Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mystinen sammuminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jees, pitää mitata tuossa kun meen nyt vaihtaan vielä virtalukon pohjan ja tulpat, jos sitte ei pelaa niin laitan seisontaan..

    No niin, pelkkien tulppien vaihto muutti tilannetta siten että kone käy lämpimäksi ja sit sammuu ja menee johonkin vika moodiin.. lämmöt nous 115 asteeseen eikä lähteny flekti pyöriin.. eli oliskohan siellä jotain hämyä?? tosin tuo mittari heräs aika omituisesti koska ei koneessa kyllä 100 astetta ollut koska kädellä pysty ihan hyvin piteleen letkuja, eli aluksi näytti käynnissä ollessaan n.85 ja sit sammu, ravistelin hiukan kaikkia liittimiä jotka on jollain lailla yhteyessä veden lämpöön niin yhtäkkiä pomppas mittari 115?? WTF

    Mittasin ton sytkäboxille tulevan johto nipun ja 1=12v ja 4=12 ja 7=0,11v kaikki muut oli mykkänä.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 29.5.2008, 21:50. Perustelu: Yhdistetty.

    Comment


    • #32
      moottorin maadoitus??

      Comment


      • #33
        tota maadotustakin olen miettiny, missähän ne johdot kulkee tuossa vehkeessä, akulta menee yksi siihen ihan viereen runkoon ja jatkuu sieltä laturille, mistähän ne muut menee??

        Voisko olla myös mahdollista että vika tulee päälle jos se lämpötila-anturi on sökö joka antaa tietoa sytkäboksille?? voikohan sitä mitata onko viallinen..

        Niin ja huomasin tuossa että öljykorkissa on halkeama, voisko vaikuttaa asiaan? kokeilin käynnissä ottaa pois niin ei ainakaan sammunut.

        Ja nyt mittasin lämpötila-anturin ohm arvot: 10asteessa: 3200 / n.90-100 6500 / ja pakkasen puolella 3200.. eli oiskohan tuo nyt sökö? Tämä oli se anturi joka on koneen oikealla puolella siinä missä on kaksi anturia niin se moottorin puoleinen, käsittääkseni antaa tietoa sytkäboksille moottorin lämmöistä??
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 29.5.2008, 21:51. Perustelu: Yhdistetty.

        Comment


          #34
          Vähän huonosti ilmaisn tuolla aiemmin. Eli 2 ja 4 pinnin väliltä mitattaessa pitäis löytyä jännite eli 2=maa 4=+12V.

          Comment


          • #35
            Mitähän tuo tarkoittaa tuossa anturin kyljessä kun lukee 35 astetta (12v40w) eli onhan tämä se anturi joka antaa lämpötietoa sytkäboksiin?? Bosch.

            Eli jos tuon 2:sen ja 4:sen välillä kulkee jännite niin mitä se sitten tarkoittaa?, entä jos ei kulje??

            Tän ketjun ois varmaan voinu heittää tuonne sähköpuolelle..

            Nyt on semmonen kutina persiissä tuosta viasta että se johtuisi viallisesta lämpötila-anturista, kylmänä antaa vastuksen 3200ohm, ja toimii aluksi niinkuin pitää eli ohmi luku alkaa pienenemään, mutta sitten kun tulee n.100astetta antaa 6500ohm, eli kylmän moottorin arvot, okei jos sytkäboksi/joku muu pömpeli saa tällaisen tiedon niin eikös se heitä aika rikkaalle tuon seoksen? käy varmaan just sen aikaa että tulpat kastuu ja sit pitää ootella että ne kuivuu ennenkuin voi yrittää uudelleen..
            Viimeksi muokannut juiceman; 30.5.2008, 09:47.

            Comment


              #36
              Anturi kytkee yli ~35 asteessa tai päinvastoin. Anturin kytkin kestää 12 voltilla 40W tehoa eli kutakuinkin tuollaista 0,3A:n virtaa voi ohjata suoraan tuolla anturilla.

              Comment


                #37
                Kuulostaa lämpöaikakytkimeltä.

                Sille 7-napaiselle ei tule ainakaan mitään lämpötilatietoa.
                Vai onko siellä joku toinen boksi sytkälle? DZ moottori kyseessä?
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.7.2008, 14:04.

                Comment


                • #38
                  no niin 2:sen ja 4:sen väliiin tulee jännite vian ollessa päällä (sinne boksiin), käytin uusia tulppia pois ja 1 ja 4 pytyn tulpat olivat molemmat aivan märät ja hais bensalle 2 ja 4 oli käyny (ihan ok, eli ei varmaan ihan kahella jaksa pysyä käynnissä..), voisko nyt olla että ajoitus on hypänny persiilleen, nimittäin käynnistys yrityksellä tuntuu niinkuin iskis kone vastaan eli ei starttaa silleen sievästi. Kuinka voi kattoa onko ajoitus kohdallaan? viileällä kelillä vika ilmenee huomattavasti myöhemmin, päivällä nyt kun oli läämin niin en saanut startattua kuin pari kertaa n.15 sekunniksi...

