Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäyntiongelmia, A4 2,8 AAH

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhjäkäyntiongelmia, A4 2,8 AAH

    Elikkäs omassa Audissa ''Audi A4 2,8 AAH'' on tyhjäkäynti ongelmia silloin tällöin, esim ajaessa 100km/h kytkimen painaessa pohjaan auto saattaa sammua tai jos ei sammu nii kierokset aaltoilee 800-100 välillä ja sitten pysähdyttyä esim valoihin saatta koneen käynti olla ihan normaalisti 700 kierroksen paikkeilla ja sit sammuu tai alkaa aaltoilemaan. Vaihdatin öljyt, öljyn suodattimen ja bensan suodattimen vähän aikaa sitten ja käytin testerissä ettei olis joku anturi tai jokin menny rikki mut ei tullut minkäänlaista vikakoodia mistään. Elikkäs voiko kukaan sanoa mitään kokemuksia tai jotain?

    #2
    Putsaa kaasuläppä.

    Comment


    • #3
      Joo pitää kokeilla, ei oo tietoo tuosta operaatiosta että miten sen tekee, niin voiko joku kertoa että miten se tehdään ja onnistuukohan se ihan kotikonsteilla?

      Comment


        #4
        Yksinkertaisesti irrotat sen kaasuläpän ja jotain tiukkaa liukkaria + penselli + läpän liikuttelua.

        Comment


        • #5
          No joo nyt on tullu rassattua pajalla kaasuläppää, katseltua läpi liittimiä ja alipaineletkuja...mut, mut ei oikein keksitty missä vika voi olla. Mikähän liitinpalikka ''n.5*5cm'' mahtaa olla ilmanputsarin päällä ''heti päällimmäisen kateen alla'' johon menee kaksi liitintä, että voisiko se aiheuttaa minkälaisia oireita ku on hiukan kärsineen näköinen :(

          Comment


          • #6
            Oletko katsonut 12v.org-sivuja, sieltä voi löytyä ko. palikka. Yleisin vika tyhjäkäyntihäiriöihin on ilmavuoto jossain. Kyseisessä koneessa myös huohotinletkut pitää tarkistaa. Toiseksi yleisin on tyhjäkäynti-ilman säätöventtiili eli idle air control valve N71. Kanttaa joka tapauksessa kyseinen venttiili putsata, jos autolla ajettu yli 200tkm.
            Tässä kuva kyseisestä venttiilistä:
            http://www.12v.org/engine/index.php?...n=cl&view=iman

            Comment


            • #7
              Nii joo saako sitä tyhjäkäyntiventtiiliä purettua miten paljoo?

              Comment


              • #8
                Ei taida olla purettavissa. Irrota ko. venttiili ja kytke sen sähköliittimiin esim. akkulaturi, periaatteessa navalla ei väliä(tosin 1=+), vaihtele napaisuutta ja katso liikkuuko venttiili. Venttiiliä ei saisi vääntää millään. Venttiiliä voi koittaa putsata esim. kaasarin puhdistusaineella(esim. Valvoline on hyvä).

                Comment


                  #9
                  Jättää sen ISV:n liuotinpesuun yöksi ja aamulla voitelu CRC/WD40 öljyllä niin toimii...

                  Comment

                  Working...
                  X