Auto on 2002 mallia oleva A4 avant 2.0 moottorilla. kuuden tunnin seisonnan jälkeen käynnistämisen jälkeen pakoputkesta tulee normaalia enemmän vesihöyryä. heti käynnistämisen jälkeen ei käykään normaalisti vaan vähän köhien kunnes käyttää kierroksia niin sen jälkeen alkaa normaali käynti. Toinen asia vielä...Onko jotain yleisiä heikkoja kohtia jäähdytinjärjestelmässä koska jäähdytinneste on alkanut vähentymään itsekseen...silmämääräisesti en löytänyt vuotoja, vai voisiko jäähdytinnesteen vähentymisellä ja vesihöyryllä olla jotain yhteistä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
vesihöyryä pukkaa
Collapse
X
-
Vettä toisioilmajärjestelmässä? Ainakin 1.8T-koneen tapauksessa jumittava combi-valve saattaa vuotaa pakokaasuja tähän järjestelmään, tuloksena mm. vesihöyryä, vinkuva ilmapumpun ääni ja "incorrect flow"-vikakoodi.
"Kirjan" mukaan 2.0-koneessa on ihan vastaava järjestelmä.
(Löytyy hakusanoilla water in audi secondary air injection)
Minulla (1.8T) mystinen nestevaje johtui kuin johtuikin termostaattikotelosta. Säiliö vajeni ylärajalta alarajalle n. 5000 km aikana.
Comment
-
Nyt kun kone lämpimänä avasin jäähdytysnesteen täyttökorkkia niin valutti jostain säiliön pohjasta nestettä. Sen verran oli painetta etten uskaltanut kokonaan avata.
Onko normaalia?
Muutamaan päivään ei ole höyrypilveä tullut kylmäkäynnistyksen jälkeen ja käyntikin ollut tasaista...
Comment
-
Kesän mittaan 4 kertaa ollut laakkosella ja edelleen silloin tällöin kylmänä käynnistettäessä puhaltaa kunnon vesihöyryt.
Nyt kylmien ilmojen saapuessa huomasin vasta ilman, mitä kerääntyy jäähdytysjärjestelmään kun ei meinaa lämmintä tulla.
minkälainen tuo toisioilmajärjestelmä on? olisiko kuitenkin mahdollista että se falskaa jostain päin tuota kyseistä järjestelmää?
Comment
-
Kone söi öljyä aika reilusti ja tarpeeksi valitettuani sanoivat että vaihdetaan puolimoottori sillä loppuu öljynkulutus ja niin se loppuikin.
Käsittääkseni ei ole "kilahdellut" sen kummemmin eikä lämmöt ole päässyt kohoamaan koskaan.
Pitäisköhän käyttää jossain muussa pajassa kun ei laakkosella onnistu?
Ja kumma homma...
...eilen ajoin töihin n.11km ja kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen työnsi aika moiset höyryt kun lähdin kotia...
...ja vaimo lähti tänään sillä liikkeelle (samanlaisen ajon, ja seisonnan jälkeen) ei mitään höyryjä pukannut???Viimeksi muokannut lahti03; 1.10.2008, 08:49.
Comment
-
Vaikee selittää, mutta jos normaalin erottaa niin tuon pitäs huomata. Tuoksuu pakkasnesteelle.
Sikäli on normaalia tälläsillä keleillä moinen höyryttely, mutta ehkä sun tapauksessa voi jotai vikaa olla.
Jos kansi tai kannentiiviste on oikeen pahasti halki niin sen kyllä huomaa höyrytyksestä.
Jos rempalla on vielä takuuta niin mee valittamaan tai edes kyseleen sieltä. Voi olla kyse ihan asennusmokastakin. Laakkonen tosin ei liene paras vaihtoehto ongelmien selvittämiseen.
Comment
-
tuo hämää kun aina ei höyryä...tähän mennessä pahimmat höyryt on päästellyt parin tunnin yhtenäisen ajon jälkeen kun auto seisoi kuutisen tuntia ja starttasin kotimatkalle...
Onkohan mahdollista että joku venttiili tms. jumittelee kun ei aina höyryttele?
Sillon kun ensimmäisen kerran menin laakkoselle kyseisen asian takia takuuta oli vielä mutta nythän on jo reilu 2 vuotta tullut täyteen. Oletteko törmänneet vastaavan että kun mahdollisesti heidän piikkiin olisi menossa jotain niin kierrellään ja kaarrellaan ja kiistetään kaikki. Väsytystaktiikkaa!
Sama oli moottorin suhteettoman öljynkulutuksen takia...meni vuosi ennen kuin saivat kuntoon.
Näin meillä Lahdessa...Viimeksi muokannut lahti03; 1.10.2008, 11:10.
Comment
-
Mittauttaisit ne pakokaasut paisuntasäiliöstä.
Voit myös kokeilla kylmällä koneella ottaa paisarin korkin auki, kupliiko nestepinta?
En tullut kokeilleeksi tuota kuplintajuttua omalla kun oli pahvi sökö, joten en tiedä toimiiko se oikeasti.
Kai siitä kansi plaanattiin kun laitettiin uusi alakerta?
Comment
-
Eiköhän sen Laakkosen kuulu tuo laittaa kuntoon, jos ongelmat ovat ilmaantuneet alakerran vaihdon jälkeen.
Olet kuiten ennen takuun päättymistä sinne mennyt valittamaan asiasta useaan otteeseen (?), eli siellä on tiedossa ollut että vika on ollut ennen takuun päättymistä jo päällä.
Kuluttaja-asiamies voi olla kova juttu tässä, tai ainakin sillä "uhkaaminen", jos ei ala viesti mennä perille.
Comment
-
Moottorinvaihto hommassakin alkoi tapahtua vasta kun otin yhteyttä kuluttaja-asia mieheen...
itseasiassa ensimmäisen kerran valitin laakkosella asiasta n. vkon takuun päättymisen jälkeen...oma moka muistin pvämäärän väärin...
Mutta esimerkiksi tämän ketjun ensimmäinen viesti on päivätty takuuajalla eli riittänee todisteeksi että on ollut vikaa jo takuuajan ollessa voimassa...Viimeksi muokannut lahti03; 1.10.2008, 13:10.
Comment
-
Plaanauksen tarpeellisuudesta sellainen sivuhuomautus, että suosittelen aina plaanaamaan. Varsinkin, mikäli on metallitiiviste. Se vaatii vielä erityisen sileän plaanin.
Tiedän, koska otin äskettäin tätä varten erikseen vielä 3b-koneen auki eikä naurattanut yhtään.
Ei ollut omasta eikä koneistamon ukon mielestä tarvetta plaanata...
Comment
-
Tänään kävin mittauttamassa pakokaasut paisarista...HC nousi parhaimmillaan kuuteen.
Pitää käydä vielä ensivkolla uudestaan mittauttamassa kone kylmänä kun silloin sitä höyryä lykkää urakalla.(toisinaan)
Onko jollain varmaa tietoa toisioilmajärjestelmästä? Lähinnä onko tässä 2.0 vaparissa moista?
Comment
Comment