Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paljonko kustantaa uusi ISV ?!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Paljonko kustantaa uusi ISV ?!

    Niin, paljon on juttua ISV:stä.

    Onko se oikeesti niin kallis että sitä kehtaa moneen kertaan irrotella ja puhdistaa ?!

    Itselläni olis nimittäin projekti edessä jossain vaiheessa, toisti nimittäin jo aikaisemmin ilmenneen kierrosten huutamis ongelman tänään töistä tullessa. Inhottava pikkuvika.

    Missä ISV tarkalleen ottaen sijaitsee ?! (V6 ABC)

  • #2
    Noin 150 euroa. Ei isv tavallisesti vikaannu uusimiskuntoon, se vain likaantuu ja puhdistamalla se on uutta vastaava. Uusi osa siis ajaa asian suunnilleen yhtä pitkään kuin hyvin puhdistettu.

    V6:ssa näyttäisi olevan imusarjaan pultattuna, repsikan puolella takanurkassa about.

    Comment


      #3
      Imuputki putsarilta pois, kolme 10mm AV mutteria pois ja sähköliitin päältä. Sen jälkeen lähtee vetämällä ja sulla on ISV kädessä.
      Itse tein remontin yhteydessä puhdistuksen joka teki toimivasta isv:stä toimimattomamman...:) (jäi tyhjäkäynti n. 900rpm eikä laskenut millään)

      Toimenpide lyhyesti kertauksena:
      Eli otin sen uudestaan puhdistukseen. Cleaneria (brakecleaner tms.) sinne sisään reilusti kunnes tulee puhdasta nestettä. Karaa voi varovasti liikuttaa esim. jäätelötikun puikolla...(kara pyörii) EI MITÄÄN METALLISTA SINNE!
      Jälkivoitelu wd40 tms. öljyllä. Itse napsuttelin sitä muutaman kerran cleanerit sisällä laittamalla sähköpistokkeen paikoilleen ja käyttämällä virtalukosta virtoja päällä. Se tekee silloin ajon päästä päähän sille karamoottorille. Sitten palikat paikoilleen ja paanalle...

      Comment


      • #4
        Omassa ABC:ssä oli samaa vikaa 2 eri kertaa. Luulin ISV:n jumittavan. Molemmilla kerroilla viaksi osoittautui huohotinletkuston halkeama. Eli sai ilmaa imusarjaan ohi läpän.

        Ekalla kertaa se jyrkkä mutka, joka lähtee imusarjasta edessä kuskin puolella. Toisella kertaa tästä eteenpäin menevä suora letku.

        Orggisletkut on aika kehnoa tavaraa ilman kudoksia, tilalle tulikin öljynkestävää kudostettua letkua, mutkapaikkaan lähinnä sopiva mutkallinen letku.

        Ostin sen ISV:nkin mutten sitä koskaan laittanut paikoilleen ja myin sen erikseen auton myynnin jälkeen pois, hinta oli joku 50-60 eur.

        Comment


          #5
          Jeps!
          Se on tehny sen nyt pari kertaa ja molemmilla kerroilla n. 10 minuutin ajon jälkeen ja annoin kenkää molemmilla kerroilla silleen kohtuullisen rivakasti(kävi pösö hyppimään silimille) jonka jälkeen edellä mainitut ongelmat.

          Johtopäätös: Älä anna kenkää pösöjen läsnäollessa, tarttuu tauti. :)


          Huohotin letkut siis kannattaa tarkistaa myös, ei vaan millään saa aikaseks alkkaa korjata ku ei oo ns. jatkuva vika. Poissa silmistä poissa mielestä.

          Kiitokset vinkeistä.

          Comment


          • #6
            Minulla ihan samat oireet kuin antilla, ainakaan näillä pakkasilla ei enää uskalla kylmää autoa polkea tai jää jengat johonkin 3500:een huutamaan. Eikä ollu pösöjä lähelläkään :) Lämmettyään tai yön yli seistyä pelaa taas.

            Mutta voiko tuo huohotinletku muka tehdä sillä lailla, että kylmänä polkiessa laskee ilmaa, mutta lämpöisenä pelaa ok? Ei kai..

            Itsekin kaivelin ISV:n (078 133 455) kouraan ja ihmettelin kun ei ollut alkuunkaan samanlainen kuin nettikuvissa. Tähän minun yksilööni tuli 4-napainen liitin, eikä sitä oikeen osannut putsata/rasvatakaan. Vähän suihkin wd40:aa, ja painoin luistia sisään ja vedin ulos, ei se oikein tuntunut herkistyvän. Ihmettelinkin jotta onpa jäykkä. Tietääkö kukaan tuon toimintaperiaatetta? Onko se niinku kela ja tappi eller hur? Eli kun tulee kuormaa tyhjäkäynnillä niin aivot antaa käskyn vetää luisti ulos ja täten pääsee lisää ilmaa koneeseen..?

            Joo 150e on vähän liikaa moisesta mokkulasta, jätin tilaamatta. Eiköhän se taas kesällä pelaa.

            Paljonko sille pitikään antaa jännitettä kun se toimii? Jos vielä innostuis testimään. Eipä uskaltanut kokeilla tuollain samin kertomalla tavalla. Tämä on kyllä erityyppinenkin.

            Liittyisikö muuteen ISV:hen tämmöinenkin:

            Käynnistin auton ja jätin käymään noin 5-10 minuutiksi, kierrokset ei ollut laskenut vielä 900:aan kun yhtäkkiä alkaa itsekseen kierrokset pumpata aika tarkkaan 1100 ja 1200 väliä, ihan kuin olis joku polkenut pedaalia. Vähän aikaa kummastelin ja sitten käytin kierrokset jossain päälle 2000:ssa jonka jälkeen lopetti seilaamisen ja kävi normaalisti.

            Samoin jääny joskus lämpimällä koneella jengat noin 1100:aan ja kun vähän polkaisee kaasua (2000 rpm) ja löysää saman tien, kierrokset tippuu ehkä 1000:een ja hyppää heti takas 1100:aan.

            Ihme vikoja, ei vaan tojotassa ole tommosia :)

            Tai no ei ihme jos isv-purkissa lukee made in usa.

            BTW: kuinkas sai hinnat näkymään etkassa, ohjeiden mukaan asensin mutta kaik on sen mukaan ilmaisia. Oliko ne muuten hintoja saksan päässä mitä tuo näyttää? Sais etes jotain kuvaa.

            Comment


              #7
              Meikäläisen kyseiset käyntiongelmat on ollu nyt poissa jo vähän aikaa. Tyhjäkäynnin kanssa ei ole koskaan mitään ollutkaan. Mut kyllä se takaraivossa koko ajan hieman häiritsee ja kovasti jos sattuu polkasemaan niin on ihan pakko tarkastaa, et kierrokset varmasti tipahtaa oikeille sijoilleen :)

              Kylmillä keleillä on ollu vähän vaihteisto vähän nihkeän tuntunen, mut semmosta se elämä on. No, kohta tulee kesä ja pääsee kokeilee josko kattoluukkukin aukeis.

              Comment

              Working...
              X