Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KV+20%hv

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • KV+20%hv

    Elikkä kysyisin KV moottorin piristämisestä.

    Mikähän olisi helpoin(ei välttämättä halvin)ja sitten se halvin keino kuinka saisin KV moottorista
    sen lain salliman 20% lisää puhtia.

    En pistä pahakseni ohjeita vähän isommistakin teho lisäyksistä ;)

    #2
    Eikös normaalit vaparin virityssäännöt päde tähänkin. Kannen viimeistely, venttiilien seetit, nokkakeppi jne.

    Comment


    • #3
      Arvelinkin vähän tuon suuntaista.

      Saakos tuohon KV:hen pelti pakosarjaa ja jos saa missähänpäin hinta liikkuu, vai pitääkö itse
      ruveta tekemään:)

      Comment


        #4
        Kai joka kylästä yks pakosarjahitsari löytyy? Hinta riippuukin sitten todella paljon tekijästä.

        Comment


        • #5
          Heh. Kyllähän niitä on. Pystyisin sen itsekkin tekemään, pitäis vaan jaksaa ottaa orkkis irti
          ja katsoa mallia.

          Taitaa vaan pakosarjan ottaminen pois olla aika iso urakka, sen verran tavaraa on edes.

          Comment


          • #6
            Matti,

            Jos et jaksa pakosarjaa ottaa pois niin eipä paljon kannata lähteä virittämäänkään,koska virittämisessä joutuu suht usein avaamaan konepellin ja tekemään aika paljon myös muita "työläitä/ikäviä" asioita.(mutta älä nyt hermostu tästä hieman kriittisestä mielipiteestä)

            Helpoin tapa:laita 10v turbo pannu ja anna olla vakiona niin homma toimii. 10v turbo myllyjä saa aika halvalla.

            Comment


              #7
              ei ihan liity kun on väärä määrä venttiilejä, mut audin näkemys peltisatsista



              Comment


                #8
                Jos kuplassa on käärmeen pesä niin mikäs helevetti toi sitten on?

                "Mikään ei ole niin viisas kuin saksalainen insinööri" kuuluu vanha sanonta.

                Comment


                • #9
                  Se on Jarkko TIPPALEIPÄ! -Siinä motoristiviriukkokin herkistyi puoleksi tunniksi kun tempasin jätesäkistä samanlaisen sarjan tässä taannoin. Se on yks parhaimpia vakiosarjoja mitä vapariautossa on kuunaan nähty. Toki aina on toivomisen varaa, mutta tässä tapauksessa ei sanottavasti.

                  Comment


                  • #10
                    ^^^Ton sarjan lämpösuojus onkin mukava rämisevä kotelo. Eikä sillä juuri ole taipumusta halkeilla :) Miltäs tota seurannut valusarja näyttää? Tehothan ei tainnu laskea vaikka sarja vaihtui? Jos tuo edes 7A:n sarja on kuten epäilen.

                    Comment


                      #11
                      7A sarja on kuvissa.

                      Valusarja on "ihan tavallinen". Tehdas ilmoitti toiselle versiolle 164hv muistaakseni. En tiedä johtuuko muustakin kuin pakosarjasta tai edes muuttuiko se pakosarja samalla kuin eri teho ilmoitettiin!

                      Comment


                      • #12
                        Niin,siis kannattaako?
                        Jos 7A koneessa 170hv(peltisarjalla) ja 164hv(valusarjalla) ja kaiken kruunuksi 2.0 NM koneessa 160hv(valusarja.....muistaakseni).

                        Onneks ei ole vaparia :-)

                        Comment


                          #13
                          NM:ssä tais nimenomaan olla aina tuo peltisarja ja 7A:ssa sitten molempia (vuosimallista riippuen?).

                          Comment


                          • #14
                            Niin juu, ihan turhahan se "tuubisarjakin" turbokoneessa on! Kavereitten takia niitä vaan...
                            Jos tehdas vaivautuu tollasen leetan tekemään, ei sen sovi olla ihan turhake. Ja jos asiaa tutkii, voi tehdä muitakin havaintoja. Ja jos ei muu auta, kuuntelee vaikka ääniä;)
                            Ps: Onneks ei oo turboa ;)

                            Comment


                            • #15
                              Ettei asiat vääristyisi,niin tarkoitin että pelkällä pakosarjalla et tee juurikaan mitään,siihen olisi hyvä saada kylkiäisiksi nokka ja imusarja,jotta saisit sykkeen(vaparissa eritt. tärkeä) toimimaan.

