muutoskatsastuksella. Ei mene suurimman vertailumallin (2,8 kutonen) yli tilavuus eikä tehokkaimman vertailumallin (230hv ABY) yli tehot. Ja potentiaalia on kuitenkin hulppeasti...

        Comment


        • #94
          onhan noita pikkukasejakin, 3,6l koneita siis. - miksei semmoisella menisi etiäpäin ?

          Comment


            #95
            Joutuu sen poikkeusluvan anomaan sillekin tilavuuden takia.

            Comment


            • #96
              no uittu. penarilla on sitten olemassa m60b30, kolmen litran kasi. olikohan joku 214hp tms ?
              käytännössä identtinen isoveljensä m64b44 koneen kanssa, mikä onkin tuplavanos ja 4.4 litrainen.

              Comment


              • #97
                Miten olis typ85 V8?
                http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=6&t=29308

                Comment


                  #98
                  Kanttikopassa menee vaan tuo tehopainosuhde rajoille jo 3,6 koneella. Jos ei tarvi olla katulaillinen, niin sittenhän se ei oo muita tekniikkaswappeja kummempi. Tuli tuotakin mietittyä :)

                  Comment


                  • #99
                    Speedpartyynhän on ainakin ilmottautunut Virosta b4 4.2t ajamaan. Ilmeisesti tämä: http://www.youtube.com/watch?v=6tobw...9C33520AB973AD
                    Jännä nähdä livenä.

                    Comment


                    • Kuinkahan ovat tuohon vakio puskimeen saaneet välijäähyn ahdettua?:D

                      Comment


                      • Tuolla puolenvälin jälkeen on kuvia tuosta.

                        http://www.turbogolf.narod.ru/photoalbum.html

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viesti
                          Speedpartyynhän on ainakin ilmottautunut Virosta b4 4.2t ajamaan. Ilmeisesti tämä: http://www.youtube.com/watch?v=6tobw...9C33520AB973AD
                          Jännä nähdä livenä.
                          No voi pärkkele. Tuon olis oikeasti halunnut nähdäkin, mutta pitää olla Imatralla ko. päivänä...

                          Comment


                          • onko tämä projekti jo haudattu?

                            Comment

                            Working...
                            X