Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t ylikiertää vaihdetta vaihtaessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8t ylikiertää vaihdetta vaihtaessa

    Moro! Naudini on 1.8t+lastutettu vm on 01. Koneeseen on tullut kumma ominaisuus. Kun alkaa vaihtaa vaihdetta ja polkaisee kytkimen pohjaa niin kierrokset eivät laske vaan päin vaistoin nousevat hieman. Ja mitä rajumman kiihdytyksen tekee niin sen pahempi. Muuten kärry pelaa niin kuin pitääkin. Voimaa ja kiihtyvyyttä niin kuin pitääkin mutta toi kiertäminen rassaa. Mitään vikakoodia ei tule.

    Elikkä onko arvon maestroilla mitään hajua mikä saattaisi aiheuttaa kyseisen vian? Lastu oli jo ostettaessa ja vikaan en ole edes huomannut vasta sitten kun ajoin samanlaisella kiessillä?

    #2
    bypass rikki, luulisin.

    Comment


      #3
      Itellä ollu vähä samaa ongelmaa ja ei se kyllä pässistä johdu.

      Comment


      • #4
        Itse olen samaa ihmetellyt, pässikin on vaihdettu. Ei vaikutusta.

        Comment


          #5
          Tuo on mielestäni vähän ominaisuus. Perheen vakiot sekä A3 että A6 tekevät tuota pientä kierrosten nousun jatkumoa runsaassa kiihdytyksessä vaihdetta vaihtaessa.

          Comment


            #6
            Mutta ei kaikissa audeissa sitä ominaisuutta kuitenkaan ole.

            Comment


            • #7
              Voisi kuvitella ton liittyvän siihen että onko auto sähkö vai vaijerikaasulla?

              Comment


                #8
                Kaverin vanhemmassa a4:ssa tekee kanssa em. tavalla... Ainakin, kun minä sillä olen ajanut. Oma lötkökin tekee sitä myös. Olisiko kuskissa "vikaa" ?

                Comment


                • #9
                  Kaasuläpän putsaus+sopeutus voisi tehdä hyvää?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla tuo hävisi kun korjasi rikkoutuneen huohotinputken imusarjan alta ja hieman haurastuneen by-passin letkun. En enää muista kumpi noista korjauksista vaikutti enemmän. Auto on vaijerikaasullinen, joten en tiedä päteekö tuo sähkökaasulliseen.

                    Comment


                    • #11
                      Et ikinä arvaa mikä voi osoittautua syyksi? Mulla oli edellisessä aivan sama ongelma ja syy paljastui tämmöseks

                      Comment


                        #12
                        Heikki: Missäs tämmöinen katkaisija sijaitsee? Ja sama katkaisin on vaijerikaasullisissa vai?

                        Comment


                          #13
                          Siellähän se on kytkinpolkimen luona.

                          Comment


                            #14
                            Selvä. Pitääki alkaa selvittelee. Ärsyttävä tuo kierros "ominaisuus".

                            Comment


                            • #15
                              Ratin alla olevat suojamuovit pois, ja kytkinpolkimen juuressa on katkaisin. Itse olisin rikkonut sen jos en olis kysyny huoltoneuvojalta irroitusohjeita. Se oli tyyliin jotenkin "kierrä 1/4 kierrosta vastapäivään, kuuluu rusahdus ja katkaisin irtoaa" Tämä siis B6-korisessa sähkökaasullisessa vehkeessä.

                              Comment


                              • #16
                                Vaijeri kaasu vehkeissä ei ole tuota kytkinpolkimen nappulaa jos ei ole cruisea. Ainakan tuossa omassa A4 ei ollut.
                                Omasta tuo ominaisuus hävisi kaasuläpän puhdistuksen, sopeutuksen ja huohotin putken korjauksen jälkeen. En tiedä sitten missä oli syy kun tein kaikki samalla kertaa.

                                Comment


                                  #17
                                  No itellä on huohotinputki korjattu ja ei vaikuttanu, että vika on sit varmaan kaasuläpässä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pitäsiköhän mun kans kokeilla tuota katkaisimen vaihtoa jos auttaisi asiaan..

                                    Omassa on vaijerikaasulla, mutta löytyy tuo cruise. Eli pitäis se katkaisin olla.

                                    Tehdäänkö tuo sopeutus liikkeessä vai mitä sillä tarkoitetaan? Vois sen läpänkin putsata ei varmaan paha homma ole...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sopeutus: pistät virrat päälle mutta et käynnistä. Konehuoneen puolelta kuuluu sirinää, n. 5-8s, kunhan sirinä on lakannut, käynnistä auto ja homma on tehty.

                                      Kannattaa avata vaikka ovi ja konepelti niin kuulet paremmin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vaijerikaasulla.

