Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäädin nykii

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Vakionopeudensäädin nykii

Huomasin tuossa ensimmäisen kerran eilen, että ajettaessa alemmilla
    nopeuksilla (60-80km/h), vakkari tekee sellaista pientä edestakaisin nykimistä. Ei siis todellakaan mitään suurta; sen huomaa, mutta ei helposti.
    Lueskelin tuolta ultimatevw:stä, että ilmeisesti passateissa ollut samantyyppistä ongelmaa kylmällä koneella, joka häviää pienen ajon jälkeen.
    Itse en tuota vakkaria käytä kuin pitkää matkaa moottoritiellä ajaessani, jota tapahtuu melko harvakseen, mutta ainakaan parinviikon takaisen mökkireissun aikana en kyseistä ilmiötä huomannut. (100km 140km/h)

Vai nykiikö noin 80km/h nopeudessa ilman vakkariakin?

Tosin taitaa olla tiettyjen tippilootien ongelma vain tuo turbiinilukon luistaminen.

Comment

Mulla -98 tdi aut. Golfissa oli vakkarin kanssa sama ongelma, perus nelivaihteinen ei-tippilaatikko. Vag-Comilla katsoessa nykimisen syyksi paljastui tosiaan turbiinilukon luistaminen.
      Luisti se ilmankin vakkaria n. 80km/h nopeudessa, mutta jostakin syystä vakkarin kanssa paljon laajemmalla skaalalla.

Comment

Mulla Passatissa on moista oiretta välillä. Ei aiheuta kauheesti huolia koska on jo siellä kohta 100tkm omaa ajoa kestänyt.

Tietysti se nostaa hieman kulutusta kun päästää luistamaan.
        Nopeuden kun nostaa esim 90km/h niin luistaminen loppuu.

Tyyppivika kuulemma.

Comment

Ihmettelen tuota kyllä, koska laatikko oli äskettäin remontissa. Tosin eipä sieltä vaihdettu kuin männät, venttiilit, turbiini ja joitain kytkimiä. Liekö sitten jäänyt tuo turbiinilukko vaihtamatta?

Comment

Jos turbiini jätettiin koskematta niin voihan vanhaan tulla vikaa vai olisko siinä ollu jo ennen remonttia moista?
            Vakkari on sähköinen, joten tuo voisi olla yksi hyvä mahdollisuus.

Tuo ilmiö ei ole pelkästää vakkarilla sitten, samaa tekee ilman vakkaria ajettaessa noin 80km/h nopeudella.

Comment

Working...
            X