                              Ja että vapariin saadaan syke,niin tarkoitus sillä on saada kovempi täytös mitä litramaarä antaa myöden eli yrittää saada ahtopaine ennen imuventtiiliä,mutta onhan se helpompaa turbokoneessa,kun sinne saadaan ahtopainetta mielin määrin tuon ahtimen avulla.....mutta kummassakin sama periaate.

                              Ja juuri tuo turbo tuo sen alaväännön, jonka vapari menettää rajumpia osia koneeseen laitettaessa ja jotta sinne vapariin saadaan edes hiukan ilmaa (ahtopainetta) on alakierrosten tehoista karsittu jo paljon

                              Kun sanoin "onneks on turbo" niin tarkoitin juuri tuota ongelmaa.....ei mitään vinoilua.Koska mulla ei riittäis aika ja rahat tuohon vaparin virittämiseen,joten mulle on helpompi ratkaisu turbo.Mutta kannattaa kuitenkin varautua isoihin muutoksiin ja juuri tuohon alapään tehottomuuteen vaparia virittäessä.

                              Comment


                              • #16
                                Tuntuuhan tossa vaparin virittämisessä työtä riittävän.

                                Ottais K-jetin pois ja laittais esim, 5kpl 45mm weberiä tilalle niin luulis hengityksen parantuvan.

                                Veikkaan että hintakin parantuisi vähän liikaakin ja nousisiko teho kuitenkaan pelkästään

                                noilla weber kaasuttimilla. Moposssani nousi isommalla kaasuttimella joten eiköhän sittenkin;)

                                Comment


                                • #17
                                  Laita mielummin megaspruutta, tälläkin foorumilla on montakin k-jet kymppiveetä (ainakin suunnitteilla) ko. moottorinvalvonnalla.

                                  Ecu ja johdotus Ja-Ka:lta tai Jesiltä ja loput tarvikkeet jostakin tuuninkikaupasta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Minun laskujen mukaan vajaa kymmenkunta kjet->megaruutta konversioo meneillään, tiedä sitten onko se hyvä vai paha asia =)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mites tuo megaspruutta vaikuttaa auton tehoihin?

                                      Mistäs noita saa ja mitä kustantaa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuomas: Kyllähän se asia näin on. Turbolla tulee koneesta mukavampi/järkevämpi siinä mielessä kuten juuri kerroit. Jos vaparista kaivaa ähkyä ulos reippaasti, teho asettuu ylös ja alakierrosväännön muistoks vietetään hiljanen hetki. Ton probleeman edessä (ja siitä seuraavien päästöjuttujen) autoteollisuuskin on kehitellyt kaikenmaailman vanoksia, V-teccejä sun muita niksejä. Mutta jos autolla ei tarvii aja metriäkään arkiajoa (kuten allekirjoittaneella) on vaparikin ihan mielenkiintonen savotta. -Riippuu tietysti siitä mitä haluaa. Omalla kohdallani se ei ole mahd. suuret tehot ko. autoon, vaan ihan kokeilumielessä (kuten se isäntä aikanaan sitä potsia) ajattelin tutkia miten ton vaparin saa vonkumaan niillä opeilla mitä vuosien varrella on matkaan tarttunut. Eli toisin sanoen kävi niin tai näin ja seisoipa aikanaan siinä dynolapussa mitä tahansa, homma on onnistunut. -Ainakin jollain lailla!
                                        Ja mitä siihen hintapolitiikkaan tulee, ainakin itellä, -oli kone sitten turbo eli vapari, siihen ei mene enepää eikä vähempää kuin KAIKKI rahat ;) Toivottavasti muilla on asiat tässä mielessä paremin!

                                        Comment


                                          #21
                                          Megasquirt on kotikutoinen moottorinohjausjärjestelmä. Karkeasti verrattavissa hesteciin ja halteciin, mutta todella karkeasti. Mega on melko suppea, mutta varsin riittävä, kun ei tavoitella viimeisiä 15hv tehoja.

                                          Noin tonni palaa megan asennuksessa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            terve kaikille.

                                            Kiitän saamistami neuvoista, ainakin vaihtoehtoja riittää.

                                            Sen verran vaparin puolesta puhun että, ompahan vähemmän kuluvia osia kuin turbo moottorissa:)

                                            Comment

                                            Working...
                                            X