                                        Eikös tuo ole noille sähköversioille? :o

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aaivan.. sama se näköjään oli tuossakin.

                                          Se on nyt putsattu ja eipä vaikuttanut asiaan millään tavalla. Ei se edes ollut kovin likainen.
                                          Vieläkin kierrokset jää korkealle. hmmm..

                                          Mitähän seuraavaksi?

                                          Mistäs noita bypass venttiileitä kannattaa kysellä? Olisko se tt:n versio hyvä valinta?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ainakin ADR moteissa tuo kierrosten nostelu ihan normaalia lähinnä ominaista :D, ittellä ja kuuleman mukaan tutun 1.8 vaparissa tekee tuota kierrosten nousua vaihteen vaihdon yhteydessä.

                                            Kaasuläppä sopeutettu ja muutamia muitakin kikkoja kokeiltu mutta tuloksetta.

                                            Edit: Tosiaan... vaijerikaasullisia nämä tän topikin ADR:rät

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei sen pitäisi ihan normaalia olla kun sitä ei kuitenkaan kaikilla tee.

                                              Onko tuohon kukaan löytänyt ratkaisua?

                                              Olisko sitten jossain maffin/ilmamäärämittarin suunnalla vika..

                                              Comment


                                              • #24
                                                onko kierros ongelmaan löytynyt ratkaisua? Mulla näkyy olevan samoja ongelmia!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuo tuntuu olevan yllättävän monessa autossa nykyään, kaikenmaailman corollat ym. tekee tuota ja se on ärsyttävää. Jos oon oikein käsittänyt niin ainakin joissakin japanilaisissa malleissa se on ihan ohjelmoitu asia sinne boxiin, joka helpottaa vaihteenvaihtoa arkiajossa tms...? En tiedä pitääkö paikkansa.

                                                  Tietysti tässä tapauksessa lie ihan vikana jokin, jos kaikilla ei tuota ilmene. Tai sitten toiset on tottuneet pitämään moista normaalina...?

                                                  Kyllä auton kierrosten nousun pitää loppua kun seinään vaihtotilanteessa, hermohan siinä muuten menee.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Omat ylikierrokset ja nytkähdykset vaihdettaessa katosivat kytkimen katkaisijan vaihdolla. Osa marmorilta nykyään 25 euroa. Suosittelen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Samaa ongelmaa täälä. Alkoi tekemään tota yhtäkkiä noin pari viikkoa sitten. Kyseessä 1.8T Quattro vm 2005. 59tkm mittaris..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
                                                        Sopeutus: pistät virrat päälle mutta et käynnistä. Konehuoneen puolelta kuuluu sirinää, n. 5-8s, kunhan sirinä on lakannut, käynnistä auto ja homma on tehty.

                                                        Kannattaa avata vaikka ovi ja konepelti niin kuulet paremmin.
                                                        Itse yleensä odottelen et ne sirinät ja surinat lakkaa ennen ku starttaan, haittaako se jotain et ilmeisesti siis sopeutan aina ennen starttaamista? :D

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja futurez.fi Näytä viesti
                                                          Tuo tuntuu olevan yllättävän monessa autossa nykyään, kaikenmaailman corollat ym. tekee tuota ja se on ärsyttävää. Jos oon oikein käsittänyt niin ainakin joissakin japanilaisissa malleissa se on ihan ohjelmoitu asia sinne boxiin, joka helpottaa vaihteenvaihtoa arkiajossa tms...? En tiedä pitääkö paikkansa.

                                                          Tietysti tässä tapauksessa lie ihan vikana jokin, jos kaikilla ei tuota ilmene. Tai sitten toiset on tottuneet pitämään moista normaalina...?

                                                          Kyllä auton kierrosten nousun pitää loppua kun seinään vaihtotilanteessa, hermohan siinä muuten menee.
                                                          Tuo kierroksien nouseminen eroaa ihan vitusti siitä mitä jossain autoissa on vakiona. Ei noita voi sekottaa keskenään, huomattavasti suurempaa tuo kierroksien seilaaminen ton osan ollessa paskana.

                                                          Itellä lähti tuo ongelma myös kytkimen katkaisijan vaihdolla 25€.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Millä nimellä tämä kytkin kulkee marmoritiskillä, niin osaa kysellä oikeaa osaa?

                                                            Missä kaasuläppä sijaitsee?

                                                            Mitenkäs katkaisimen irroitus. Oliko siinä jotain poppaskonesteja?

                                                            Itsellä nimittäin outoa nykymistä kun vaihtaa vaihdetta hiljaisessa vauhdissa. Vähän kuin olisi kengurubensaa tankissa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X