Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynvaihto S4:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljynvaihto S4:een

    Miten vaihdetaan perän öljyt?Onko etupää samanlainen vaihtaa kuin takapääkin?Ja mitä öljyä kannattaa laittaa?
    Ja sitten vielä että miten automaattilaatikon öljyt vaihdetaan?
    Kyseessä siis vm-94 S4 4x4.

  • #2
    Perä: Pohjaproppu auki, valuta tyhjäksi, proppu kiinni. Täyttö proppu auki, kaada proppuun saakka esim. Hypoid S täyssynteettistä 75W-90 vaihteisto ja vetopyörästö-öljyä (API GL-5), maksaa jotain 80egee se 20L pytty.

    Vaihteisto/etuperä: Manuaalivaihteiseen samalla kaavalla samaa kamaa, etuperä ja loota samaa murikkaa. Manuaalivaihteistossa on kaksi tyhjennysproppua, avaa molemmat.

    Automaattiin automaatin ATF-öljyä, mutta propuista en tiedä, kun itellä ei ole "mehulootaa". Etuperä silloin ehkä erillinen ja omilla öljyillä?

    Comment


    • #3
      Ja kaikkihan me varmaan tiedämme että S4 on neliveto... Et ei varmaan tarvitse erikseen aina mainita.... Ja automaatti lootaan ei öljyjä vissiinkään ihan kotikonstein vaihdeta.?

      Comment


      • #4
        Eikös automaateissa yleensä vaihdeta samalla suodatin? Se tarkoittaa toisissa autoissa vaihteiston pohjalevyn irroittamista (samalla siis valuu öljyt ulos), toisissa taasen on ihan proppu ja erillinen ulkopuolinen suodatin kuin moottoreissa konsanaan.

        Comment


        • #5
          Automaatin vaihteistoöljyt voi kyllä ihan kotikonsteinkin vaihtaa.

          Osia tarvitsee suodattimen ja öljypohjan tiivisteen, ja öljyä tietty.
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...highlight=urs4
          Tuosta linkistä Sami voi löytää myös toisen vaihtoehdon öljynvaihdolle, eli viet sen Röyhkiölle. Siinä ei tule kuin tunti töitä osien ja öljyn lisäksi.

          Propusta lasketaan öljyt pihalle (kannattaa ottaa sellaiseen astiaan mistä voi helposti mitata ulos tulleen öljyn määrän) ja sen jälkeen öljypohja pois, vaihdetaan suodatin ja öljypohjan tiiviste ja puhdistetaan öljypohja.
          Sen jälkeen öljypohja takaisin kiinni.

          Sitten vaan öljyn täyttöön, en nyt halvatullakaan muista täytettiinkö tässäkin öljypohjan propun kautta vai oliko kyljessä proppu. Paremman muistin omaavat kyllä kertoo.

          Kun siellä on about se määrä täytetty mitä tuli poiskin, proput kiinni ja auto käymään.
          Auton käydessä käydään vaihdekaavio joitakin kertoja ihan rauhassa läpi, jätetään auto käymään, proppu auki ja lisätään niin kauan että alkaa valua.

          Usein noissa CBF askeissa on myös vähintään öljytikun putki, tai 50% sitä putkesta. Siitä on helppo tarkastaa öljyn määrä.
          Tuossa speksit öljytikun mitoista molempiin tapauksiin:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=%F6ljytikku

          Comment


            #6
            Kannattaa aloittaa perän öljynvaihto aukaisemalla täyttö proppu ensin, jos et sitä syystä tai toisesta saakkaan auki voit silti vielä ajaa autolla.

            Jos pudotat öljyt ensin pois ja sitten alat taistelemaan täyttöpropun kanssa ja se ei aukea niin sitten on perä jo tyhjänä ja ajamisen voi jättää väliin.

            Comment

            Working...
            X