Mulla rupes tekemään tätä lastun jälkeen. Tosin se on niin minimaalista että ei jaksa stressata. Ennemmin vaikka vois sanoo että kierrokset jäävät vähäks aikaa paikalleen. Aika on tosin jotain millisekunteja eli ei häiritse pätkääkään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t ylikiertää vaihdetta vaihtaessa
Collapse
X
-
Niin hassulta kuin se kuulostaa, niin tuo kytkinpolkimen katkaisin oli mullakin syyllinen kierrosten ylhäällä pysymiseen vaihdetta vaihtaessa. Jos epäilet tota kytkinpolkimen katkaisijaa niin vinkkinä helppo tapa testata se. Laita vakionopeuden säädin päälle vaikka 80:ssä ja paina sitten kytkintä. Jos katkaisin on ehjä, kierrokset tippuu heti. Jos katkaisin taasen on rikki niin kierrokset nousee ensin ja tippuu vasta pienellä viiveellä. marmorilla toi katkaisin makso n. 25€.Viimeksi muokannut mikko_t; 14.10.2009, 22:24.
Comment
-
Minullakin löytyy samanlaista oiretta. Aloittelijana kyselen, että missä päin tämä kytkin sijaitsee ja onko helppo vaihtaa itse?
Comment
-
Minua auttoi myös toi kytkimen vaihto. V-wauhtipisteellä sanoivat 'ominaisuudeksi' joka monissa autoissa..
Mutta tuota mikko t:n vakkari temppua en allekirjoita. Mulla ei toiminut. Vika oli tosin hieman tois aikainen, saattoi johtua myös siitä. Osa oli 23,20€. Vaihtoon meni 10 min.
Ensin sulakkeiden suojamuovi tasapäisellä ruuvarilla pois, sitten ratin alla oleva suojamuovi pois; 3x 8mm ruuvit ja sen jälkeen muovi on yläosasta vielä kolmella klipsulla; lähtee vetämällä, sitten vielä liitin viestin #15 ohjeiden mukaan ja uus tilalle + sopeutus.
Comment
-
Sama vika.
Auto rupesi käyttäytymään omituisesti/nykimään vaihtaessa.
Samalla huomasin, että vakionopeudensäädin ei toimi.
Kytkinpolkimen katkaisija 24,13,- löytyi audicenter airportista hyllystä ja vaihtoon meni n. 20 min.
Eipä ollut onneksi kallis vika ja sai kerralla nopeasti kuntoon.
Comment
-
Semmonen tuli mieleen, että meneekö tuo kytkinpolkimen katkaisin ns. kerrallla vai miten? Nimittäin mulla nuo kierrokset välillä tippuu normaalisti ja sitten kun on kone lämmin niin tekee kokoajan. Vika tuli muutenkin pikku hiljaa..
Comment
-
Vanha aihe, mutta osittain koskettaa. Vaihteen vaihto nätisti esim 1>2>3 on monesti haastavaa. Eli aivan kuin kierrokset jäisivät hetkeksi päälle kun kytkimen painaa pohjaan. Voisiko b8:ssa olla myös tuo katkaisin viallinen vai onko aivan erilainen systeemi, vai jopa ominaisuus? En ole muita b8 manuaalina päässyt kokeilemaan. Mahtaisiko vcds näyttää mahdollisia anturitietoja tai viitteitä?
1.8 tfsiViimeksi muokannut Olmi; 31.8.2017, 00:08.
Comment
Comment