Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TFSI päästöongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TFSI päästöongelma

    Eipä mennyt sitten leimasta läpi, lambda liian korkealla

    Tyhjäkäynnillä 1.16 ja kierroksilla 1.18 kun pitäisi olla yhden nurkilla.

    Muuten päästöt ok

    Ei vikakoodeja

    Edellinen long life huolto 8tkm sitten

    Mitäs tässä veikkailisi viaksi?

    #2
    Onkos katille toisioilmapumppua? Oisko se päällä lämpinäkin..?

    Olikos mittasondi varmasti tarpeeksi syvällä putkessa?

    Comment


    • #3
      Oliko ko. auto ensimmäisen kerran katsastuksessa? Vika voi olla myös moottorin ohjauksessa eli jää leanmode päälle, näin voi käydä varsinkin ilman kuormaa. Motronicin FSI-ohjaus on aika monimutkainen, koneen olotilamuutoksista löytyy lisää juttua esim. haulla stratified charge mode. Ilmapumppu kannattaa kyllä ensimmäisenä tarkastaa eli sammuuko se n. 2min käynnistyksen jälkeen.

      Comment


        #4
        Juu eka leima

        Vähän liikaa hilppeitä näin uusissa vehkeissä, keskiviikkona on aika tohtorille jos auttas.

        Comment


          #5
          Ongelmana oli yllättäen konttorin tekemä mittaus.

          Mittautin päästöt Tampereen LMS:sällä ja niissä ei ollut mitään vikaa.

          Konttorille menin juttelee asiasta ja inssin mielestä heidän mittalaitteissaan tai mittauksessa ei ole mitään vikaa, oli myös sitä mieltä olivat huollossa nollanneet vikakoodit kertomatta asiasta minulle jonka takia päästöt olivat korjautuneet.

          Olin asiasta hieman eri mieltä ja sain sitten hyväksytty lapun käteen ilman että jouduin maksaa jälkitarkastusmaksua.

          Syyksi LMS:sällä epäilivät että toinen rööri oli tulppaamatta mittauksessa ja ihmettelivät kovasti miten OBD testi menee läpi jos lambda heittää noin paljon.

          Comment


            #6
            Eiku inssi oli sitä mieltä että aina kun huolto kytkee vikakoodien lukulaitteen autoon niin se nollaa ekana vikakoodit automaattisesti eikä varmasti kerro mitä ne oli.
            Viimeksi muokannut pipo_esa; 15.6.2008, 22:37. Perustelu: Konttorin nimen saa kysymällä

            Comment


            • #7
              Katsastuksessa mittauksessa varmaankin jotakin meni pieleen, sillä OBD-testiä ei pitäisi saada läpi ko. lambda-arvolla. Katsastuslapusta näkee pystyttiinkö kaikki osajärjestelmätestit tehdä ja vikakoodien määrä. Ihan mielenkiinnosta mitkä oli ensimmäisessä mittauksessa HC, CO ja O2- määrät.

              Comment


              • #8
                Päästömittauksen lambda-arvo on täysin laskennallinen, eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä palotapahtuman todellisen lambdan kanssa. Näin varsinkin, jos mittauksessa on runsaasti jäännöshappea. Edes laihaseosmoodissa tuolla lambda-arvolla tuskin saataisiin syttymiskelpoista seosta.

                Comment


                  #9
                  Konttorin mittaamaa päästölappua ei ole enää, 02 oli reilun 3%, tämä oli oikeastaan ainoa ero lambda arvon lisäksi huollossa mitattuun.

                  Luultavasti OBD testiä ei edes tehty kun seurailin auton vieressä ja en ainakaan huomannut että olisi kytkenyt lukulaitetta, maksoin tietysti myös tästä testistä.

                  Comment


                  • #10
                    Laihaseostoimintoa ei tämänhetkisissä FSI-moottoreissa enää ole.

                    Comment

                    Working...
                    X