Onko kukaan mitannut mitä antaa vakio bensanpaineensäädin painetta järjestelmään? Nyrkkisääntönähän on, että peruspaine + imusarjanpaine. Itselläni ei vaan paine nouse yli 4.7 bar ja se pysyy samassa lukemassa koko vedon ajan. Ahtoa on 1 bar joten ihmettelenkin, miksi ei painetta ole 5 bar.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bensanpaineista 2.7 bit
Collapse
X
-
Eiköhän toi peruspaine 3,7 pysy vanhan säätimen referensseissä ?
Ja jos pysyy 4,7 niin sittenhän se on ok.
Edit: Ja jos seoksetkin on Ok. Säädettävällä mallilla itse nostin painetta sen verran, että suuttimille jää vähän varaa vielä yläpäässä. Paineesta en tiedä mitä on nyt :)
Comment
-
Seoksissa ei ole valittamista. Pysyy täyskaasulla tasaisesti 0.8 tuntumassa.Peruspaineeksi mittari näyttää 4 bar kun imusarjan paineletku on irroitettuna ja moottori käy tyhjää.
Havaittavissa on pientä nykimistä lähellä 6000 kierrosta ja yritänkin rajailla mahdollisia vikoja. Osaako joku sanoa puolan latausajoista mitään järkevää? Pitääkö niitä mahdollisesti muuttaa yläkierroksilla johonkin suuntaan?
Nakutuksesta johtuvaa ennakon säätöä ei ole käytössä, joten nykimiseen ei löydy ratkaisua sieltä.
Comment
-
Mitäs suuttimien aukioloajat on ? Itsellä nyki silloin kun ne kävi täyden ajan lähellä.
Mulla seokset on 0.85-0,86 tuntumassa (siis vag-com voltit), alle 0.8 kun meni, niin pakolämmöt nousi yli 940 astetta.
Toi nakutuksen korjaus on muuten hyvä vakuutus olla ;)Viimeksi muokannut vayne; 26.5.2008, 16:45.
Comment
-
Niin varsinkin kun mä puhuin lambda-arvosta =)
Ola: Paljonkos niitä alipaineita on kun letku on kiinni? Jos siitä nousee sen barin niin sittenhän se toimii lineaarisesti just niinku pitää?
Siis kun paineesäätimessä on letku kiinni näyttää mittari 3.3 bar tyhjäkäynnillä ja kun on imusarjanpaine on 100kPa eli ilmanpaine on bensanpaine 4 bar.
Siitä pitäisi mielestäni vielä kivuta ahtojen verran ylöspäin eli yht 5 bar. Lisäksi Motec ilmoittaa, että injector max duty, joka tarkoittaa että suutin on yli 80% auki. Tästä ja Vaynen kommentista voisi päätellä , että nykiminen saattaisi johtua juurikin suuttimiien aukioloajasta.
Comment
-
Jossain 20 taitaa olla ajotuksen korjauksen raja. Alle 10 kun on cyl2 ja 5 niin jää vielä korjausvaraa. Itse tykkään että vähiten korjaava pytty ottaa 1-2 korjausta niin ei jää mitään käyttämättä. Sillon yleensä on korkein jotain 7. Vesiruutta pois päältä noi nousee 12 tuntumaan, mutta yleensä vettä on saatavilla.
Comment
-
Joo, noinhan se menee. ilmanpaineen päälle ahtopaine. Ettei sun mittarissa ole heittoa? Toi on toisaalta helppo vaihtaa eikä tainnut maksaa ku joku 60euroo. Muistelen että jotku on vaihtaneet takasinpaluu letkua kun on ollut ongelmia. Voit testaa mun säätimellä? mun auto sai paskimman ahtovuodon mitä voi olla. Hanttarin GW-letku turbon päästä ei pidä yhtään. toivottavasti saa vaihdettua ilman koneenpoistoa. Olen sen muistaakseni kerran aiemmin onnistunut vaihtamaan mut nyt hajos eri kohdasta...tana
Giac mm. ottaa laskennalisesti jopa 140 DC:tä joten ei toi 80 vielä ole ihmeellinen.
Comment
-
Laskennallinen voi näköjään olla korkea eli mistäs se lasketaan, kun jos suuttimet on auki 100 % niin ei siitä venytä ? Laskeeko esim isompien suuttimien tuovan lisä% vanhoihin verrattuna vai mitä tarkoittaa yli 100 % luvut ?
Itse olen seuraillut aikana tota aukioloaikaa eli ms. Yli 20 ms kun menee niin alkaa nykiminen +6000 rpm ja silloinhan menee vissiin cycle yli 100 %. Ton alle olen paineella tiputtanut ajat ja ei nyi.
Comment
-
Taitaa olla ohjelmointitaidon puutetta noi yli 100 kikkailut. Eli yritetään vaikuttaa johonkin toiseen karttaan nostamalla pyynti yli sataan. Mutta toi 80% ei pitäis olla ongelma. Sulla taas on se säädettävä FPR ja voi hyvinkin olla yli 5barissa lähtö jolloin pumpun kunto ja tuotto ratkaisee kun ne on specsattu vain 4.7bariin ja sulla on ehkä jopa 6.7bar.
Walbro 255hp on hyväesimerkki pumpusta joka ei tykkää paineesta. Mulla on muuten semmonen vapaana jos haluu huokeella koittaa (jos löydän).
Comment
-
Kyllä mulla pumppu vielä pysyy perässä, painetta lisäämällä aukiolo tippuu mutta pidän painetta vaan sen verran, että pysyy alle 20 ms kierroksilla yli 6000.
Voisi joskus tosiaan mitata noi, jos jollain olisi mittari helposti kokeiltavissa ja samalla näyttäisi mistä kannattaa mitata ?
Comment
-
Tutkin omaa ohjelmaa ja havaitsin seuraavaa: 6200- 6600rpm suuttimet ovat 85.5 - 90 % of IJPU ja perusasetuksissa on määritetty IJPU = 18 msec. Osaako joku sanoa näistä jotain järkevää? Noiden perusteella suuttimet on auki 15.4 - 16.2 msec tuolla alueella.
Noistahan näkee ihan suoraan ,että on yli 80% auki, mutta olisiko syytä nostaa tuota perusasetusta 18 ylemmäs? Silloinhan menis koko kartta uusiksi, ellei skaalaisi overall trimmillä.
Ennakko on tuolla alueella 9 astetta. Sitä en osaa sanoa, et kuinka lähellä nakua ollaan tossa vaiheessa. Toista paineensäädintä voisi kokeilla JOS oikeesti pitäisi vakiosäätimellä säätää yli 4.7bar tai lineaarisesti ahtojen mukaan.
Comment
Comment