Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 nykii kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 nykii kiihdytyksessä

    Eli auto tuntuu välillä nykyttelevän kun lähdet esim. 3:lla kaasu pohjassa kierrokset vähän alle 2000, nykyttely jatkuu noin 3000 kohdalle, jonka jälkeen veto jatkuu tasaisena.
    Veto ei aina ole nykivää mutta kuitenkin sellaista arpomista tuntuu 2000-3000 välillä.

    Painetestin tein eikä vuotoja, by-passit on kunnossa, ei vikakoodeja, ei lastua ja muutenkin vakio tekniikka, kaasuläppä puhdistettu ja sopeutettu.

    Tulpat vaihdettu noin 10000 sitten bosch merkkiset(vai mikä se oli, vai miten se oli).

    Missähän vika lienee?
    Voisikohan MAF olla tiensä päässä vaikka se on vaihdettu noin 3-4kk sitten?
    Viimeksi muokannut Rubu; 3.6.2008, 17:28.

  • #2
    suuttimeen tarttunu roska?

    Oma kulkine teki juurikin tuota samaa + tasakaasulla loivaan alamäkeen ajaessa nyki aika reippaasti.

    Kentin tankkiin lisättävällä puhdistusaineella nykiminen loppui parin tankillisen jälkeen.

    Comment


    • #3
      Mahtaisikohan tuo olla jollain fuelsystem cleanerillä sitten kunnossa... Kovasti epäilen kyllä.

      Comment


      • #4
        Monologi jatkuu...

        Logitin MAF:in ja tasaisesti nousee max arvon ollessa noin 215. Ei taida olla siinäkään vika...

        Comment


        • #5
          Vaikeahan noita nykimisiä on selvittää, mutta bensan paineen säätimen letkun imusarjaan voisi tarkastaa ( tai koko säätimen vaihtaa), mulla kyseinen letku oli huonossa kunnossa.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
            Vaikeahan noita nykimisiä on selvittää, mutta bensan paineen säätimen letkun imusarjaan voisi tarkastaa ( tai koko säätimen vaihtaa), mulla kyseinen letku oli huonossa kunnossa.
            Vaihdoin haperon letkun joku aika sitten, ei vaikutusta.

            Comment


            • #7
              Selviskö tämä koskaan, mulla samaa vikaa nyt?

              Comment


                #8
                Täällä myös juuri samaa vikaa. Toki riippuu aivan päivästä ja hetkestä, että nykiikö vaiko ei. En oo vielä mitää toimenpiteitä suorittanu. Ainakin ensimmäisenä tulpat ajattelin vaihtaa. Koska lienee viimeksi vaihdettu

                Entäs tuo bensansuodatin, voiko se aiheuttaa tuota ?

                Comment


                  #9
                  Puolat tekee myös satunnaisia nykimisiä ja noita on mennyt.

                  Comment


                  • #10
                    Kuulostaa aika tutulta tuo "nykiminen", tasasesti kun lisää kaasua niin en ole huomannut nykimistä mutta kun laittaa ns. lapun lattiaan niin tuntuu että pätkisi syöttöjä tai jotain.
                    En ole kokeillut tasaisesti lisätä kaasua yli 4000rpm.

                    Comment


                    • #11
                      Samaa vikaa

                      Onko selvinnyt?

                      Comment


                      • #12
                        "tasasesti kun lisää kaasua niin en ole huomannut nykimistä mutta kun laittaa ns. lapun lattiaan niin tuntuu että pätkisi syöttöjä tai jotain."

                        Täällä sama vika. 4 kertaa nyt tehnyt. Auton kun sammuttaa ja laittaa uudestaan käyntiin, niin vika on korjaantunut....

                        Onko kukaan keksinyt mistä johtuu??

                        Comment


                          #13
                          Jani: onko sulta vikakoodit luettu?

                          Comment


                          • #14
                            ei vielä. pitänee huomenna mennä..

                            Comment


                              #15
                              Jani, onko ahto vuodot katottu. Onko alkuperäiset sytkäkamat?

