Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1,8T (AEB) tyhjäkäyntionkelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1,8T (AEB) tyhjäkäyntionkelma

    Eli otsikon mukaisessa autossa ongelmana on,että tyhjäkäynti nousee sitä mukaa kun kone lämpenee.Kylmänä tyhjäkäyntikiekat ovat n.1000 ja täysin lämmenneenä n.1600.Auto tuntuu kuitenkin pelaavan hyvin ajossa,kiihtyy ja vääntää mielestäni hyvin eikä nyi.Akku on ollut irti poppien laiton vuoksi ja kaasuläppäkotelo on puhdistettu,mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
    VAG-COMia en omista vielä ja nopealla haulla en löytänyt vastaavaa vikaa.
    Näissä ei vissiin taida olla mitään tyhjäkäyntimoottoria,en ainakaan konehuoneesta sellaista nähnyt.Autossa ei ole lastua.
    Eli osaisko joku neuvoa? Kiitos:)

    #2
    Tyhjäkäynnin säätö on integroitu kaasuläppään.

    Comment


    • #3
      Auttaiskohan toi kaasuläpän sopeutus tuohon ongelmaani?
      Voiko sen sopeutuksen tehdä sillä VAG-COMilla ite?

      Comment


        #4
        Kyllä voi.
        http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/18T.html

        Comment


        • #5
          Elikkäs ongelmaa on saatu selviteltyä vähän eteenpäin.Kokeiltiin vaihtaa kaverin kaasuläppäyksikkö autooni, jolloin tyhjäkäyntikierrokset olivat n.900r/min.Sopeutus vain ei onnistu,joka kerta tulee ERROR tulokseksi.Läppäyksiköstä ei kuulu minkäänlaisia surinoita sopeutuksen aikana eikä läppäkään liiku.Kaasuläppäyksikön tuohon varmaankin joutuu uusimaan,mutta mistäs tuollaista vikaa lähtis etsimään kun ei sopeuta...

          Comment


            #6
            Yhdellä aeb koneisella piti ainakin ajaa jonkun aikaa ennen kuin suostui sopeuttamaan virtojen pois käyttämisen jälkeen. Kuuluko sen näin tehdä siitä ei ole tietoa.

            Comment


            • #7
              Itselläni oli aikoinaan sellainen ongelma aeb:n kanssa, että suostui sopeuttamaan vain silloin, kun auto oli yön yli seissyt.

              Comment


              • #8
                Sopeutuksen voi tehdä akun irroituksen jälkeen myös niin, että laittaa vain virrat päälle mutta ei starttaa.
                Pikku hetken jälkeen oisko 10 sekunttia läppäkotelon kyljessä vaijerinkiinnitys "rattaan" keskellä oleva vipu alkaa liikkumaan ja hetkenpäästä surinan pitäs loppua jolloin sopeutus on valmis.

                Kaasuläppä pitää aina pientä ääntä virran kytkemisen jälkeen (suriseva ääni) mutta se läpänakseli ei liiku jos se ei tee sopeutusta. Heilahtaa kyllä eriasentoon sitten kun surina loppuu.

                Kuulostas vähän siltä, että joku johto on poikki boxin ja kaasuläpän välistä. Jos säätö ei toimi auto käy juurikin tuota korotettua tyhjäkäyntiä.
                Vika voi olla myös boxin liittimessä joka tuppaa ajanoloon irtoamaan piirilevyltä. Omassa autossa tuo liittimen irtoaminen aiheutti erillaisia nykimisiä ja antureiden vikakoodeja.

                Comment


                  #9
                  Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
                  Eihän auto saakkaan olla käynnissä, kun tekee sopeutusta.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo sopeutus odottamalla n. 10s. toimii vasta -97 tai -98 vuosimallista eteenpäin. Vanhemmissa on sopeutettava testerillä.

                    Comment


                    • #11
                      Epäilisin kans,että jokin johto voi olla poikki.Itselläni ei kuulu ikinä virtojen laittamisen jälkeen mitään surinaa kaasuläpän luota.Sopeutusta on kyllä yritetty auto sammuksissa ja virrat päällä,ei ikinä auton käydessä.VAG-COM näyttää että kaasuläpän kulma on tyhjäkäynnillä 77,7 astetta ja kaasu on osakaasulla(part throttle).

