Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kasikymppi "nytkähtää" eteenpäin nostaessa kaasua.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kasikymppi "nytkähtää" eteenpäin nostaessa kaasua.

    Eli huomasin tuossa tänään, että kun ajelin nelosella seitsemääkymppiä ja nostin kaasun ylös, ei auto hidastunutkaan vaan ikään kuin kiihdytti hetkellisesti eteenpäin. Kiihtyminen kesti äärimmäisen lyhyen aikaa, mutta sen kuitenkin persdynossa huomasi. Mistäs tällainen voisi johtua? ISV:n puhdistelin, kun kierrokset olivat liian korkealla, nyt kiekat pelaa ihan ok, mutta tuollainen outo nytkähtely on ilmaantunut.

    #2
    Oma 200tq teki aikoinaan melkein samanmoista... ja syy oli kaasuläppäkotelossa oleva lika. Ilmeisesti jäi siis läppä aukiasentoon jumiin hieman.. Otin läppäkotelon irti ja putsasin kunnolla, ja ISV:n + putsasin ns kaasuläpän asentotunnistimen sisukalut ( taitaa olla prempi kuvaus täyskaasu/tyhjäkäyntihässäkkä. kaksi kytkintä muovikopan sisässä kaasuläpän vieressä),... Ja onkelma katosi...ainakin minulla.

    // edit : taitaa olla potikkaohjattu asentotunnistin noissa E malleissa jo..joten sekin kannattaa tarkistaa... viisaammat neuvokoon ohjearvot.

    Comment


    • #3
      Sen verran harrastelija, että mistät tuota kaasuläppäkoteloa ja potikkaohjattua asentotunnistinta kannattaisi alkaa etsiä? P.S. Kuva ois kiva...

      Comment


        #4
        Yksinkertaisin tie ilman kuvaa on seurata ilmanputsarilta lähtevää putkea/kumia/muovia imusarjoille asti ja löytää paikka missä kaasuvaijeri kohtaa imusarjat. Se kaasuvaijeri käyttelee kaasuläppää akselin avulla ja luultavasti toiselta puolen vaijeri/kaasuläppä yhtymäkohtaa löytyy muovinen mötikkä josta lähtee liittimen kautta 3? piuhaa ohjainboksille... tämä paketti oli neljällä pultilla imusarjoissa mulla ainakin kiinni ja hellävaroen purkaen osat irroittautuivat toisistaan irti... kaasuläpälle vahvaa liuotinta tai yökylpy bensassa ja potikalle..noh kokeilla voi elektroniikan puhdistusspraytä tai uusia koko paketti... mutta kokeile ensin läppäkotelon pesua.

        Comment


        • #5
          Ja sitten tarvitset myös uudet tiivisteet kaasuläppäkoteloon. Potikan toiminta kannattaa tarkistaa yleismittarilla ja jos ei toimi ,niin itse olen semmoisen purkanut ja pienellä hiplauksella alkoi toimimaan (ja saa myös helposti lopullisesti rikki).

          Comment


            #6
            Äiteen vastaavassa kasikympissä on sama ominaisuus. Todella rasittava, mutta en ole lähtenyt sen kummemmin perehtymään kun ei sillä tarvi usein ajella. Voisihan sitä joskus vähän koittaa tutkia. Mielestäni kuitenkaan kaasuläpän toiminnassa ei ole vikaa, eli se on joko tuo potikka tai isv.

            Comment


              #7
              Luulisin että kuuluu moottorin ominaisuukksiin eli ei ole mitäänn vikaa. Parilla eri autolla olen ajanut ja niissä ihan sama juttu.

              Comment


              • #8
                Kuuluu kyllä joidenkin Audien ominaisuuksiin, mutta on kyllä täysin etsittävissä ja korjattavissa oleva vika.

                Comment


                  #9
                  Passatissa tekee 2E kone ihan samanlaista ilmiötä. 2E on käytännössä sama kuin ABK.

                  Comment

                  Working...
                  X