                              Comment


                                #16
                                Urssissa vielä ahtovuodot voi tuon tehä, eli rötääkö, vai pätkiikö niin että meinaa otsa osua tuulilasiin?

                                Comment


                                • #17
                                  ei oo vielä katottu mitään sen tarkemmin. Pätkii pahasti, ei mitään pientä nykimistä.

                                  Tuos näyttäis olevan joku letku rikki. Korjattu teipillä. Kertoisko joku mikä se on?

                                  Comment


                                    #18
                                    hukkaportin "signaaliletku", eli tuolla johdetaan hukkaportille paineet. Jos tuo falskaa, niin hukkaportti ei aukea -> yliahto ja ECU viheltää pelin poikki, RAJUSTI (toki lastutetussa joku käpälöijä on saattanut ottaa turvarajat täysin pois)

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                      hukkaportin "signaaliletku", eli tuolla johdetaan hukkaportille paineet. Jos tuo falskaa, niin hukkaportti ei aukea -> yliahto ja ECU viheltää pelin poikki, RAJUSTI (toki lastutetussa joku käpälöijä on saattanut ottaa turvarajat täysin pois)
                                      Tuossa oman aatini koneessa (AAN) oli aivan samaa pari kuukautta sitten. Auton uudelleen käynnistäminen korjasi asian, eikä ole sen koomin samaa tehnyt.

                                      Vikaa en ole sen jälkeen etsinytkään kun ei ole uudestaan ilmennyt. Tosiaan heti kun meni ahtojen puolelle -> peli poikki rajusti, tyssäsi kuin seinään...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuli hommattua S4 b5 -99 prefacelift. Mutta sitten tuli ongelmia.
                                        Autossa tuntematon lastu, avarampaa putkistoa, isompi välijäähy muuten aika lailla vakio.
                                        Tasakaasulla vetää hyvin eikä nyi. Isommalla kaasun käytöllä nykii reippaasti. En tiedä liittyykö ongelmaan mutta viime viikon kuumimmilla keleillä hyytyi melkein kokonaan. Teki tätä koko matkan aina kiihdyttäessä reippaammin n. 200km. Sai tosi varovasti kiihdyttää motarin rampilta että sai vauhdin 120kmh.
                                        Normaalisti kiihdyttäessä ahtaa vähän yli 1 bar. Nykiessä ahdot tipahtaa.
                                        Vikakoodit luin ja herjaa seuraavaa : Camshaft position sensor open or short to plus
                                        oxygen lambda sensor heating B1 S1 open circuit
                                        oxygen lambda sensor B1 S1 no activity
                                        Mittaristossa ei pala valoja ja käynninistyy kylmänä että lämpimänä hyvin. Ei käyntiongelmia. Ongelma pelkästään isommalla kaasulla kiihdyttäessä.

                                        Oikeanpuoleinen turbo pitää mekkalaa, vinkuu aika iloisesti ja hieman öljyäkin on tiputellut.

                                        Maf anturista edellinen omistaja turinoi että irti revitty ilmanputsari ja vaparin vaihto tilalle rikkoo anturin lämmöstä jonka oli joskus aiemmin vaihtanut samanlaisilla ongelmilla, mutta silloin mittaristossa abs ja esp valot.

                                        Puolat näkyi olevan alkuperäiskamaa samaten maf. Tulppia en ole vielä katsonut.

                                        Mitä osaa tähän ensimmäisenä alkaisi vaihtamaan. Uudet turbot on tilattu niin saa ainakin sen ongelman fixattua mutta epäilen sen liittyvän tähän nykimiseen?

                                        Comment


                                          #21
                                          Edelliseen vastaten. Samaa ongelmaa oli itsellä. Laitoin vain vikakoodia herjaavat anturit vaihtoon sekä tietysti samalla molemmin puolin. Bosch/audi merkillä varaosanumero ei tullu talteen. Pelannu pari vuotta ongelmitta.

