Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 V8?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joillain sitä intoa piisaa, propsit siitä!

    Tuo kun valmistuu ja haluat siitä joskus eroon, soittele. Saat vaihdossa hyvin palvelleen coupesi takaisin ;-D

    Comment


    • #32
      En tiedä mistä omankin S2 Avantin paino on revitty, varmaan ihan perus karvalakkiversion paino on otteessa. Puntarissa oikea paino on itkettävän paljon isompi, ei puhuta mistään kymmenistä kiloista... Lisävarusteet tuo järkysti lisää painoa, varsinkin kun ne on ruksattu nahkajakkaroita lukuunottamatta kaikki.

      Viime kerralla konttorilla pähkittiin että tuo ei edes oikesti voisi olla 5paikkainen auto, kun ei kokonaiskantavuus sitä salli :D

      Comment


      • #33
        Njoo. Kyllähän tässä suunnilleen tarvittava tieto alkaisi olla hanskassa. Noin niinkuin tarvittavien muutosten ja lupien osalta. Enää puutu kuin aihio.. A802.8Q(A) jostain ja mahdollisesti Golf vaihdossa.

        Comment


        • #34
          Eikös tossa myyntifoorumilla ole just tuollainen ilmestynyt. Jos täällä mielipiteitä V8 ja BT välillä haetaan niin mun mielestä V8 :)
          Jos vehkeestä tulisi puhdas lelu vailla isoa käyttöautoarvoa niin syylärin siirtäminen taakse varmaan helpottaisi keulan ahtautta.

          Comment


          • #35
            Jutustelin Oppaan kanssa tuosta rojektista ja hänen mukaansa 2.8 V6 on ideaalisin lähtökohta tuommoiselle. V6 syylärillä oli sekin coupe tehty ja koko keulapala on ihan vakiokunnossa.

            Sedan B4 kai tuo ideaalisin lähtökohta minun osaltani olisi. Ei sille kontille niin paljon ole tarvetta. Minkähänlainen savotta on jälkiasentaa manuaali-ilmastointi? Menisikö samaan konkurssiin ja hermoromahdukseen? Vähän laajempi valikoima olisi mutta ilman cooleriakin tulee sitten kuuma.

            Comment


            • #36
              Ei työnä paha, mutta ongelma voi olla täydellisen paketin löytäminen jostain. Samalla vaivalla mun mielestä automaatti-ilmastointi. Taisi Tots ainakin sveitsissä myydä s2 settejä 800 euroon, mutta saattaa olla nihkeä toimittamaan.

              Comment


              • #37
                Kerran koitin englanniksi mailitse lähestyä Totsteileä, mutta eivät vaivautuneet vastaamaan. Liekö olisi pitänyt saksaksi kirjoitella.

                Comment


                • #38
                  Itse lähestyin saksalla ja vaihdoin sitten englantiin, siitä ei meinannut tulla yhtään mitään. Joutui englannin sekaan laittamaan saksaa että se ymmärsi, mutta saatiin hommat hoidettua ilman ongelmia.

                  Comment


                  • #39
                    juu, itsekkin olen totsilta tilannut. Hankalaa ja aika metkaa oli, mutta rahat meni ja tavarat tuli.

                    Kai siellä ny syylärille tilaa pitäisi olla, onhan v8 lyhyempi kone ku i5

                    Comment


                    • #40
                      En tiedä mistä omankin S2 Avantin paino on revitty, varmaan ihan perus karvalakkiversion paino on otteessa. Puntarissa oikea paino on itkettävän paljon isompi, ei puhuta mistään kymmenistä kiloista... Lisävarusteet tuo järkysti lisää painoa, varsinkin kun ne on ruksattu nahkajakkaroita lukuunottamatta kaikki.
                      Minulla vaaka pysähtyi öbaut 1800kg lukemiin katsastuksessa. Tosin kaksi ukkoa oli silloin kyydissä eli reippaat 150-180kg tosta voi vähentää, mutta itkettävän painava kuitenkin. Varusteita myöskin öpaut kaikki anti-rodentista vetokoukkuun paitsi sähkötuolit puuttuu.

                      Comment


                      • #41
                        Kuulin että tuo V8 coupe oli tehty nimenomaan V6 jäähyllä eli keulaosan pitäisi olla varsin yhteensopiva. Samaten putkiston kun putki on tehty V-koneelle. Toki sitä pitää laajentaa ja kai se tuplaulostulo olisi kasin kanssa komia.

                        Coupessa oli GTI jutun jälkeen muutettu ilmanotto moottorin takaosaan ja tätä varten rakennettu konepeltiin skooppi. Alkaa olla rajun näköinen ilmestys.

