Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vesihöyryä pukkaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vesihöyryä pukkaa

    Auto on 2002 mallia oleva A4 avant 2.0 moottorilla. kuuden tunnin seisonnan jälkeen käynnistämisen jälkeen pakoputkesta tulee normaalia enemmän vesihöyryä. heti käynnistämisen jälkeen ei käykään normaalisti vaan vähän köhien kunnes käyttää kierroksia niin sen jälkeen alkaa normaali käynti. Toinen asia vielä...Onko jotain yleisiä heikkoja kohtia jäähdytinjärjestelmässä koska jäähdytinneste on alkanut vähentymään itsekseen...silmämääräisesti en löytänyt vuotoja, vai voisiko jäähdytinnesteen vähentymisellä ja vesihöyryllä olla jotain yhteistä?

  • #2
    Voihan niillä olla yhteyttä. Miltä vesihöyry haisee? Jos makealta niin jäähdytysneste pääsee pakenemaan vääriin paikkoihin. Jos ei tuoksu kuin normi pakokaasulle niin ei hätää.

    Makea tuoksu vois viitata esim kannentiivisteongelmaan.

    Comment


    • #3
      pitäneepä haistella...autoon vaihdettiin puolimoottori laakkosen toimesta vajaa 2 vuotta sitten ja sillähän on takuu vielä...uskaltaisikohan viedä pajalle, vai oliskohan tuommoinen takuuseen menevää? ( kansi vanha ja alapuoli uutta)

      Comment


      • #4
        Nyt on rauhoittunut kylmänä käynnistämisen jälkeinen höyryn muodostus. Ja käyntikin on aivan normaali.

        Jännä homma, kun muutamana päivänä höyrysi oikein huolella ja yhtäkkiä loppui.

        Comment


        • #5
          Vettä toisioilmajärjestelmässä? Ainakin 1.8T-koneen tapauksessa jumittava combi-valve saattaa vuotaa pakokaasuja tähän järjestelmään, tuloksena mm. vesihöyryä, vinkuva ilmapumpun ääni ja "incorrect flow"-vikakoodi.
          "Kirjan" mukaan 2.0-koneessa on ihan vastaava järjestelmä.
          (Löytyy hakusanoilla water in audi secondary air injection)

          Minulla (1.8T) mystinen nestevaje johtui kuin johtuikin termostaattikotelosta. Säiliö vajeni ylärajalta alarajalle n. 5000 km aikana.

          Comment


          • #6
            Nyt kun kone lämpimänä avasin jäähdytysnesteen täyttökorkkia niin valutti jostain säiliön pohjasta nestettä. Sen verran oli painetta etten uskaltanut kokonaan avata.

            Onko normaalia?

            Muutamaan päivään ei ole höyrypilveä tullut kylmäkäynnistyksen jälkeen ja käyntikin ollut tasaista...

            Comment


            • #7
              Todennäköisesti tuo kusee paisuntasäiliön ylivuodosta nestettä koko ajan pihalle kovan paineen vuoksi.

              Näkyykö paisuntasäiliön alapuolella missään valkoisia tai punavalkoisia pisteitä/läikkiä?

              Comment


              • #8
                Ei kummempia...

                Eli onkohan mahdollista että siellä on vain liikaa painetta?

                Ja mistähän se voisi johtua?

                Comment


                • #9
                  No mulla se johtui tuossa dieselissä palaneesta kannentiivisteestä...

                  Toki esim. uusi paisuntasäiliön korkki on aluksi halvempi kokeilla kuin kansiremontti.

                  Comment


                  • #10
                    Eli kuuluuko säiliönkorkin tasata paineita ettei ne nouse liian suuriksi? Vai miten korkin vaihto siihen vaikuttaa?

                    Comment


                    • #11
                      Juu, kyllä sillä on myös sellainen tehtävä.

                      Comment


                      • #12
                        Kesän mittaan 4 kertaa ollut laakkosella ja edelleen silloin tällöin kylmänä käynnistettäessä puhaltaa kunnon vesihöyryt.
                        Nyt kylmien ilmojen saapuessa huomasin vasta ilman, mitä kerääntyy jäähdytysjärjestelmään kun ei meinaa lämmintä tulla.
                        minkälainen tuo toisioilmajärjestelmä on? olisiko kuitenkin mahdollista että se falskaa jostain päin tuota kyseistä järjestelmää?

                        Comment


                        • #13
                          Miten olet todennut tuon ilman järjestelmässä?

                          Comment


                          • #14
                            ei tule lämmintä kuin kierroksia antamalla...ja ilmaamisen jälkeen tulee vkon verran normaalisti lämpöä kabiiniin.

                            Comment


                            • #15
                              Dieselissä kansivika aiheuttaa moista. Ehkä bensakoneessa myös.

                              Miksi alakerta on vaihdettu? Jos on jotenkin kone kilahtanu niin voi se kansikin olla ottanu itteensä.

                              Comment


                              • #16
                                Kone söi öljyä aika reilusti ja tarpeeksi valitettuani sanoivat että vaihdetaan puolimoottori sillä loppuu öljynkulutus ja niin se loppuikin.
                                Käsittääkseni ei ole "kilahdellut" sen kummemmin eikä lämmöt ole päässyt kohoamaan koskaan.
                                Pitäisköhän käyttää jossain muussa pajassa kun ei laakkosella onnistu?

                                Ja kumma homma...

                                ...eilen ajoin töihin n.11km ja kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen työnsi aika moiset höyryt kun lähdin kotia...

