Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

'91 100 2.8 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • '91 100 2.8 ei käynnisty

    Terve kaikille,

    ajoin kotia normaalisti ja auto toimi loistavasti matkalla, ei mitään ongelmia. Seuraavan kerran kun yritin käynnistää autoa 4tunnin päästä, niin ajotietokone valitteli kuluneita jarrupaloja(jarrupalat hyvät edessä ja takana) ja ei käynnisty millään. Startti pyörii hyvin, mutta ei edes lupaa käynnistyä. Enää ei valita noista jarrupaloista, se hävisi mystisesti? Noh joka tapauksessa ei käynnisty vieläkään, auto seissyt pihassa nyt 3 päivää. Testasin että bensaa sieltä kyllä tulee, pumppu surisee alussa hetken kun laittaa virrat päälle. Autossa on bosch blocktronic hälytin. Siinä joku ajonesto? Patterit hälyttimen kaukosäätimessä kyllä vetää viimeisiään, mutta en usko niiden vaikuttavan, mites onko auton omissa avaimissa mitään pattereita? Viimeksi autolla ajoin annoin autolle reilusti kierroksia, se voinut rikkoa sieltä jotain?

  • #2
    Periaatteessa auto ei lähde käyntiin, kun ei tule bensaa tai kipinää tai siinä on mekaaninen vika . Ota yksi tulpanjohto irti, laita siihen sytystulppa( maata se esim. akkukaapelilla) ja katso tuleeko startatessa kipinä. Kipinän tullessa vika on todennäköisesti bensapuolella, bensapumpussa . Vikakoodit pitäisi lukea, jos kipinää ei tule. Haulla löytyy asiasta lisää esim:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59264
    Jarrupalojen väärä hälytys on tyyppivika, palojen johdot yhdistämällä homman voi kuitata pois.

    Comment


    • #3
      joo testasin ottamalla tulpan pois, niin kipinää ei tule. boschin nelikärkitulpat. Mistäs nyt vikaa etsimään? Voisko tulpat olla menny rikki, eikös tämä kone juuri riko niitä?

      Comment


      • #4
        Niin vikakoodit pitäisi lukea, koska vaihtoehtoja on muuten aika paljon. Vikakoodit luetaan sulake/releboksista, joka on konehuoneessa kuljettajan puolella, tuulilasin alla (kaksihaarainen liitin). Yksi vikakohde voisi olla sytytysvahvistin(power output stage N122) , joka on haitari-imuputken takana (johdot lähtee vaakatasoon). Myös sytyspuolissa voi olla vikaa ( 2kpl koneen etuosassa). Ecu ei saa signaalia hall-anturilta, nokka-akselilta tai kampiakselilta . Auton mahdollinen ajoesto voi myös olla vikana . Noissa kaikissa yleensä liittimet on suurin vikakohde. Tulppia kyseiset koneet ei kyllä syö, oikeastaan päinvastoin.

        Comment


        • #5
          voiko nuo vikakoodit lukea itse? jos niin kuinka?

          Comment


          • #6
            Voi lukea itse. Yleisin, erittäin hyvä vag-autoihin on vag-com -ohjelma tietokoneelle. Toinen vaihtoehto V-Checker Pro, on halvempi, mutta paljon vaikeampi käyttää. Kaksi haarainen liitin vaaditaan myös ko. autoon. Haulla löytyy vag-comista paljon tietoa.
            Esim. täältä voi ostaa:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=61357

            Comment

            Working...
            X