Elikkäs, olen tuossa ihmetellyt sellaista, että kärryn (A6, 2.4, -00) mittaristossa oleva moottoriöljyn lämpötilamittari seilaa välillä vähän turhan kovilla lukemilla. En muista nyt ulkoa niitä öljynlämpötilamittarin asteita, mutta välillä ihan normaalissa ajossa öljynlämpötila voi nousta merkittävästi klo.12.00 yläpuolelle (sanotaan mittarin asennoksi nyt vaikka klo.13.30) ja pysytellä siellä tovin ja sitten lämpötila saattaa laskea hyvinkin nopeasti takaisin sinne klo.12.00 tienoille (ja tämänkin alle). Normaalisti viisari pyörii siellä klo.11.30 - klo.12.00 hujakoilla.
Olen skannannut autoa Vag-Comilla, mutta mitään vikaa ei ainakaan se automaattihaku osannut löytää.
Onkohan öljynlämpötila-anturi rikki tai jotenkin huonossa kontaktissa? Vai voisiko öljynjäähdyttimessä olla jotain vikaa?
Niin, lisättäköön tähän vielä sellainen tieto, että moottorin jäähdytysnesteen mittarissa ei tapahtu tuona öljynlämmön merkillisen nousun aikana mitään muutosta.
Olen skannannut autoa Vag-Comilla, mutta mitään vikaa ei ainakaan se automaattihaku osannut löytää.
Onkohan öljynlämpötila-anturi rikki tai jotenkin huonossa kontaktissa? Vai voisiko öljynjäähdyttimessä olla jotain vikaa?
Niin, lisättäköön tähän vielä sellainen tieto, että moottorin jäähdytysnesteen mittarissa ei tapahtu tuona öljynlämmön merkillisen nousun aikana mitään muutosta.
Comment