Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kannentiiviste (+mitä muuta samalla?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kannentiiviste (+mitä muuta samalla?)

    Kannentiiviste vuotaa ja alkaa tuo öljynkäry parkkiksella ottamaan aivoon. Nyt kun rupeaa sitten kantta irroittelemaan, niin ajattelin hommasta kokemusta omaavilta kysellä että minkäverran osia kannattaa suosiolla tilata valmiiksi. Venttiilit roklattaa noin 1secs ajan kylmänä käynnistäessä, mutta tämä ei liene kovin vakavaa?

    Moista hommaa en ole aiemmin tehnytkään, mutta Bentleyn DVD tuli tänään ja siinä oli mielestäni ihan kelpo ohjeet.
    Puristuspaineita en ole vielä mitannut, mutta jos niiden kanssa ei ole ongelmaa niin ei kannata alemmaksi remonttia varmaan ulottaa?

    Moottori on AAN ja 180tkm ajettu

    #2
    Sanoisin että vuotava on venakopan tiiviste, ei kansipahvi (eli pelti).

    Comment


    • #3
      Mielestäni vuotaa sieltä alempaa, kannen ja lohkon välistä, voisiko se noin pahasti hämätä silmää. Toki uusi venttiilikopan tiiviste mulla jo on että vois kokeilla aluksi pelkästään sen vaihtoa.

      Comment


        #4
        Itsellä kiertokankien vaihto edessä ja nappasin siitä listalta tähän jotain:

        1 kpl 034105229A dampperin pultti
        1 kpl 034105263A alahihnapyörä
        1 kpl 078109244F hihnankiristin
        1 kpl 14-32049-01 kannenpultit Reinz
        1 kpl 61-29335-00 kannentiiviste Reinz
        vesipumppu
        jakohihna
        nokkaketju nokkien väliin
        hydraulinostajat, jos haluaa naputuksen takia vaihtaa

        Kannentiivisteen tilalle voi ottaa yläpään tiivistesarjan, niin tulee muutkin tiivisteet mukana. Jos se kansi irti on, niin venttilivarsien kumit vaihtoon ja samalla pako-ohjurien tarkistus ja venttiililien tiiveyden / tiivistepintojen tarkistus. Lopuksi tasohionta.

        Edit: tulipa jo vastauksia tässä kirjoittaessani, mutta nämä pätevät jos tarvitsee kansi irroittaa

        Comment


        • #5
          Kiitokset nopeasta vastauksesta jälleen kerran.

          Comment


            #6
            Kannenpulttien kiristyksessä on ohjeistettu 180 asteen venytys. Kysymys kuuluu onko kuinka nuukaa vaihtaa kannenpultit uusiin kansiremontin yhteydessä? Paketti on kuitenkin jossain 40 euron hintaluokassa.

            Kannentiivisteen vaihto on siis lähiaikoina edessä tuohon 2.3 10V NG-moottoriin. Samalla vaihdan ainakin:
            • Yläpään tiivistesarjan mukana tulevat hilppeet: venakopan- ja kannentiiviste, imu- ja pakosarjan tiivisteet, venttiilivarsien kumit sekä nokkastefan.
            • Venttiilinnostimet
            • Suuttimet ja niihin liittyvät tiivisteet. Suuttimien holkit ja niiden tiivisteet.
            • Jakopäätarvikkeet
            • Vesipumppu


            Mitä muuta tuossa samalla kannattaisi harkita vaihtoon, kun kannen irroittaa?
            Entä mitä kannattaisi tehdä kannen koneistuksen yhteydessä muuta kuin sen tasopinnan plaanaus?

            Comment


            • #7
              Pultit vaihtoon, ilman poikkeuksia.

              Comment


                #8
                No jaa. Kannenpultit kannattaa vaihtaa tuon venytyskiristyksen takia, mutta eipä nuo muut nyt niin tärkeää ole. Samoin kampiakselin hihnapyörän uusimisen tarpeellisuus ei mielestäni nyt ole kovinkaan tärkeää.

                Comment


                • #9
                  Ehdottomasti kannen pultit vaihtoon! Kertaalleen venytetty pultti todennäköisesti katekaa seuraavalla kiristyksellä ja siitä se ilo sitten irtoaakin.

                  Comment


                  • #10
                    mulla olis sama operaatio edessä.

                    mutta mistä kannattaa hommata yläpään tiivistesarja?
                    marmorilla oliko jotain 385??

                    kamalan hintanen.

                    toinen kysymys:

                    tuleeko noi kannen pultit tossa setin mukana?

                    jos ei niin kuinka monta niitä menee? (ja kyllä, kuten huomaatte olen ummikko )

                    Comment


                    • #11
                      Kysy Tepolta hintaa.

                      Sähköposti: teppo.kalske@.iki.fi

                      Comment


                        #12
                        Venttiili- ja istukkapintojen koneistus

                        Kun kansi nyt sitten oli käsissä, niin katsoin parhaakseni plaanauksen lisäksi työstää venttiilit ja seetipinnat.
                        Yhden imuventtiilin joutui uusimaan eikä ainakaan Motonetin valikoimasta löydy suoraan NG:een puljun tietokannasta. Olikohan PS, missä tuntui mittauksen mukaan olevan sama korkeus imuventtiilillä. Ei ainakaan vielä ole ottanut kontaktia.
                        Nuo loput 9 venaa koneistettiin, mutta ajattelin, että ei tarvitse läpätä, vaan joitain tuhansia kilometrejä voipi vaatia sisäänajoa (nyt 2000 km).

                        Ykköspyttyyn oli lentänyt joku holkinpekrele sulaneena "C"-muotoiseksi kanteen palotilan reunaan. Männän reunassa samanlainen symboli painautuneena. Muutenkin oli täynnä pientä "neulalla pistettyä" reikää koko ykköspalotilan ja tiivistepinnankin seutu. Ajattelin, jotta johtuu jonkinasteisesta nakutuksesta tai sitten tuo em. holkki on nakertanut.

                        Pitääkin puristukset mitata jo lähiaikoina. On se alkanut liikahtaa entistä sitkeämmin, mitä enemmän kilometrejä on korjauksien jälkeen tullut :)

                        Comment


                        • #13
                          Joko holkki nakertanut reiät ennen kiinnisulamistaan tai sit nakuttanut, näyttikö ykkösen tulppa millaiselta?
                          Viimeksi muokannut Kenda; 7.1.2009, 16:04.

                          Comment


                            #14
                            Ykkösen tulppa poikkesi muista vaaleahkoista tummempana ja hieman karstaisena. Puristukset olleet tasaiset jo ennen remppaa.
                            Männänrenkaista en tiiä, mutta olisiko vaikka varrenkumin kautta falskannut öljyä - ei kyllä putkestakaan tussautellut mitään öljyyn viittavaa.

                            Onkohan siellä ykkösessä ollut sitten liian kuuma jossain vaiheessa?
                            Harmi kun en äkännyt kuvia napsia siitä.

                            Comment

                            Working...
                            X