                                ...ja vaimo lähti tänään sillä liikkeelle (samanlaisen ajon, ja seisonnan jälkeen) ei mitään höyryjä pukannut???
                                Viimeksi muokannut lahti03; 1.10.2008, 08:49.

                                Comment


                                • #17
                                  Sä et oo vielä käyny haistelemassa sitä höyryä :)

                                  Ja onko se valkoista tiivistä vai semmosta utua vaan?
                                  Voihan siellä kansi olla halki tai kannentiiviste.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä se mielestäni suht normaalille pakokaasulle haisee ja aika tiivistä valkoista kun ei taaksepäin meinaa nähdä...

                                    Miten selkeä tuo "makea tuoksu" on?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vaikee selittää, mutta jos normaalin erottaa niin tuon pitäs huomata. Tuoksuu pakkasnesteelle.
                                      Sikäli on normaalia tälläsillä keleillä moinen höyryttely, mutta ehkä sun tapauksessa voi jotai vikaa olla.

                                      Jos kansi tai kannentiiviste on oikeen pahasti halki niin sen kyllä huomaa höyrytyksestä.

                                      Jos rempalla on vielä takuuta niin mee valittamaan tai edes kyseleen sieltä. Voi olla kyse ihan asennusmokastakin. Laakkonen tosin ei liene paras vaihtoehto ongelmien selvittämiseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        tuo hämää kun aina ei höyryä...tähän mennessä pahimmat höyryt on päästellyt parin tunnin yhtenäisen ajon jälkeen kun auto seisoi kuutisen tuntia ja starttasin kotimatkalle...

                                        Onkohan mahdollista että joku venttiili tms. jumittelee kun ei aina höyryttele?

                                        Sillon kun ensimmäisen kerran menin laakkoselle kyseisen asian takia takuuta oli vielä mutta nythän on jo reilu 2 vuotta tullut täyteen. Oletteko törmänneet vastaavan että kun mahdollisesti heidän piikkiin olisi menossa jotain niin kierrellään ja kaarrellaan ja kiistetään kaikki. Väsytystaktiikkaa!

                                        Sama oli moottorin suhteettoman öljynkulutuksen takia...meni vuosi ennen kuin saivat kuntoon.
                                        Näin meillä Lahdessa...
                                        Viimeksi muokannut lahti03; 1.10.2008, 11:10.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aika hyvin näkee tulpista ja männän päästä, jos menee vettä pyttyyn.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mittauttaisit ne pakokaasut paisuntasäiliöstä.
                                            Voit myös kokeilla kylmällä koneella ottaa paisarin korkin auki, kupliiko nestepinta?

                                            En tullut kokeilleeksi tuota kuplintajuttua omalla kun oli pahvi sökö, joten en tiedä toimiiko se oikeasti.

                                            Kai siitä kansi plaanattiin kun laitettiin uusi alakerta?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Käsittääkseni mittasivat heti ekalla pajakäynnillä tai ainakin pyysin. Ja ei kantta plaanattu...voisiko olettaa että se pitäisi automaattisesti tehdä tuon yhteydessä?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Noh, suoruus ainakin pitäisi tarkastaa. Jos suora on, niin ei kai tartte plaanata mutta harvemmin kai ne on täysin ok.

                                                Edelleen olen kansipahvin kannalla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko tietoa kansipahvin vaihdon hinnasta?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eiköhän sen Laakkosen kuulu tuo laittaa kuntoon, jos ongelmat ovat ilmaantuneet alakerran vaihdon jälkeen.
                                                    Olet kuiten ennen takuun päättymistä sinne mennyt valittamaan asiasta useaan otteeseen (?), eli siellä on tiedossa ollut että vika on ollut ennen takuun päättymistä jo päällä.

                                                    Kuluttaja-asiamies voi olla kova juttu tässä, tai ainakin sillä "uhkaaminen", jos ei ala viesti mennä perille.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Moottorinvaihto hommassakin alkoi tapahtua vasta kun otin yhteyttä kuluttaja-asia mieheen...

                                                      itseasiassa ensimmäisen kerran valitin laakkosella asiasta n. vkon takuun päättymisen jälkeen...oma moka muistin pvämäärän väärin...

                                                      Mutta esimerkiksi tämän ketjun ensimmäinen viesti on päivätty takuuajalla eli riittänee todisteeksi että on ollut vikaa jo takuuajan ollessa voimassa...
                                                      Viimeksi muokannut lahti03; 1.10.2008, 13:10.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Plaanauksen tarpeellisuudesta sellainen sivuhuomautus, että suosittelen aina plaanaamaan. Varsinkin, mikäli on metallitiiviste. Se vaatii vielä erityisen sileän plaanin.
                                                        Tiedän, koska otin äskettäin tätä varten erikseen vielä 3b-koneen auki eikä naurattanut yhtään.
                                                        Ei ollut omasta eikä koneistamon ukon mielestä tarvetta plaanata...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Juu, itse opin sen myös kantapään kautta tekemällä kansirempan kahteen kertaan.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tänään kävin mittauttamassa pakokaasut paisarista...HC nousi parhaimmillaan kuuteen.
                                                            Pitää käydä vielä ensivkolla uudestaan mittauttamassa kone kylmänä kun silloin sitä höyryä lykkää urakalla.(toisinaan)

                                                            Onko jollain varmaa tietoa toisioilmajärjestelmästä? Lähinnä onko tässä 2.0 vaparissa moista?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X