Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8L AEH kansiremontti (oli vesiongelmaa)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8L AEH kansiremontti (oli vesiongelmaa)

    Jaa-a, viime perjantaina töistä lähtiessäni alkoi jääh.nesteen varoitusvalo vilkkumaan ja sinne lisäsin vettä. Ajattelin, että kaipa se hieman vie, ekaa kertaa kun lisäsin sitten oston (viimevuoden puolella). Mutta tänään sai taas lisätä joten kyllä se jonnekin sitä hukkaa, mutta minne?

    Öljytilaan tuskin (öljytikku/venakorkki puhtaat), palotilaan kenties? Vähän kerrallaan kun pakokaasu on normaalia.

    Sisällekään ei taida tulla(eilen vedin hifijohtoja niin kuivia oli kaikki matot/osat edestä).

    Maahankaan sitä ei tule, koska auton alunen on aina kuiva kun lähden.

    Joten vissiin suurimmalla todennäköisyydellä joku letku vuotaa niin, että vesi pääsee tippumaan koneenkylkeen joka siitä haihtuu höyrynä ilmaan, vai mitä mieltä raati on?

    Vasta viikonloppuna pääsen laittamaan väriaineet joukkoon, mutta olis kiva jos ennen sitä sais kuntoon.
    Viimeksi muokannut Mats; 16.7.2008, 22:45. Perustelu: Edited for great justice!

  • #2
    Raati on sitä mieltä että savu on höyryä :)

    Koitahan varmuudeksi nostaa tulpat ylös. Jos yksi on selvästi muita puhtaampi, ongelma on isompi.

    Comment


    • #3
      Raati on sitä mieltä että savu on höyryä :)

      Koitahan varmuudeksi nostaa tulpat ylös. Jos yksi on selvästi muita puhtaampi, ongelma on isompi.
      Eli jos yksi tulppa on selvästi muita puhtaampi, on joko kansipahvi mennyt/kansi halki/lohko halki vesikanavaan?

      Comment


      • #4
        Sellasta jotain odotettavissa siinä tapauksessa juu.

        Comment


        • #5
          Puhelua A3 1.6 vesiongelmasta ja tekniikanvaihdosta

          porkkikselle papukaijamerkki.

          Vasemmalta oikeallekatsottuna viimeisen sylinterin tulppa oli puhdas, klick! nuolella merkitty osa oli aivan yhtä valkoinen kuin uudessa, samaten kärki oli puhtaampi kuin muissa.

          Aloin samalla miettimään, että kuinka paljon 1.6l 240tkm ajettuun moottoriin kannattaa upottaa sitä rahaa. Jos on pelkkä kansipahvi mennyt, niin melko huokealla voit päästä, mutta jos kansi on halki tai lohko niin halvemmaksi taitaa tulla ostaa romuttamolta kokonaan uus motti.

          Varsinkin jos joutuu kannen nostaa pois, niin samalla ois hyvä vaihtaa hieman muitakin osia --> $$$

          Tästä päästiinkiin valintaan, ostaako 20VT vai 1.6... 20VT:n puolta tehon lisäksi pitelee huomattavasti varmempi vaihdeloota.

          Eräs tuttavani on konversion tehnyt, niinkuin moni muukin tuntuu olleen.
          Käsittääkseni vaihtoon tekniikan takia menisi vain jarrut edestä.

          Ja jos purkaamolta vielä koko keulan sais (vaikka mittariston jälkeen vedetty laikalla katki) niin _luulis_ melko vaivattomasti sen moottorin vaihtavan. Uusimmassa minullaonspoileri lehdessä oli myös juttu 1.6 - 1.8T A3:sesta, jossa kaikki muu meni suoraan johtosarjassakin, paitsi yksi liitin.

          Ps. megaa ei ole tulossa.
          Viimeksi muokannut Mats; 28.5.2008, 08:06.

          Comment


          • #6
            Noita 1.6 moottoreita saa valkolta suoraan varastosta jos sellaisen haluaa, eikä ole kalliita ilman laatikkoa ja muita vermeitä.
            1.8t vaihto vaatii jo sitten reilusti enemmän rahaa, kun pitää osia pistää paljon vaihtoon.

            Comment


            • #7
              Juu, 1.8T:n rahantarve on tiedossa, ja tuolla frendillä oli mennyt noin 3ke

              Edit: Soitin Valkolle, ja 1300e maksais 160tkm ajettu AGU lisälaitteineen ja johtosarjalla GTI Golffista. Pelkkä 1.6 motti 500e ilman apulaitteita.