                  Mistäköhän mie nään mikä moottori on kyseessä? kumminkin vuosimalli 90, 1.8l k-jet ruisku, 8v.

                  Puolan molempiin napoihin tulee jännite n.12,33v
                  Koje talussa vilkkuu virrat päällä ollessa lämpö ja joku jarru valo, ja palaa akku, öljy ja käkkäri, se akku valoo vilkkuu silleen himmeästi samaan tahtiin kuin nuo yläpuolella olevat merkkivalot

                  Pitäskö tuon ehjänä lähteä käyntiin vaikka ottaa irti lämpöaikakytkimen liittimen? siinä vieressä on ilmeisesti mittarille menevä tunnistin, siinäkin on jotain hämyä kun liittimiä renkuili niin yhtäkkiä mittari näytti 120astetta kylmälle moottorille???
                  Viimeksi muokannut juiceman; 30.5.2008, 16:15.

                  Comment


                  • #39
                    Ootko kokeillu ruiskuboksin vaihtoa?

                    Comment


                      #40
                      Eipä k-jettissä ole semmoista hienoutta.

                      Pitäskö tuon ehjänä lähteä käyntiin vaikka ottaa irti lämpöaikakytkimen liittimen?
                      Kyllä.

                      Jako tarkastetaan vauhtipyörän ja nokkapyörän merkeistä. Sytyksenajoitus sitten ajoitus lampun kanssa vauhtipyörältä.

                      Onhan nyt perusosat kunnossa? Tulpanjohdot, puolanjohto, pyörijä ja kansi.

                      Comment


                      • #41
                        Ompahan yksi huoli vähemmän

                        Comment


                        • #42
                          do diin, jälleen yksi mittailutuokio takana, elikkäs kun vika tulee, katoaa ensin kipinä ja sitten kun yrittää startata ei pyöri myöskään pa-pumppu, ehjässä tilanteessa pyörii, eli jos ei heti käynnisty niin hurisee vielä hetken. hyppylangalla kokeiltuna pyörii hyvin ja siisti pieni hurina kuuluu, kokeilin n.10min ajan ja ok.(myös rele uusi)
                          Vikatilanteessa pelistä poissa kipinä ja pa.pumppu.

                          Virranjakaja on laitettu uusi täydellinen, johtoja ei oo vielä vaihettu mutta puolan johto jakajaan vastus: 2,3ohm, kaikki tulpanjohot n.6,2-6,5ohm:in vastukset, paljokohan sitte varmasti ehjissä on??

                          Puolan vastukset molemmissa navoissa 2,9ohm kylmänä ja käynnin jälkeen 3,3ohm. plussaan tulee 12,35v ja toiseen 11,8v.

                          Hall-anturin piuhalle vian ollessa päällä kahteen piuhaan tulee 11,8v jos maadoitta akulta, mitäs siellä pitäs tulla sillon kun vika on poissa??

                          Kokeiltiin myös toisella akulla ei vaikutusta eli akku on kunnossa, laturilta tulee n.13,88v eli hieman heikkoa, sattu olemaan mittaus juuri kesken kun vika ilmeni ja mittari näytti hetkittäin 2-4v latausta ja sitten taas 13,88 ja sit sammu. kokeilin käynnistää myös lämpötilaaikakytkin irroitettuna, ei vaikutusta.

                          Eli mihin katoaa kipuna ja bensa????
                          Viimeksi muokannut juiceman; 30.5.2008, 19:46.

                          Comment


                            #43
                            Lämpöaikakytkin ohjaa vain lisäsuutinta imusarjassa. Se ei siis vaikuta sytkään, eikä voi edes oikein sammuttaa konetta.

                            Minä kaatuisin sen hallin suuntaan. Johtovika välillä Hall-sytkäboksi mielestäni reistailisi eri tavalla.

                            Comment


                            • #44
                              sitä hallia tässä ittekkin nyt epäilen, mutta vieroksuttaa sen viallisuus kun se on uusi, toki kyllähän nuo motonetin osat on joskus mitä on..

                              Onkoha tässä mallissa vauhtipyörässä joku "impullsitappi" tai vastaava? tosiaan aina kun startatessa kierrokset on mukana käynnistyy, ja jos ei niin turhaapa siinä akkua tyhjentelee..

                              Comment


                                #45
                                Ei ole. Hall on sitä varten.

                                Comment


                                • #46
                                  elikkäs nyt on paikannettu sen verran lisää että puolalle tuleva ohjaussignaali 1.10v katoaa jonnekkin....

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jees nyt taas pelittää, eli vika oli koko ajan hall-anturissa, ei vaan usko riittänyt että olisivat myyneet viallisen virranjakajan ja että vika oli vieläpä sama. Mutta jokatapauksessa kiitoksia kaikille vian haussa auttanneille..

                                    Comment

                                    Working...
                                    X