                        Ei ole aivan ideaalia aihiota näköpiirissä mutta en tiedä kannattaako ihan viimeistä hivelyä Suomesta alkaa kaivaakaan. Varsinkin jos aletaan puhua värisävyistä ym. ;)

                        Comment


                        • #42
                          Tuli tuossa mieleen onko tuo 2.8 V6 voimansiirto välitystensä osalta "uniikki"? Kun siinähän käsittääkseni on pidemmät välitykset kuin monessa muussa vekottimessa (ainakin vastaavat pienemmillä tekniikoilla). Mutta onko vastaavasti isompien Audien voimansiirroissa samaa peränvälitystä?

                          Lähinnä sillä pohdin olisiko V8 torsen perä asennettavissa suoraan vai meneekö siinä lootakin uusiksi.

                          Comment


                          • #43
                            v6:ssa ja urkissa 3,89 perävälitys,muissa 5-syl 4,11.coupessa ja sedanissa/avantissa erilainen perä/takaripustus ota se huomioon

                            Comment


                            • #44
                              Tämä taitaa käytännössä tarkoittaa sitä ettei farkkumalliseen B4 80 V6 saa vaihdettua perää mistään. Ellei vaihda lootaakin.

                              Lieneekö V6 vetarit sitten yhteensopivat S2 napoihin?

                              Comment


                              • #45
                                saataa olla v6 ulommat nivelet pienemmät,ei ole kyllä varma tieto.

                                itse laittaisin suosiolla 6v 01e laatikon,vielä v8 mallin laatikon,siinä on vähän pitemmät välitykset.

                                Comment


                                • #46
                                  Minun mielestä ulkopäät käy kunhan vaan on 82mm. laakerilla. Sisäspäät sitten isommat ässässä.

                                  Comment


                                    #47
                                    No tuossa mun 5000 tq raadossa (eli typ44 palikoilla) olisi kans 3.89 välityksillä oleva voimansiirto tarpeettomana. Tuossa siis alipainekytkettävät lukot perässä ja keskellä. Pistä YV:tä jos haluat alkaa suolestaamaan tuota :-)

                                    Koodi:
                                    Gear Ratios: Manual
                                    1st 3.60:1
                                    2nd 2.13:1
                                    3rd 1.36:1
                                    4th 0.97:1
                                    5th 0.73:1
                                    Reverse 3.50:1
                                    Final Drive 3.89:1

                                    Comment


                                    • #48
                                      s2:sen sisäpää on 108mm laipalla

                                      016 laatikko ei aivan pienillä muutoksilla käy typ-89/b4 koriin

                                      Comment


                                      • #49
                                        s2:sen sisäpää on 108mm laipalla
                                        Juu ja 10mm pulteilla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          V6 etuvedossa lienee samat sisäpäät kuin ässässä. Nelikossa sitten 100mm kai.

                                          Torsenin voi rakennella olemassa olevaan perämurikkaan. Tarvii itse torsenin lisäksi toisen puolen vetolaipan lukon puolelle ja v8 mallin stefan joka sopii ko. laippaan sen melko erikoisenkalliin tilalle.

                                          Henk. koht koittaisin ihan v6:n omalla vaihteistolla aluksi. En usko että sitä v8 saa vääntämään yli 500Nm kovin helposti ja 500 se 01A kestää ellei rikkomalla riko. Vakiovääntö lienee 400 4.2 280hv versiossa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            034 motorsport näkyy kauppaavan Audin voimansiirtoon kanssa noita upgrade palikoita. Keski-Torseniin lupaillaan normaalin toiminnan sijaan jopa 88% osuutta kokonaisväännöstä yksittäiselle akselille. En tiedä saisiko tuolta noista uusista RS4 ym tuttua epäsymmetristä 60:40 jakoa esimerkiksi. Taka-akselille saa limited slip differentiaalia ja eteen Torsenin tyyppistä ratkaisua. Hintaa hieman kyllä esiintyy.

                                            Liekkö tuo 5000 mallissa esiintyvä laatikko ja perä yhteensopiva 80 sedan/avant rakenteiden kanssa? Tuossa jäykässä 1.sukupolven quattrossa taitaisi edelleen olla omat etunsa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jokapäiväseen ajoon torsen mukavampi, mutta leikkikaluun avoin. Viime talvella välillä alkas nyppimään ton 80:n käytös normiajossa, kun ei ollut leikkituulella.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kerros tarkemmin. Millä tapaa tuo ero tulee esille noissa kahdessa tilanteessa. Torsenin huonot puolet leikkiessä on omassakin tiedossa ja on se ihan ok normikäytössä mutta miksi avoin on hyvä leikkiessä ja vastaavasti huono normikäytössä?

                                                Kärsinekö noissa käyttää noita lukkoja pitävällä alustalla? Keskitasausta lähinnä.