              Tuon AGU paketin lisäksi tarvitsen tietysti siihen sopivan laatikon ja kasan muita pieniä nippeleitä.
              Viimeksi muokannut Mats; 28.5.2008, 09:24.

              Comment


              • #8
                No eikai se mitään maksa ottaa siitä sitä hattua ylös. Jos on pahvissa vuotojälkiä niin eikun uudella kasaan. Jos taas ei ole niin melkein tuo 500e on järkevin.
                Jos koneswappi niin koko keulapala sitten niin saa takuulla kaiken mitä tarvitsee (pl mahdolliset taka-akseliston muutokset, jos tarve).

                Comment


                • #9
                  porkkis, jos käsitin keulapala-asian oikein, niin tarkoituksena olis saada koko keula jostain A3:sesta/GTI kolvista. Saa samalla jarrut eteen ja vetarit.

                  Comment


                  • #10
                    Näköjään molemmissa moottoreissa, sekä AEH ja AGU käytetään samaa 3bar siirtopumppua bensalle?

                    Comment


                    • #11
                      Kansi nostettu, kolme sylinteriä vuotanut, venttiilit kaikista valkoiset, samaten männän päälaet.

                      Ostettuna uutta osaa jakopääroippeet, yläpääntiivistesarja jne jne... Koneistaja vaihtaa vielä venttiilit/ohjurinkumit/venttiilijouset/nostajat

                      Eikö nokkapyörän alapuolella ole anturi sytytysyksikölle? Ei alfamerin kirjasta löytynyt sitä, enkä tajunnut etsiä vaan nostin kannen pois niin muovikorvakkeet siitä anturista hajosi.

                      ETKA:sta en myöskään löytänyt...

                      Tulee tuohon punaisella ympyröityyn kohtaan kiinni yhdellä kuusiokolopultilla.

                      Edit: Ja mitähän tuo anturi maksaa?

                      Comment


                      • #12
                        Itse itselleni vastaten, siihenhän tulee singaalianturi HALLille.

                        Kansi tuli koneistamolta, nyt on plaanattu ja uudet venttiilikumit vaihdettu.

                        Tänään putsasin lohkon pinnan, että olis hyvä laittaa kansipahvi ja alkaa kasaamaan konetta, mutta mutta... Oli laakkosen täti myynyt sitten väärät kannenpultit, joten se homma jäi kesken taas.

                        Kävin ensiksi varaosaliikkeestä kysymässä pultteja, siellä sanottiin jotta niitä on kahta eri kokoa joten mallin mukaan saa. Sitten kävin Laakkosella jossa täti naurahti varaosaliikkeen myyjille ja totesi, että ei ole kuin yhdenkokoisia pultteja tuohon omaan vessaani... Nyt ois sitten pitäny isontaa reikää kannessa ja tehdä uudet kierteet lohkoon, että olis nuo yhden ja ainoan kokoiset pultit saanut mahtumaan.

                        Comment


                        • #13
                          Tänään valmistui korjausoperaatio, kyllä käynti/starttaus parani ainakin.

                          Toistaiseksi toimii vallan loistavasti, toivottavasti ei ilmene mitään ihmeellisyyksiä.

                          Osille/koneistuksille alla hintaa, jos joku suunnittelee vastaavaa


                          Laakkoselta
                          -kannenpultit 72e lähtö, sekaannuksen ansiosta sain 45:llä eurolla. (Varaosaliikkeestä ~26,50e Reinzin pultit)
                          -pakosarjan mutterit 28e
                          -imusarjan pultit 4,20e

                          Varaosaputkasta
                          -moniurahihna 15e
                          -moniurahihnan kiristin 71,50e
                          -Yläpääntiivistesarja 105e
                          -Jakohihna 20e
                          -Jakohihna kiristinrulla 20e
                          -Anturi HALLille 70e (vanha meni särki vahingossa)

                          Koneistukset+venttiiliohjurinkumit+nostimet ~100e

                          Yhteensä noin 478e

                          Tulihan tuo varmasti halvemmaksi kuin joku nyrkkipaja ois tehnyt, puhumattakaan merkkihuollosta. Vaikkakin yksi 70e:n anturi meni rikki.

                          Comment

                          Working...
                          X