                      Kuulostas vähän siltä, että joku johto on poikki boxin ja kaasuläpän välistä. Jos säätö ei toimi auto käy juurikin tuota korotettua tyhjäkäyntiä.
                      Vika voi olla myös boxin liittimessä joka tuppaa ajanoloon irtoamaan piirilevyltä. Omassa autossa tuo liittimen irtoaminen aiheutti erillaisia nykimisiä ja antureiden vikakoodeja.
                      Mitä boksia tarkoitat ?
                      Viimeksi muokannut Juike; 23.7.2008, 17:58.

                      Comment


                        #12
                        Moottorinohjaus.

                        Comment


                        • #13
                          Toimii tuo sopeutus tuossa minun -96 mallissakin ilman testeriä. VAG-commilla tietenkin selkeämpi kun näkyy se tulos heti.

                          Ja auto sammuksissa jos ei koske kaasuun vag commin pitäs näyttää läpän asennoksi alle 6 astetta. kaasupohjassa pitäs mennä yli 85 jotta kaikki on kunnossa. Tuo tyhjäkäynnin asteluku pienenee hieman kun se surina loppuu. Mulla tippuu 4.5 asteesta johonkin kolmen tienoille.

                          Moottorin ohjaus boxissa oli mulla tosiaan vikaa. Ihan selvästi näki jo paljain silmin, että juotoksissa oli "renkaat". Kaasu läppäkin meni sitten myöhemmin vaihtoon, aste luku hyppäsi 10 asteen kohdilta yhtäkkiä 20 asteeseen ja 15 asteen kohtaa ei ollut olemassakaan. Vikakoodia tuo ei tehnyt, mutta pään löi tuulilasiin kun hitaasti löysäs kaasua kaupungilla...
                          Viimeksi muokannut nirape; 23.7.2008, 20:53.

                          Comment


                          • #14
                            Kävin äsken Vag-Comilla katsomassa vielä autoa niin läpän asento on tyhjäkäynnillä 77,7 astetta ja asteet vähenee kun painaa kaasua.Binääritieto group 23:ssa oli 000100,tiedä sitten mitä tuo tarkoittaa.Avasin muutes moottorinohjaus -boksin, siinä piirissä oli punainen pyöreä tarra ,jossa olivat tekstit:
                            A4 18
                            185R.
                            MOD
                            Onkohan toi virilastu vai vakio?

                            Vikakoodit olivat seuraavat:

                            16989,17953,17967,01165

                            Pysyviä olivat:

                            17953 ja 17967

                            Comment


                            • #15
                              Aika kovia koodeja.
                              16989 Control unit defective
                              17953 Throttle valve control Faulty function
                              17967 Throttle valve control unit Fault in basic setting
                              01165 Throttle control unit control limit

                              Mistähän tuo 16989 on tuonne tullut?
                              Muut vois selittyä katkenneella johdolla tai liittimen irtoamisella, mutta tuo viittaa boxin sisäiseen vikaan, tai sitten lastu on viallinen.

                              Comment


                              • #16
                                Voiskohan siitä kaasuläpälle tulevasta liittimesta mittailla jännitteitä,tietäis vaan mitä niiden pitää olla.

                                Comment


                                • #17
                                  Pistin sulle sähköpostiin vähän ohjeita...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mikäs ton möhkäleen nimi on josta lähtee letku kennolle ja syylärille ja se sijaitsee moottorin ja rintapellin välissä,se on kiinni kannen kyljessä?
                                    Onko se jokin hana?
                                    Mulla tiiviste vuotaa sen ja kannen välistä jäähdytysnestettä.


                                    Niin ja tietääks kukaan onko toi virilastu?
                                    Viimeksi muokannut Juike; 24.7.2008, 19:23.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kaasuläppävika on jo puoliksi ratkaistu:),joku ääliö oli mennyt juottamaan kaksi kaasuläpälle tulevaa johtoa ristiin,nyt surajaa ja tyhjäkäynti on n.900r/min.Kaasuläppäyksikkö on ilmeisesti kytkentöjen johdosta mennyt rikki,koska sitä ei saa sopeutettua onnistuneesti.Nyt odottelen uutta kaasuläppää...

