Tämä on ihan hihasta vedetty, mutta eihän kaasuvaijeri ole liian tiukalla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1,8T (AEB) tyhjäkäyntionkelma
Collapse
X
-
Juu, ei oo kaasuvaijeri mielestäni liian kireällä, eikä tuo letkun kiristinkään osu mihinkään mihin ei pitäisi.
Ei ole vielä löytynyt ylimääräistä rahaa, että olisi saanut irti tuota kunnon diagnoosi kaapelin, niin joudun tyytymään niihin mitä töistä löytyy, eli bosch testeriin, ja onhan tuossa tuollainen v-checkerkin.
Eli minkä arvo tuolta groupista 023 löytyy, niin voin katsoa jos löytäisin sen noilla olemassa olevilla testereillä ja saataisin arvot tänne tarkasteltaviksi.
Comment
-
Tuo vikakoodi 17973 hieman ihmetyttää, eli Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached. Testerillä katsottuna kaasuläppä näyttää 0% auton ollessa sammuksissa virrat päällä, ja kun kaasun painaa pohjaan, arvo on max 74%. Tyhjäkäynnilla kaasunläpän arvoksi näyttää 3.03%, ja tyhjäkäynti on silloin noin 1050rpm.
Comment
-
Huomasin eilen että kun moottori on lämmin ja pysähtyy valoihin niin kierrokset on sitä 850kieppeillä ja pikku hiljää alkaa nostaan kierroksia vähän päälle 1000:niin
voi olla ilman putsari tukossa taikka lambda on nyt sit itsellä hajoomassa
toimii kuitenkin ajossa ihan normaalisti ja vika ilmenee vain kuumalla moottorilla eli kun lämmöt on lähempänä 90
itsellä ei tule mitään vikakoodia mistään päin, tänään vaihdan ilmanputsarin ja toivottavasti katoo ongelma.
Comment
-
Homma on ratkennut. Vika oli loppuviimein tuolla moottorinohjainlaitteen pistokkeessa, josta oli yksi pinni kaatunut. Sattumalta oli vieläpä tuon kasuläpän moottorin pinni. Ihmeellisen vikakoodin antoi, niin oli vaikea päästä kärryille, eli tuo alarajaa ei saavutettu koodi. Nyt Audi pelaa, ja tyhjäkäynti on siinä 800rpm paikkeilla.
Kiitokset vielä Fogatalle joka auttoi noiden vikakoodien luvussa ja antoi hyviä ideoita.
Comment
-
Mikähän se on vikana tuossa minun AEB:ssä, kun oireet ovat seuraavat: Temppuilee äärisääolosuhteissa, kuumalla ilmalla matka-ajossa tasakaasulla hyytyy välillä 2-3 sek ajan, jonka jälkeen meno taas jatkuu. Talvipakkasella taas humppaa kylmänä kierroksia välillä 1000-2500. Kun lämpenee niin toimii taas. Kaasuläppä ja sytytyksenvahvistin vaihdettu uuteen. Ei anna mitään vikakoodeja. Tietyssä välilämpötilassa toimii ok. Niin, ja kun käyttää akun piuhan tovin irti, niin alkaa nosteleen taas kierroksia tyhjäkäynnillä turhan korkealle.
Comment
-
http://uk-mkivs.net/forums/p/394834/2698823.aspx
Tuola on hyvät ohjeet kuinka korjataan sytyyksen ohjaus boxsi.
Itsellä oli kakkos pytty pimeenä.
On sielä tällänenkin http://uk-mkivs.net/forums/t/380512.aspx aikas äijä kun rakentaan uuden puolan =)
On sielä enempänä paljon muutakin ;)
Comment
-
Täälläkin tyhjäkäynti ongelmaa aeb 1.8T -96 sedan kylmällä koneella 900r/min lämpösenä seilaa 300-1500r/min koko ajan. vikakoodit luettu anto:
16989 -
00561 järjestelmä vika virtapiirissä, seos suhde liian rikas/seos suhde liian laiha
00543 induktiivinen kampiakselin asentoanturi, moottori yli maksimi kierros nopeuden
16505 kaasuläpän/polkimen asentoanturi A, virtapiirin toiminta-alue / suorituskyky
16502 jäähdytysnesteen lämpötila anturi, virtapiirin korkea syöttöteho
Voiko seilaus johtua viallisesta kaasupolkimen anturista? Myös huohotusputki hajalla.
Comment
-
Tyhjäkäynti korjautu kun tukki imuvuodon joka oli imusarjan ja palopellin välissä pienessä mustassa venttiilissä jossa on vihreä korkki päässä. Korkki oli hangannut huonotin letkuun ja hionut reijän vihreeseen korkkiin venttiilissä. Sekä kaasuläppäkotelo piti kalibroida testerillä oletus asentoon uudestaan koska se oli irti tiivisteen vaihdon takia. Kalibrointi on tehtävä -98 testerillä.
Comment
Comment