                                                Torsenin osalta maalaisjärki sanoisi että torsen perän kanssa autosta tulisi universaalimmin takapainotteisempi kuin avoimella perällä. Nuo torsenien kanssa olevat lukittavat perät kun ei käsittääkseni kestä pitävällä pinnalla lukittuna ajoa ja vastaavasti kytkeytyvät liukkaallakin 25km/h ylittyessä pois päältä. No toki sen voi ohittaa mutta torsen perässä olisi joka kelillä mukana.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Torsen yliohjaa ja aliohjaa vuorotellen ja saattaa esim kesken mutkan päättää muuttaa käytöstä. Jääradalla sangen ankeeta. Keulapaino vaikuttaa tietysti tähänkin ja pahin puskutraktori lieneekin 20vt painonsa takia.
                                                  Avoimilla menee paljon takavetomaisemmin, mutta absoluuttinen pito heikempi.
                                                  Torsen tai kitkalevylukko taakse aiheuttaa yliohjaavamman käytöksen.
                                                  Vankka takavakaaja aiheuttaa yliohjaavamman käytöksen.
                                                  Vankka etuvakaaja lisää puskemista eli sen kanssa pitää pitää järki kädessä. Esim rs2 28mm ei välttämättä ole "upgrade" ollenkaan...

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Paitsi Rs2 alustageometrialla eri käytös. Pyöränkulmatkin eri kuin muissa B4 malleissa.

                                                    Kulmia kokeilemalla voi jonkun verran hakea mieleistään käytöstä. Tietty jossain vaiheessa alkaa kumit kulumaan nopeammin.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kai tuosta vinkkelillä (joka nyt tuskin suurta keulapainoetua antaa), S2 etuvakaimella (joka on Etkan mukaan samanpaksuinen kuin V6 vakain, liekkö ihan samakin?), RS2 takavakaimella ja torsen perällä kohtuullisen tuloksen saisi.

                                                      Tuo 034 torsen päivitys on melko radikaali jos lähes 90% voimasta välittyy kerralla yhdelle akselille. Takaako tuo käytännössä muuta kuin radikaalimmat muutokset heittojen välille?

                                                      Mistä noita perän torseneja saa? Purkaa jostain vermeestä? Jos vakioperään haluaisi semmoisen upgraden tehdä. Sikäli tuo loota-perä yhdistelmän koko vaihtokin tuntuu melko radikaalille jos kestävyydessä ei ole ongelmaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Audi V8 autoissa (D11) on takana torsen, mutta epäsopiva kotelointi eli pitää yhdistää alkuperäiseen koppaan V8:n torseniklöntti.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          034 näkyy olevan siitä keskitasauksen torsen murikasta kuva. Sen varmaan saa V8 perästäkin samanlaisena integroituna murikkana pois? Ja tuo lienee perässä siten ettei sen vaihto vaikuta itse perän välityksiin mitenkään.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Joo siis vanhasta otetaan lautaspyörä myös luonnollisesti.

                                                            Keski ja takamurikka ovat jonkin verran erilaiset. Keskimurikka saa voimansa toisesta päästä ja etupään ulostulo on syöttöakselin sisällä. Takana taas pyöritetään ihan lautaspyörällä kuten muitakin takamurikoita.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Etkan mukaan näyttäisi sille ettei nuo erot 80 2.8 ja S2 välillä loppupeleissä niin dramaattiset ole.

                                                              Tiedustelin tuossa katsastusinssiltä putkikäytännöstä (B4 ei putkistoa tuolle moottorille), sen saa tehdä catback mallisena itse kunhan vaimennin on E-hyväksytty eikä melua tule liikaa. S2 tolpat pakolliset, iskarit ja jouset voi olla alustasarjaa. Jarrut mielellään jostain tuotannossa olevasta pelistä että on helppo osoittaa niiden olevan riittävät.

                                                              Onko tuntumaa mitkä jarrut S2 napojen kanssa B4 ns helposti käy? Kuulin jotain että HP2 rajoittaa vannevalikoimaa ja liekkö ne niin häävit muutenkaan. Käynekö B5 RS4 jarruvalikoima?

                                                              Poikkeusluvista kuulin myös uutta. Homma on keventynyt ainakin viime syksystä lähtien. Lupia saanut jopa 2vk hakuajalla eikä nykyään tarvitse enää perustella sitä sinänsä järjetöntä pointtia miksei tähän voi laittaa jotain normaalin muutoskatsastuksen mukaista moottoria.

                                                              En tiedä olisiko asian kanssa tekemistä mutta nykyään Aken poikkeusluvista päättää Erik Asplund joka pikaisella googleamisella löytyi Suomen Porsche klubin yhteydestä. ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X