                                      Tietääkö kukaan onko toi virilastu? Toi lastu taitaa olla hajalla tai jotakin vikaa siinä on kun tulee toi 16989 vikakoodi,joka viittaa siihen,että joku testi käynnistyksen yhteydessä ei onnistu.Saakohan noita korjattua tai uudelleen ohjelmoitua,koska mulla ei ole toista lastua tilalle.
                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.8.2008, 21:37. Perustelu: Rivitys siirretty.

                                      Comment


                                        #20
                                        Yksi AEB pukkaa kanssa tuossa parasta aikaa tuota 16989 koodia. Ilmoittelen jos jotain selviää.

                                        Onko tuossa autossasi muuta vikaa esim. ahtojen kanssa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Auto taitaa olla jollain varaohjelmalla joka rajoittaa ahdot 0,3bar.Muuten ei tunnu olevan mitään vikaa.Onko siinä toisessa autossa sama homma että rajoittaa ahtoja?
                                          Luulen että lastun vaihdolla katoaa toi vikakoodi.

                                          Comment


                                            #22
                                            On häikkää ahdoissa ja niiden käyttäytymisessä. Hieman enemmän löytyy kuitenkin n. 0,7 bar.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nyt vaihdoin uuden kaasuläppäyksikön tilalle ja sopeutuskin onnistui :)
                                              Mutta nyt on yksi pulma vielä,eli en tiä paljonko ton pitäis ahtaa jos toi on virilastu.Nyt ahtoi 0,7-0,8 max ja ahdot heitteli jonkin verran.
                                              Vikakoodi tulee edelleen ecusta: 16989-Internal Control Module-ROM test error.

                                              Sleepy2:Onko mitään uutta selvinny tosta toisesta autosta?

                                              Comment


                                                #24
                                                Turbo on ilmeisesti sökö.

                                                Tuosta koodista eivät osanneet sanoa mitään. Jäi vähän arvoitukseksi vaikuttaako mihinkään.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Voi olla juotos vikakin boxissa tai lastun kannassa, joka aiheuttaa tuon vikakoodin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei voi.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Osaakos Tero sanoa onko tuolla koodilla vaikutusta moottorin toimintaan vai onko kosmeettista?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Yleensä ei vaikuta toimintaan. Vikavalo vaan palaa, jos sellainen on.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          APUVA!!

                                                          Address 01: Engine Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl
                                                          Part No: 8D0 907 558 E
                                                          Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D03
                                                          Coding: 04201
                                                          Shop #: WSC 06335
                                                          VCID: 336F0401012E49B

                                                          2 Faults Found:
                                                          16989 - Internal Control Module
                                                          P0605 - 35-00 - ROM Error
                                                          01165 - Throttle Body Control Module (J338)
                                                          11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
                                                          Readiness: N/A

                                                          Täällä yks AEB-lisää...
                                                          01165- koodi on näkyny vaan kerran.

                                                          http://forums.vwvortex.com/showthrea...dule-ROM-Error

                                                          tollanen linkki löyty ja joku pohti siinä että saattas johtuu jos vagcomin irrottaa ennen ku se ite katkasee yhteyden...
                                                          Onkos kellää mitää käsitystä todenperäsyydestä?
                                                          Viimeksi muokannut Kone; 19.3.2012, 13:44.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Potilaana VW passat -98 peräisin oleva AEB moottori, jossa ei saa kaasuläpän sopeutusta suoritettua. Koneelta löytyy seuraavat vikakoodit:
                                                            - 01165
                                                            - 17973/P1565/005477
                                                            - 17967/P1559/005465

                                                            Alkuperäisellä kaasuläpällä ei käynyt edes tyhjäkäyntiä, Seuraava ehdokas oli peräisin ADR:stä jolla löytyi jo tyhjäkäynti, mutta edelleenkään ei saanut sopeutettua kaasuläppää. Nyt hankin ihan uuden kaasuläpän, en merkkiliikkeestä, mutta VDO tuokin on niinkuin alkuperäinenkin kaasuläppä. Edelleenkään sopeutus ei siis onnistu, ja kaikilla kaasuläpillä on tullut samat kolme vikakoodia.
                                                            Olisiko jollain noita arvoja tuonne kaasuläpän liittimelle?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X