                                          ps lisänä tuli puhdisteltua sytkävahvarit mitkä lie ovat nimeltään.

                                          Comment


                                            #22
                                            Lambda ainakin vaihtoon ja sitten mahdollisesti myös nokan asentoanturi. Sen vikakoodi voi myös johtua väärästä imunokan ajoituksesta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lambdan vaihto poisti siihen liittyvät vikakoodit mutya camshaft herjaa edelleen ja sama nykiminen päällä kun polkasee. Saako tuota anturia mitattua jollain vag-com? Yms. Ja kumpiko tuo on, keulalla vai taaempi? Vikakoodi p1338 G40 camsaft position sensor open or short to plus.
                                              MAF oli kunnossa ainakin kun testailin liitintä irti niin käynti muuttui huonommaksi.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 14.9.2020, 19:34. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                              Comment


                                                #24
                                                Oletko katsonut EGT antureiden arvoja? Voi tosin olla ettei sinun autossa se ole mahdollista. Mutta saattaa olla että EGT temppuilee ja kone menee rikkaalle. Tapahtuuko tätä yli 3500 kierroksen vai allekin?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Millä näen egt antureiden arvoja? Jossain 4k nurkilla ja ylöspäin se alkaa rötäämään. Parani hieman ehkä lambdan vaihdon myötä. Nykimistä on ehkä vähemmän ja ei niin voimakkaina nytkähteltyinä tunnu kabiiniin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    VCDS:llä, muistaakseni moottorin kanava 118. Googlella löytyy ohjeet.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei pystynyt arvoja katsomaan. Näyttää ensimmäiseen kenttään kierrosluvun ja loppuihin prosentteja. Eilen kävin pienen lenkin kaupassa ja oli selvää pätkimistä tyhjäkäynillä. Kierrokset tippuivat satunnaisesti puolikkaan viisarin, tuntui autossa selkeästi. Kotipihassa loppui (kone lämmin).
                                                      Edit: Tyhjäkäynti alkoi prakaamaan nyt enemmänkin. Ei isoa heittoa ole mutta tuntuu selvästi kabiinissa. Myös kiihdytelles selvä puutuminen tuntuu jo ennen 3000 kierroksia kun kaasua painaa isommin. Nykii ja puutuu ihan tyystin. Vcds yrittänyt katellu kaikkea mutta aika kujalla tuon kanssa on mistä etsis ja mitä seuraavana. Oisko tulppien ja puolinen vaihdosta hyötyä.
                                                      Edit2: Camshaft position sensor nyt vaihdettu. Vikakoodi nollaantui eikä uusia ilmestynyt.
                                                      Aivan täydellinen hyytyminen kun painaa kaasua yhtään enemmän. Järjeton tärinä ja ahdot ei meinaa nousta. Tekee tätä läpi kierrosalueen vauhdista riippumatta.
                                                      Click image for larger version  Name:	IMG-20200916-WA0000.jpeg Views:	0 Size:	67,8 Kt ID:	1899239
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Atlanticore; 17.9.2020, 14:55.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vaihdoin tulpat ja kaikki puolat niin sehän läks toimiin. Eli joku puola varmaankin pimeä.
                                                        tulpat oli jokainen hieman valkeat kärjestään. Puolissa nyt ei ihmeitä näkynyt enkä jaksanut alkaa yksitellen kokeilemaan.
                                                        Käytin Y-putken ja muut silikoni letkut irti ja kiristelin kaikki uusilla klemmareilla.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mulla oli nykimistä tasakaasulla ja täys kaasulla satunaista rötäämistä niin vaihdoin puolat, tulpat ja bensansuodattimen kerralla ja ongelmat hävis. Ja tätä ennen oli EGT vikaa, oli vähän rankempaa nykimistä, kuin tuo puola / tulppa vika.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tarvis apua kun s4 pätkii välillä ajossa tekee kerran kaks aina välillä ja tuntuu siltä kun joku näpäyttäis jarrua nopeasti…mahtaako olla mikään sytytyskatkos?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X